شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
در واکنش اعتراض آمیز به سریال تفرقه افکن غربت؛
از شرافت و وطن پرستی زنان و مادران ما کم نخواهد شد!
شوشان ـ  سمیه غافلی :

 زنان و دختران غیور عرب سرزمین ایران با دستان توانمندشان، با غیرت و شرافت و پاکدامنی مثال زدنی آنها در تاریخ کشورمان، کماکان تبلوری از افتخار و شور و شعف را دارند.

 زنان و دخترانی که با رشادت‌ها و ایستادگی آنها همچنان صفحات ایران اسلامی را ورق می‌زنند.

 آری برای زنان سرزمینم ایران،خطه خوزستان؛ زنان غیور و با شرافت عرب می نویسم! زنانی که با رشادت‌های خود تاریخ ساز شدند و تاریخ ساز وطن خواهند بود!

حتی در مخیلات ذهنی خود نمی‌توانم تصور کنم که از سطح شعور، فرهنگ و هم وطنی خود تخطی کنم و پا را فراتر از شرف و انسانیت قرار بدهم تا بانوان و مردان رنگین کمان اقوام دیگر ایران اسلامی را به تمسخر بگیرم یا شرف و غیرت دلیر مردان آنها را به سخره بگیرم و به نوامیس آنها توهین کنم!

در عین حال، توهین به مادران و خواهران عرب خوزستان را در هر مقطع و جایگاه و محفل و مناسبت را بر نخواهیم تابید و برای آنان و به احترام به آنان، می‌نویسم و می‌نویسم و می‌نویسم ،برای اعتراض به تداوم هتک حرمت‌ها!
 
این روزها همزمان با هجمه بی‌محابای کارگردان سریال خانگی غربت علیه زنان عرب که از قضا خود خوزستانی می‌باشد،در واقع این هتاکی ؛حرمت عبا و شله‌ای که مادران بی‌آلایش این قوم به سر می‌کنند را زیر سوال برده است!

 امروز توطئه همه جانبه تفرقه افکنی بین اقوام شریف کشورمان به ویژه قوم عرب با نشانه گرفتن زنان و دختران توسط این کارگردان پرحاشیه آنقدر اهمیت دارد که همه آنهایی که دغدغه این ملت را دارند باید برای زنان و دختران خود بنویسند و قلم بزنند!
 
زنانی که چون مردان همتای خود برای اهداف والایشان جنگیدند و افتخار کسب کردند و شاید نام آنها را هم به دلیل مظلومیت و اهداف شوم و آشکار تفرقه افکنی بین اقوام به گوشمان نرسانده باشند.

 اما همه زنان خوزستان از جمله زنان عرب ،ویژگی‌های یک قهرمان را دارند؛ دلیری هوش شجاعت و غیرت.

 زنان عرب که همواره دوشادوش مردان، تاریخ را ساخته‌اند و سرنوشت‌ها را رقم زدند.
 اگرچه در تاریخ بشر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه شده اما زنان خوزستان در تمام صحنه‌ها در کنار مردان جانانه و تاریخ ساز ظاهر شدند.

 زنانی که در تمام شرایط و در کنار تمام مظلومیت ها و بی‌توجهی به آنها اما خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را جزو شرف، تقید و تعهد وطن پرستی خود می دانند.

اگر چه این بار هم، قبیحانه و از طرف رسانه ملی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این قشر جامعه را مورد هجمه و هتک حرمت قرار داده و شرف و غیرت مردان عرب را نشانه رفته‌اند؛ باید تاکید کرد از شرافت و وطن پرستی زنان ما کم نمی شود!

هر چند حکایت همه زنان سرزمینم حکایت غریبی است ولی باید تاکید شود؛ هیچ قدرتی نمی‌تواند پاکدامنی، صلابت و عزت آنها را با تدوین فیلم‌های پرحاشیه با مقاصد تفرقه افکنی و فروش بیشتر نشانه بگیرد.

*گاهی سکوت اجباری دختران و زنان اقوام از جمله زنان عرب خوزستان رنجی است که  می‌کشند،از توهین و بلاتکلیفی و حرف‌های مگوست!*

با به تصویر کشیدن چنین صحنه‌ها و دیالوگ هایی درسریال‌های خانگی، علاوه بر اینکه گله مندی را برای آحاد جامعه به ویژه رنگین کمان اقوام خوزستان به وجود آورده، بلکه این توهین اشکار، آرامش را از بانوان سلب نموده است.

دغدغه ی که  مبادا این تفرقه افکنی‌ها و هتک حرمت‌ها ادامه داشته باشد!
 به فرزندانمان چه بگوییم؟
به دختران نسل های جدید چه بگوییم؟
 آیا صدایی رسایی برای اعتراض به این هنجار شکنی‌ها نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار