شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
چند سوال از صدراعظم دولت وفاق ملی
صدراعظم دولت وفاق ملی جناب برادر سردار مومنی نامزد محترم وزارت کشور و دوست گرامی دکتر پزشکیان ما اصلاح طلبان متفکر و اعتدالیون عاقل کم تحمل نخواهیم بود. در دام بدخواهان داخلی و خارجی ایران که یاس زود هنگام از مشارکت و منتخب خود یعنی دکتر پزشکیان را می خواهند نمی افتیم.
شوشان ـ محمدرضا چمن نژادیان :

 صدراعظم دولت وفاق ملی جناب برادر سردار مومنی نامزد محترم وزارت کشور و دوست گرامی دکتر پزشکیان ما اصلاح طلبان متفکر و اعتدالیون عاقل  کم تحمل نخواهیم بود. در دام بدخواهان داخلی و خارجی ایران که یاس زود هنگام از مشارکت و منتخب خود یعنی دکتر  پزشکیان را می خواهند نمی افتیم.
از راه دلسوزی برای آبیاری نو نهال خود با هدایت دولتمردان به مسیر استیفای حقوق شهروندی و مطالبات ملت هوشمندانه  همواره در صحنه بوده و می مانیم، نقد کارشناسانه را هم در دستور کار قرار داریم.
 اما جنابعالی که راهبردی ترین وزارت دولت وفاق ملی بقول خودتان پیشنهاد  شده است، سوژه ی عمده هم برای تحقق اکثریت مطالبات ملت می باشد. در همین بدو امر با نهایت تشکر از پذیرش و تجارب دوستی با جناب دکتر پزشکیان و آشنایی با وعده هایش لازم می دانیم پاسخ  به چند سئوال را از شما با توجه به ابهامات و اظهار نظرات در آستانه ی اخذ رأی و صدراعظمی دولت وفاق ملی درخواست نماییم. 
 سردار محترم جنابعالی که در ایران بوده و حتماً در جریان انتخابات و نوع فضای مشارکت بوده اید. مطالبه ی اصلاح رفتارها در امور حکمرانی  و رویکردها توسط اکثریت رای دهندگان به پزشکیان حتی خواست اصولگرایان معتدل در ظل وعده های ریاست محترم جمهوری اسلامی را می دانید.
 سردار معزز به عنوان نفر نامزد راهبردی ترین وزارت  هیات دولت و صدرا العظمی وزار در آستانه ی سکانداری برای تحقق مطالبات مدنی و حقوق شهروندی در یک انتخابات رقابت نسبی با موتلفه ای از رادیکال‌های اصولگرایی ۵+ ۱ و تنها کاندیدای اعتدالیون و اصلاح طلبان دکتر پزشکیان قرار دارید.
حال چند سئوال و ابهام وجود دارد که باید شفاف سازی گردد. شما نیک می دانید ملت مایوس از صندوق رای بودند. اما آیا می دانید چه کسانی تلاش شبانه روزی با اتهامات و اعمال شاقه  داشتند، تا ملت را برای پیگیری خواستن و نخواستن مطالبات خود مجاب به آشتی با صندوق رای برای رای دادن و رهایی از تفکر امثال زاکانیون، جلیلیون، قاضی زاده ها و...نمودند؟ با توجه به این سئوال و ابهامی که وجود دارد اما نمی دانیم:
اولاً : جنابعالی در جریان انتخابات آیا همراه با  اکثریت ملت با پزشکیان بودید و رای دادید یا نه؟ ، که حال راهبردی ترین وزارت و زیر ساختی تحقق اکثر مطالبات مدنی ملت به شما داده شد.؟           
ثانیاً: اگر همراه پزشکیان  نبودید و احیاناً رای هم نداده باشید یعنی پزشکیان را قبول نداشته و وعده هایش را هم باور نداشته و ندارید. اینجا هم جای سئوال است، که چگونه می خواهید صدراعظمی دولت وفاق ملی را بدست بگیرید؟ چگونه می خواهید توزیع کننده ی  مناصب در عالی ترین مدیریتهای سراسر کشور را بر اساس منویات دولت  منتخب و مطالبات ملت عملیاتی بفرمایید؟       چگونه مادر وزارتی  را که مرکز ثقل برای تحقق مطالبات مدنی، حقوق شهروندی ملت و زیر ساخت توسعه با اصلاح رفتاری و رویکردها به شیوه ی تفکر اعتدالی اصلاحی است،می خواهید مدیریت و تفکرات ریاست جمهوری اسلامی را اعمال و مطالبات مدنی کنشگران مدنی ملت را تحقق ببخشید؟آیا کار حزبی و تشکیلاتی کرده اید؟  یا اصلاً تضارب آراء و افکار را قالب نهادهای مدنی قبول دارید؟ آزادی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی را بارومند هستید؟                       
 جناب سردار عزیز دوستی شما و جناب پزشکیان را کاری نداریم مبارکتان هم باد.ما و ملت هم آنرا برای وفاق تعاملی با دیگران، تحقق مطالبات مدنی ملت و وعده های ریاست محترم جمهوری اسلامی  به فال نیک می گیریم. اما آقای پزشکیان به ویژه شما باید بدانید ملت علاوه بر رفع همه ی گرفتاریهای معیشتی برای رهایی و وحشت از  مدیریت منبعث از تفکر اقتدارگرایی و پایداری  پای صندوق رای آمدند. اولویت اولشان هم استیفای حقوق مدنی شهروندی با ساماندهی پایگاه‌های اجتماعی و سیاسی برای ایجاد امید به مشارکت آگاهانه ی معنادار و حساب شده می باشد.
بنابراین ملت و حامیان دولت وفاق ملی پاسخ می خواهند، که آیا کسانی که با ژن پایداریچی ها (اگر نگوییم حجتیه ای هایی که مخالف مشارکت موثر در مدیریت کشور هستند) متولد شده اند. و ویروس مهلک خالص سازی را باور و مبتلا شده اند.
حال با توجه به مراتب فوق و بنظر می رسد با درک درست ساختارهای و شرایط حساس داخلی ، منطقه ای و بین المللی مملکت توسط دکتر پزشکیان و شورای راهبری چینش کابینه و هیات دولت واقع بینانه با وجود یک اما و اگر و ابهام بزرگ خوب عمل کردند. چنانچه تحلیلگران و هواداران دکتر پزشکیان چینش کابینه را با توجه به چهار شاخص اساسی ابتداً ابتکاری بسیار مثبت اما یک گزینش را مبهم تقابلی با پایگاه‌های رای و  خارج از عرف شعارهای انتخاباتی و اکثریت بشرح ذیل با رویکرد اعتدالی و اصلاحی قلمداد نمودند. چهار ویژگی برجسته ی در تشکیل دولت وفاق ملی عبارتنداز :
۱-مقبولبت و سلامت شخصیتی با پختگی در مدیریت.
۲-دانایی محوری کاربردی با تازگی و جوانی.
۳-عدم وابستگی مطلق جناحی با عمل به رویکرد اعتدالی و اصلاحی
۴- بهره گیری کمتر از چهره های تکراری مسئله دار با زمینه های پر حاشیه. 
 اما معرفی وزیر کشوری نطامی و امنیتی  در دولت وفاق ملی که کمترین کنشگری مدنی، تعاملی سیاسی و مدیریتی هم سنخ با شرح کار و پایگاه‌های اجتماعی داشته است. فعلاً با ابهام جای اما و اگر را تا توضیح علل انتخاب و عملکرد باز گذاشته است.  
امید است جناب دکتر پزشکیان برای نگهداشتن ملت در پشتیبانی و صحنه ها دولتی کارآمد در اصلاح امور، برآورده کننده ی مطالبات ملت و پاسخگو با همکاری ارکان حاکمیت و سایر قوا دولتی همسو با خواست پایگاه‌های رای حداکثری تشکیل دهد. تا با اجرای عدالت، مبارزه با مفاسد و ساماندهی پایگاه‌های اجتماعی امید به اثربخشی مشارکت را ترغیب و معنادار سازد.
آیا می توانند در بدنه عالی ترین وزارت، مدیربتهای سیاسی و اجتماعی دولت پزشکیان بنام وفاق ملی بمانند، که می فرمایید تغییر داده نمی شوند؟
 اتفاقاً همراهان صبور دکتر پزشکیان و حامیان دولت وفاق ملی معتقدند، علاوه بر تاکید موکد بر تغییر افراطیون برای رهایی و درمان مملکت از این بیماری منحوس اپیدمی شده، باید سالها تلاش مجاهدانه ی عالمانه و عاقلانه باید صورت گیرد،تا جامعه و مدیریتهای مملکت با ضد عفونی از لوث برخی منش ها و آلودگیهای تفکر مرتجعانه ی پایداریها برای احیای امید ، معتدل شدن فضای مشارکت مدنی و توسعه ی همه جانبه پاک گردد.
ساماندهی پایگاه‌های اجتماعی، آگاهی بخشی، رونق به نهادهای مدنی و تشکیلات حزبی باید در دستور کار ویژه ی دولت وفاق ملی آنهم وزارت و وزیر کشور قرار گیرد.
جناب دکتر پزشکیان نیک می دانند،و جناب صدراعظم هیات دولت او هم باید بیشتر بدانند. شرایط یاس مضاعف شده از مشارکت مدنی ملت، کنشگران مدنی و نگرانی رهبری معظم انقلاب اسلامی در انتخابات اخیر ناشی از مشارکت نامناسب عامل اصلی تایید صلاحیت دکتر پزشکیان و تحقق دولت وفاق ملی بوده است. برای احیای امید به مشارکت حداکثری و رفع نگرانی هایی مقام رهبری ناشی از تفکرات متحجرانه و رفتار اقتدار گرایی باید پزشکیان به وعده هایش عمل و مدیران در همین راستا چینش شوند.  فلذا وزارت کشور مسئولترین و پاسخگوترین در حکمرانی سیاسی و اجتماعی می باشد. واگرایی های داخلی و عدم مشارکت ۶۰ درصدی از طریق دخیل بستن به اعتدال، اصلاحات و التماس به بزرگان نظام بود که منتج به پیروزی دکتر پزشکیان گردید.
حال مگر این ستادی ها انتخاباتی دکتر پزشکیان نبودند، که در بدترین شرایط فضای سیاسی، آب و هوایی حداقل برای تمکین به قانون اساسی و  مردم را به مشارکت فرا خواندند؟ مگر ما ستادی ها مورد غضب دگم اندیشان  از جان، مال و آبروی شخصی برای ایران اسلامی، موفقیت دکتر پزسکیان و تحقق وعده هایش مایه نگذاشتیم؟ مگر ما اعتدالیون و اصلاحیون نبودیم که جلوی غش و خدعه ی شرعی در انتخابات و نخواندن یا باطل کردن آراء گرفتیم؟‌ جناب سردار مومنی آیا می دانید بخاطر  آوردن مستندات به تهران نزد دلسوزان اعتدالی، ستاد مرکزی و از طریق  بزرگان نظام جلو محو دهها هزار رای پزشکیان که مرحله ی اول در کلان شهری رخ داده بود،مرحله ی دوم گرفته شد؟ اگر همین فداکاری‌ها و جانفشانی ها در زیر فشارهای نهادهای خاص و نیروهایی در حاکمیت، هزینه های مادی و معنوی با تاکید موکد بزرگان نظام در انتخابات نبود، آیا انتخابات به نتیجه ی واقعی و مطلوب بطرفیت مطالبات ملت و دکتر پزشکیان می رسید؟  یا مملکت از زیر یوغ تحجر  پایدارهای خالص ساز معتقد به تزئینی بودن میزان رای ملت بسلامت در می آمد؟    
پس باید شما دولتمردان  طوری صحبت و کار کنید که حالاها حالاها و قبل از رضایتمندی نمایندگان افراطی پایداریچی برای اخذ رأی باید بر استیفای مطالبات ملت حتی با شهامت در مجلس طلبکارانه تاکید بفرمایید. تا همه با امید به دولت پزشکیان و آینده در صحنه ی مطالبه خواهی  و صف حمایت از دولت وفاق ملی  بمانند و با دست گیری امور محوله بایستند.          
گر چه ما، همه ی هواداران و رای دهندگان علاوه بر اینکه باید هم واقع بینانه بیندیشیم، وهم معقولانه با توجه به توان پزشکیان، وضعیت اقتصادی مملکت،  نابسامانی پایگاه‌های اجتماعی در پشتیبانی مدنی، شرایط سیاسی داخلی، رعایت حقوق قوا و حتی اقلیت تحقق مطالبات را با فراهم شدن مقتضیات وبستر زمان خواهان باشند و باشیم. به ویژه باید درک درست از مقاصد شوم مدیریت شده ی خارجیها علیه نظام اسلامی در ذیل  جنایت اخیر صهیونیستها در خاک ایران داشت. زیرا کیان ایران اسلامی هم اکنون در حالت نه جنگ و نه صلح در معرض خطر جدی و جنگ بین المللی قرار دارد.                                    
پس باید ضمن برخورداری از سعه ی صدر نقد منصفانه کارشناسانه ی کابینه برای هدایت و هوشیاری در دستور کار قرار بگیرد. استیفای مطالبات هم باید با تامل همراه امید به حصول هوشمندانه بدون تخریب و تفرقه پیگیری گردد. در عین حال باید مومن به اقوال مردانگی ، واقع بینی در عملکردهای دکتر پزشکیان و دولتمردان وفاق ملی امیدوار به تحقق مطالبات مدنی و حقوق شهروندی بود. همگان باید پزشکیان را برای کارآمدی دولت، برون رفت از شرایط حاد داخلی و خارجی فوق در مسیر تحقق شعارها با اصلاح رویکردها و رفتارها  که گردن در گرو آنها گذاشته است، حمایت و کمک کنیم. در عین حال بسترهای لازم و متقن برای پاسخگویی شفاف و  صحبت‌های بی پرده ی پزشکیان با ملت فراهم گردد. 
تا او درد دل بگویند،آنگاه اگر گفتند نگذاشتند کار کنم طبق وعده ها باید علل و مسببین را بگویند سپس بدون اما و اگر از ملت عذر خواهی کند و نماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار