شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
شوشان ـ عاشور غلامپور اردلی :

 قابل توجه آنهایی که هنوز دست از عوام‌فریبی برنداشته‌اند، همگان می‌دانند که هشت سال معیشت مردم را به اسم برجام و آشتی با کدخدا به بازی گرفتند و نگذاشتند مملکت پیشرفت اساسی اقتصادی داشته باشد و توجهی به توسعه زیرساخت‌ها، کارخانجات و پالایشگاه‌ها و... نداشتند و باعث تعطیلی بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی شدند.

حال اجازه بدهید "دولت وفاق ملی" با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به ملت فهیم ایران گام‌های اساسی بردارد.

اگر دولت یازدهم و دوازدهم در دوران هشت ساله که با اوضاع سیاسی خوب منطقه، مجلس همسو با دولت، بودجه اقتصادی مطلوب با چاشنی توافق نیمه برجامی، بازگشت دلارهای برجامی و سایر منابع تحریمی به دارایی‌های کشور باز هم نتوانست امید به زندگی و ارتقاء سبک زندگی و نان را برای مردم به ارمغان بیاورند.

دولت محترم جناب آقای دکتر پزشکیان که *ربع امتیازات* آن دولت‌ها را هم ندارد و کوهی از مشکلات نیز مضاعف به دولت ایشان منتقل و تحمیل شده چطور می‌تواند کشتی دولت را به اهداف و مقاصد برساند و سفره مردم را رنگین و رضایت را برایشان به ارمغان بیاورد؟!

حال بیائید در چنین شرایطی با اتحاد، عزم ملی، از خودگذشتگی‌ها و دوری از کوچکترین تفرقه افکنی‌ها  شرایط فعلی را به سمت خدمت به مردم و حفظ تمامیت نظام به صورت نقطه به نقطه‌  پیش ببریم.

اما !؟

چرا در استان خوزستان در دوران دو دولت قبل با داشتن استاندار همسو با مجلس و دولت (۱۱و ۱۲ ) و استاندار ویژه همراه و همسو با دولت و مجلس (۱۴) شاهد اظهار نارضایتی از وضعیت آموزش و پرورش، مدیران غیر بومی، آب و فاضلاب و ...هستیم !؟

آیا تمام مشکلات  فقط توسط یک  استاندار بومی یا غیربومی حل می‌شود؟!

 تاکنون در دوران ماضی در خوزستان هم  استاندار بومی و هم غیربومی داشته‌ایم که در دو شکل انتصاب اعتراضات به عملکرد استانداران به وفور بیان شده است؟!


 اما علت عقب‌ماندگی و انباشت مشکلات استان کجاهاست!؟

دلایل بسیار است اما یکی از علت‌ها  این است که گروه‌ها و افراد مختلف به دنبال حمایت از منافع و مطامع خویشند و در این بین کاسه و کوزه‌ها فقط بر سر شخص استاندارها شکسته می‌شود؛ تنها چیزی که در این میان هرگز دیده نمی‌شود، قسمت‌های مثبت عملکرد شخص استانداران و دست‌اندرکاران امر است!

زیاد دور نرویم!

"الحق و الانصاف اگر نخواهیم فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم، برخی استانداران خوزستان از جمله جعفر حجازی، عبدالحسن مقتدایی و غلامرضا شریعتی در زمان خدمت خویش به عنوان استاندار بهترین عملکردها را داشته‌اند که مجال گفتن عملکردها در این نوشتار عملی نیست اما هنوز به این سطح از بلوغ اندیشه نرسیده‌ایم که عملکردهایشان را مثبت ببینیم و در مقابل برخی افراد همچنان با انواع و اقسام انگ‌ها به تخریب‌ آنها می پردازند.


 بگذریم ...

اما به منتقدان عزیز و فهیم این نکته را عرض می‌کنم که هرگز وارد بازی  دلالان سیاسی و فرصت‌طلبان و منفعت‌طلبان نشده و چماق این جماعت‌ها نباشید؛ به این افراد و گروه‌ها این پیام را برسانید، چنانچه به عملکردها انتقاداتی دارید جهت حصول نتایج مثبت و ایجاد زمینه پیشرفت‌ و رفع مشکلات همزمان راهکار و برنامه‌های سازنده‌ای را ارائه کنند ولی مع‌الاسف این مهم به غیر از موارد معدود صورت  نپذیرفته و همچنان عده کثیری شیپور را از سر گشادش می‌زنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار