شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز از افتتاح بخش بازتوانی قلبی این بیمارستان در اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر رضا آخوندزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان استانی حادثه خیر است و میزان حوادث جاده ای در این استان قابل توجه است، لازم است تخت های ویژه بیمارستانی در این استان افزایش یابد تا بیماران برای بستری شدن منتظر نمانند.

وی افزود: بخش ICU بیمارستان امام خمینی (ره) 9 تخت دارد که به تازکی 21 تخت جدید به ان تعداد اضافه شده است. در بخش NICU نیز 16 تخت وجود دارد و هشت تخت جدید نیز به تازگی به مجموع تخت های این بخش افزوده شده است.

آخوندزاده تصریح کرد: شاخص مرگ و میر کودکان یکی از مهمترین شاخص های بهداشتی و درمانی در کشور است و کاهش میزان مرگ کودکان نیز از برنامه های وزارت بهداشت است، به همین دلیل تعداد تخت های NICU در کشور در حال افزایش است. بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز نیز از بیمارستان های مرجع در منطقه جنوب غرب کشور است و به همین دلیل افزایش تعداد تخت های ویژه کودکان در اولویت های کاری این بیمارستان قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز خاطرنشان کرد: 60 درصد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش ها نیز تاکنون جذب شده اند و در روزهای آینده بقیه نیروهای مورد نیاز نیز جذب می شوند.

وی با اشاره به افتتاح بخش بازتوانی قلبی در این بیمارستان گفت: این بخش به زودی و در ماه جاری کار خود را آغاز می کند؛ در این بخش افرادی که دچار بیماری قلبی شده و توانمندی آنها کاهش یافته، تحت مراقبت قرار می گیرند و با توجه به تجهیزات و امکانات موجود فعالیت هایی برای افزایش توانمندی این افراد و بازگشت آنها به اجتماع انجام می شود؛ در واقع این بخش تکمیل کننده بخش قلب این بیمارستان است.

آخوندزاده افزود: مرکز تحقیقات بالینی نیز به تازگی در این بیمارستان راه اندازی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار