شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
شوشان: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب موجود در شبکه خانگی این شهرستان متعفن است و مردم از مصرف آن اجتناب می کنند.
عبدالله تمیمی در گفتگو با مهر در خصوص گله مندی مردم شادگان از آب مصرفی خود اظهار کرد: در بحث تامین آب شرب سالم به جهت تخلیه فاضلاب شهرهای بالا دستی از یک طرف و نبود امکانات کافی به منظور تصفیه آب به گونه ای که قابل شرب شود و مشکلی برای مردم ایجاد نکند از طرف دیگر، بیماری های عفونی و خطرناکی را در میان شهروندان به وجود آورده است. EC یا همان شوری آب معدل استانداردش باید حداکثر در سطح هزار باشد که این رقم برای شادگان از پنج هزار گذشته و بوی تعفن و رسوبات در آن بیداد می کند و مردم اغلب با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی اقدام به تهیه آب شرب سالم می کنند.

وی در خصوص معایب استفاده از دستگاه های تصفیه آب از سوی مردم نیز اظهار کرد: این دستگاه ها برای تهیه 20 لیتر آب سالم، 40 لیتر آب را دور می ریزند و این در مجموع هزینه زیادی را بر اقتصاد شهر و مردم وارد می سازد.

تمیمی افزود: برای رفع این مشکل حاد و مرتبط با سلامت مردم حسب پیگیری هایی که انجام دادیم قول گرفتیم 10 میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه شادگان اختصاص داده شود. طرح الغدیر که با آن همه تبلیغات و جار و جنجال فعلا در حد بسیار جزیی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در مدت اخیر اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان استان مبنی بر بدون مشکل بودن آب شرب خوزستان در رسانه ها منعکس شده که در خصوص آنها تنها می توان گفت این اظهارات شرم آور است.
 
تمیمی افزود: برخی مسئولان که ادعا می کنند آب شرب این استان مشکل ندارد و مردم خودشان علاقه به استفاده از آب تصفیه شده و خرید آن از فروشندگان دوره گرد دارند آیا خودشان همین آبی را که در لوله ها جاری است مصرف می کنند یا اینکه تنها مرغ همسایه غاز است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ای کاش شرایط به گونه ای بود که می توانستیم سر زده به خانه این مسئولان برویم و ببینیم آیا آنها آب لوله کشی موجود در شهرهای جنوبی خوزستان را مصرف می کنند یا اینکه آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند و تنها نسخه ای شفا بخش برای مردم می پیچند و آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.
وی در خصوص حل مشکل اساسی آب شرب منطقه نیز گفت: در شعار مسئولان، آب شرب استان خوزستان هیچ مشکلی ندارد ولی در واقعیت باید گفت مردم بیشتر مناطق استان خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، شادگان، دارخوین و کلانشهر اهواز قادر به استفاده از آب لوله کشی نیستند.
 
تمیمی همچنین در خصوص معضل همیشگی فاضلاب در شادگان نیز اظهار کرد: برای حل مشکل فاضلاب شادگان نیز که محصول ناکارآمدی و عدم پیگیری های گذشته است طبق بررسی انجام شده متاسفانه به جای استفاده از لوله های 16 اینچی لوله های هشت اینچی را به کار بستند. پمپاژ هم ضعیف است چرا که خیلی از پمپها سوخته یا نیاز به تعمیر دارند. در نتیجه به علت عدم پمپاژ کافی و گرفتگی شدید لوله ها بعضا شاهدیم که آب فاضلاب شهر سرازیر شده و در خیابانها جاری می شود.

نماینده شادگان در مجلس افزود: در رابطه با این موضوع نیز جلساتی با مسئولین استانی برگزار شده و وعده گرفتیم اقداماتی صورت دهند به خصوص در ایستگاه های عبودی پمپهای قوی نصب شده که امیدواریم با ادامه این روند امسال مشکل فاضلاب نداشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: مشکل دیگر شادگان قطعی مکرر برق بود که نارضایتی و گله مندی بسیاری از شهروندان را موجب شده بود ولی امسال با پیگیری های انجام شده کمترین قطعی برق را داشتیم و وزارت نیرو اعتباراتی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای خرید ترانس و کابل شبکه خود نگهدار تخصیص داده که در آینده طرحهای عملیاتی آن به اجرا در خواهد آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار