اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
نطق جنجالی الیاس نادران نماینده مجلس
در طول مدیریت ایشان در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاد. اول این که به دلیل انفجار در لوله‌های گاز از ایشان می‌خواهد که متهمین را پیدا کنند.
شوشان: بررسی صلاحیت و برنامه‌ها و رأی اعتماد به سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان جنجال ساز شد.
در همین زمینه سایت هایی همچون تابناک و مشرق به انعکاس اظهارات مخالف و موافق این وزیر پیشنهادی پرداختند. الیاس نادران نماینده تهران در جلسه بعدازظهر مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به دلایل خود برای مخالفت با وی گفت: دلیل اول پرونده بیمه ایران است، این پرونده حکایت از فساد سازمان یافته گسترده دارد و تا به حال به اتهامات دهها تن از متهمان پرونده رسیدگی و برای بیش از 50 متهم حکم قضایی و کیفری صادر شده است.

الیاس نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به نقش او در پرونده بیمه ایران، مسائل خوزستان و فتنه 88 اشاره کرد و گفت: نسبت آقای صالحی به روحانی نسبت مشایی به احمدی‌نژاد است نگذاریم در مملکت مشایی دیگری درست شود.

نادران اظهار کرد: یکی از دلایل فقدان صلاحیت آقای صالحی برای وزارت ورزش وجوانان پرونده بیمه ایران است، این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان‌ یافته دارد تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده بررسی و برای بیش از 50 تن از آن‌ها احکام جزایی و کیفری صادر شده است اما هنوز به اتهامات برخی از افراد رسیدگی نشده است. اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند بخشی از دین قوه قضائیه به نظام و مردم ادا خواهد شد.

او ادامه داد: این پرونده یک متهم اساسی به نام د.س دارد که شاه‌کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است. اقاریر و اعترافات این فرد در پرداخت رشوه و تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه‌یی دارد که به او خدمات می‌دادند. او مدعی است در چند نوبت مجموعا 300 میلیون تومان به شخص آقای صالحی پرداخت کرده است. در سال 89 هم حکم جلب آقای صالحی صادر شده است ولی تا به حال اجرایی نشده است. بنا به اظهار یکی از مسوولین عالیرتبه قوه قضائیه به جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست مجلس، هنوز به اتهامات همه افراد این پرونده رسیدگی نشده و در مرحله بازپرسی است.

نادران اضافه کرد: آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به جناب آقای دکتر لاریجانی مسائلی را گفتند که اگر صلاح دانستند واگو می‌کنم. اما در مورد مساله خوزستان، در طول مدیریت ایشان در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است. اول این که به دلیل انفجار در لوله‌های گاز، مدیر وقت وزارتخانه از ایشان می‌خواهد که متهمین را پیدا کنند. این امر ممکن نمی‌شود. عده‌یی از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند ولی گرایش چپ داشتند را به اتهام انفجار لوله‌ها زندانی می‌کنند و آنقدر مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها اقدام به خودکشی می‌کند. شکایت می‌کنند، شکایت به دفتر رهبری می‌آید. رهبر معظم انقلاب این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می‌دهد و دفتر بازرسی ماموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می‌کند. آن فرد که به تعدادی از نمایندگان مجلس علنی شهادت داده است گفته است که ما به یقین دریافته‌ایم که این اتفاق به دستور ایشان صورت گرفته است.

نادران با ذکر این مساله که هیات رئیسه مجلس در جریان این امر هستند، گفت: تدبیر این مساله چیزی است که قرائت می‌شود. الف: توبیخ مدیر کل اطلاعات استان خوزستان. ب: از متهمین به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود. ج: مدیر کل اطلاعات استان خوزستان به جلب رضایت متهمین برائت یافته ملزم شود.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره قاچاق کالا در این منطقه نیز گفت: در مورد این مساله فرمانده وقت سپاه منطقه خوزستان شهادت داد و دکتر رهبر نیز که دیروز جلسه‌یی با ایشان داشتیم، قرار شد از مسئول وقت وزارتخانه در این رابطه استشهاد بگیرد. ایشان تماس گرفتند و آن فرد گواهی داد که این قاچاق توسط ایشان و دوستانشان در نفت‌کش‌ها صورت گرفته و به مراجع ذیربط نیز گزارش داده شده است. مدیر کل وقت اطلاعات بعد از اعزام ایشان از خوزستان همه موارد را گواهی کردند.

نماینده مردم تهران به نقش صالحی امیری در فتنه سال 88 نیز اشاره کرد و افزود: در یکی از جلسات از ایشان پرسیدم چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل این که از عناصر فعال در فتنه 88 بودید ممنوع‌التصویر شدید؟ ابتدا از این که این نامه را صادر کرده‌اند اظهار بی‌اطلاعی کرد و بعد از دفاع از خود مسائلی را گفت که تامل‌برانگیز است.

نادران گفت: لازم است بدانیم که آقای صالحی در هر دوره‌یی به فراخور مقام و قدرتی که در آن بوده است چرخش کرده است از جناب آقای ری شهری تا مدیریت راست در وزارت و از 76 به بعد که اصلاح‌طلب می‌شود و 88 که در ستاد آقای موسوی حضور پیدا می‌کند و همراه همکاران وزارت اطلاعاتش به آنجا می‌رود و تا بعد از آن که خود را نماینده ولایت و حکومت می‌داند و می‌گوید من از طرف نظام ماموریت داشتم و این گزارش‌ها را به آنجا می‌فرستادم.

او ادامه داد: یک بار به من گفت شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیر و او می‌گوید من چه همکاری‌هایی با نظام داشتم. گفتم به شرط این که شما نوار جلساتی را که اخبار دفتر را می‌بردید به ما هم بدهید تا با هم گوش بدهیم. خلاصه آن که دوستان متعدد با این عزیز تماس گرفتند و ایشان فرمودند نفیا و اثباتا نسبت به آقای صالحی هیچ نظری ندارند.

نادران همچنین با اشاره به نامه‌یی که در زمان فتنه نوشته شده، گفت: معاون وقت وزارت در سال 88 توصیه می‌کند که شما حمایت نکنید و در جریان فتنه باقی نمانید. دوستان برای دفاع از خود نامه‌یی 9 صفحه‌یی را تنظیم می‌کنند. نامه‌یی که روی اجرا‌کنندگان و تدوین‌کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرد. من ابا دارم که فرازهایی از آن را بخوانم. ایشان در پاسخ به این که چرا نامه را امضاء کردند بارها به انواع مختلف جواب‌های مختلف داده است. از این که امضاء نکرده‌ام یا شب امضاء کرده‌ام یا صبح پس گرفته‌ام و این که یک نامه دیگر را امضاء کرده‌ام.

این نماینده مجلس در پایان خطاب به روحانی گفت: در مجلس صحبت از این است که آقای صالحی نسبت به آقای دکتر روحانی مثل مشایی به احمدی‌نژاد است، نگذاریم در این مملکت مشایی دیگری درست شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار