شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
در تعریف وطن اولین واژه ای که به ذهن خطور می کند امنیت و رفاه است . امنیت را خلاصه کردند به امنیت جانی و در امان بودن از دشمن خارجی است و از امنیت شغلی و اجتماعی کسی حرفی به میان نمی آورد ؛این که استان به پاس ولایی بودن و بی آلایش بودن مردمانش از امنیت پایدار برخوردار است هنری برای مسئولان استانی که در همه ی عرصه ها به ویژه منابع طبیعی و ثروت های زیر زمینی برخوردار است ؛ نمی تواند باشد .

امروز کلان شهر اهواز ، کارون ، خرمشهر ، آبادان و شادگان بعد از گذشت ۴۴ سال در زیر ساخت های ابتدایی در سطح محلات قدیمی تهران هم نمی باشد و با انواع مشکلات معیشتی و رفاهی گریبانگیر بوده و کسی نسبت به این امور پشیزی اهمیت قائل نیست .

 این که بعد از وقوع مصیبت ها به محل حادثه ای برویم و خود که می بایست هم قطار مردم باشید لیکن مناطق منزولی و ادارات خودتان هیچ گونه آسیب و گزندی از آن ندیده باشد ؛ تفسیری جز تافته ی جدا بافته از مردم نمی تواند باشد .

دستگاه استانداری یکی از ارکان مهم دمکراسی و حکومت مردم بر مردم باز و شفاف بودن آن است که این مهم در صحیفه نور معمار انقلاب به طور صریح به آن اشاره شده است و امام ره بارها و بارها در سخنان گران بهای خود در توصیه به مسئولین کلان گوش زد می کند که مبادا با مردم فاصله ایجاد شود و در آغاز پیروزی انقلاب مقدس با لهجه صریح فرمودند : " زاغه نشینان بودند که انقلاب را به ثمر رساندند " امروز و بعد از گذشت ۴۴ سال ، چرا باید شهرستان های اهواز ، کارون، آبادان ، ماهشهر وشادگان  بعد از بارش کم تر از ۳۰ میلی متری هم دچار گرفتاری شود و چنین مردم به فلاکت کشیده می شوند ؟

دستگاه استانداری،  خوزستان نفت ، خوزستان آب ، خوزستان شکر ، خوزستان منابع انسانی، خوزستان گندم ، خوزستان خرما و مزید بر آن از مجموعه" شستا " سی و پنج شرکتش در خوزستان است اما امروز خوزستان  در فقر ، آمار زندانیان ، اعتیاد ، معضلات اجتماعی ، معضلات فرهنگی ، آمار تلفات جاده ای ، ریزگردها ، مشکلاب آب شرب ، مشکلات برق و هزاران مشکل دیگر گریبانگیر بوده و انگار در یک گردونه ای است که سکانداری آن توسط لابی گرها گردی سکانداریش را به نفع این و آن به مردم تحمیل می شود .
آیا این خنده به ریش مردمی که امام ره در حق آنان گفتند :" خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد " نمی تواند باشد ؟

چرا امروز ما به جای بهرمندی از عام المنفعه شرکت های لاتعد و لاتحسب استان باید قربانی لابی گران و رانت خوارانی باشیم که به جز منافع خود به چیز دیگری نمی اندیشند ؛حالا براساس اصل شفاف سازی برای مردم و ما خبرنگاران شفاف سازی کنید که چرا وضع حالی ما چنین است ؟

این دیگر کار شاق و غیر ممکنی نمی تواند باشد ؛ پروژه ی فاضلاب استان ۳۳ سال پیش استارت خورد آیا حق نداریم بدانیم که قصور کار کجاست ؟ و کدام ایادی پشت این مساله قرار دارد ؟

دوست ندارم به مسائل زاویه گرفتن مردم ، تنفر و انزجاری که این محرومیت ها در شاکله فکری و اذهان مردم قرار می گیرد بپردازم چرا که این امر اولین و آخرین دغدغه ی فکری شماست که این به مثابه همان تصاویری که در هفته مبارزه با مواد مخدر منتشر می شود که در آن فقط مرحله آخر اعتیاد به نمایش گذاشته می شود ؛ است .


سکانداران استان به حجله ی حنا بندون یا حجله عروس !

اخیرا کلیپی از شما بازنشر شد که در آن حضرت عالی و هئیت همراه مشغول بازدید از منطقه ای از مردم فلاکت زده کوت عبدالله که فقط در ایام محنت به یاد آن می افتید ؛ بودید که خانمی ماتم زده و رنجور از سختیهای زندگی جلوی شما از عمق فاجعه داد و فریاد می زد و شکایت حال می کرد در محضر والی که او توسط اسکورت هایش محکم می شد  !

با تماشای این کلیپ من را به یاد مراسم ازدواج همین منطقه در سال های دور می اندازد که داماد را تا در حجله مشایعت می کردند و مادران عروس و داماد کل و هلهله می زدند .

استاندار محترم امروز کل و هلهله ما شده مشایعت جهت مقابله با مشکلات شده است و شما هم چنان به فکر راضی نگه داشتن نمایندگان و کنشگران سیاسی بختیاری و عرب جهت تصدی پست های استان هستید  غافل از شایستگی آنان ! کنشگرانی که به هیچ عنوان
مورد اعتماد دو قومیت دوست و همیشه همراه نیستند

آیا حق نداریم بپرسیم که دستگاه استانداری کارکردش چه بود و چه برنامه ی کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت دارد ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار