اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
از تبریک استاندار تا اظهارنظر استاد دانشگاه چمران و نمایندگان مجلس
همزمان با توافق هسته ای ژنو و پیام مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده هسته ای ، مسئولین خوزستان نیز درخصوص این توافق هسته ای در مصاحبه های متعدد نظرات خود را بیان کردند.

شوشان: دور جدید مذاکرات هسته‌اي ایران و گروه ۱+۵ که از روز چهارشنبه در ژنو آغاز شده بود، امروز منجر به امضاي سند موافقت نامه شد. در طول این چند روز مذاکرات فشرده ای بین نمایندگان کشورهای درگیر در پرونده هسته ای و ایران در جریان بود و در نهایت بامداد امروز با اعلام خبر توافق بین طرفین به پایان رسید. در پی رسانه ای شدن این خبر، شاهد واکنش هایی در عرصه داخلی نسبت به این رویداد بودیم که در ادامه ، به واکنش برخی از مسئولین و اظهارنظر ائمه جمعه و اساتید دانشگاه خوزستان اشاره می کنیم.


آیت الله حیدری:توافق ایران و1 +5 ثمره تدبیر رهبری ومقاومت ملت ایران است

به گزارش شوشان ، امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توافق ایران و گروه 1+5 بر سر مساله هسته ای کشورمان ثمره تدبیر و حکمت رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت ایران است. آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: شکی نیست که توافق حاصل شده برای جمهوری اسلامی و ملت ایران یک پیروزی تلقی می شود و غربی ها به اتفاق حق مسلم ایران در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به رسمیت شناختند.

وی افزود: پیش از این هم حق هسته ای، حق مسلم، قانونی و به حق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بود که در عمل غربی ها زیر بار آن نمی رفتند. آیت الله حیدری گفت: توافق بر سر تداوم فرآیند غنی سازی برای ایران پیروزی بزرگی محسوب شده و معلول عوامل مختلفی است که در راس آنها مقاومت ملت ایران قرار دارد و در طول این مدت شعار مسلم بودن حق برخورداری از انرژی هسته ای را دادند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و حکمت، کیاست و اقتدار مسایل را در این زمینه پیش بردند و حق برخورداری از انرژی هسته ای با وجود بی میلی غربی ها در هشت سال اخیر به ثمر نشست. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان ملت مجبور شدند به این واقعیت تن داده و حق مسلم ایران را بپذیرند. وی اظهار کرد: پیگیری های خوب و دیپلماتیک دولت یازدهم و نرمش قهرمانانه باعث شد که این ثمره و توافق حاصل شود اما نباید به این پیروزی زیاد مغرور شد چرا که دشمنان اگر از در بیرون روند ممکن است از پنجره وارد شوند که دولت یازدهم باید در این زمینه با تدبیر، منطقی و معقول پیش رود.

امام جمعه موقت اهواز: به دولت و هیات مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم

امام جمعه موقت اهواز گفت: خشم و عصبانیت اسراییل نشان می دهد دستگاه دیپلماسی کشورمان در ژنو در حوزه پرونده هسته ای، حفظ منافع مردم و رهنمودهای رهبری موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده افزود: آنچه در بحث توافقات حاصل شده در مذاکرات ژنو اهمیت دارد این است که در درجه اول خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری رعایت شده و مسوولان کشورمان به خوبی در برابرزیاده خواهی خواهی ها ایستاده اند .

وی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید همین مسیر را با هوشیاری و با تاکید بر حفظ حقوق مردم ایران ادامه دهد و درنظر داشته باشند که مبنای اعلام شده مقام معظم رهبری اساس مطالبات است که باید رعایت شود ولی می توان با هوشیاری و تدبیر دستاوردهای بیشتری هم کسب کرد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به تاثیرات داخلی و خارجی این توافق ها گفت: نه ستمگر باشیم و نه ستم دیده موضع معقول و منطقی است که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند و این موضع گیری در کنار فتوای حرمت سلاح های هسته ای چهره منطقی نظام جمهوری اسلامی را به دشمن نشان داد و بهانه ها را از آنان گرفت.

وی تاکید کرد: انتظار مردم ایران اکنون این است که این توفق ها و تعهدات کشورهای غربی عملی شود و مهم تر اینکه توافقات به تضعیف روند علمی کشورمان در بحث هسته ای منجر نشود و غرور ملی ودستاوردهای شهدا و ارزش های اسلامی مورد نظر انها را خدشه دار نکند.


تبریک استانداری ‌خوزستان

روابط عمومی استانداری خوزستان با صدور پیامی موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشور را تبریک گفت. در این پیام آمده است :این موفقیت مرهون حمایت ها و هدایت­های رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبر و مقاومت ملت شریف ایران و وشمندی مقتدرانه فرزندان غیور ایران اسلامی در تیم مذاکره کننده هسته ای می باشد که همه، ناشی از عنایت خداوند بزرگ به ملت شریف ایران است.



نماینده بهبهان : نگاه دنیا به ملت ایران درجهت مثبت تغییر کرده است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات امروز ژنو گفت: نگاه مردم دنیا به ملت ایران تغییر کرده و نگرش دولتهای تابع آنها نیز به همین ترتیب تغییر کرده است. محمدباقر شریعتی افزود: دید کلی وافکار عمومی در داخل کشور نسبت به این توافق ها مثبت است اما لازم به تاکید است که درشش ماه آینده طرف های مقابل ما نیز باید به تعهدات خود پایبند بوده و همه موارد تعیین شده را رعایت کنند. وی تاکید کرد: ما براین باور هستیم که دراین مذاکرات همه اصول انقلابی مورد نظر ملت و مقام معظم رهبری رعایت شده واین پیروزی به دلیل پشتوانه مردمی دولت آقای روحانی ورهنمودهای مقام معظم رهبری رقم خورده است.

نماینده مسجدسیمان: تیم دیپلماسی ایران، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات ژنو با حفظ منافع ملی و حقوق مردم، تهدیدهای آمریکایی ها و اتحادیه اروپا را به شرایط بهینه و فرصت تبدیل کرد. اسماعیل جلیلی با اشاره به مثبت ارزیابی کردن مذاکرات انجام شده ابراز امیدواری کرد: کشورهای غربی به تعهدات خود در مذاکرات ژنو عمل کرده و اعتماد ایران را جلب کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت یازدهم بر اساس منطق پایدار قرار داده شده است افزود: تمامی بخش های جامعه از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تحت تاثیر این توافقنامه و اثرات مثبت آن قرار می گیرند و به ویژه حوزه اقتصادی تحت تاثیر مثبت سیاست خارجی قرار خواهد گرفت. جلیلی تصریح کرد: ثبات پایدار در حوزه اقتصادی، رفاه مردم و رشد اقتصادی با برنامه ریزی مناسب حاصل می شود.

نماینده شوشتر: غرب در برابر حق مسلم ملت ایران کوتاه آمد

نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت:پس از سال ها کشمکش، غرب در نهایت در برابر حق مسلم ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای کوتاه آمد. حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی افزود:بالاخره شعار ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای نتیجه داد و یک پیروزی بزرگ را برای کشورمان رقم زد. وی دلایل مختلفی را برای کرنش غرب و نظام سلطه حاکم بر جهان در پذیرفتن این توافقنامه موثر دانست و گفت:پایداری، استقامت و انسجام ملی کشورمان چاره ای جز پذیرفتن توافقنامه برای کشورهای قدرتمند دنیا باقی نگذاشت. سادات ابراهیمی اظهار داشت:تحریم های چندساله اخیر نیز هیچ تأثیری بر ایستادگی ملت ایران نداشت و نتوانست فاصله ای بین نظام جمهوری اسلامی ومردم ایجاد کند.

نماینده مردم گتوند وشوشتر در مجلس شورای اسلامی رهنمودها و اختیاراتی مقام معظم رهبری به تیم مذاکره را در پذیرفتن این توافقنامه موثر دانست و گفت:رویه هوشمندانه و همراه با اعتدال دولت جدید نیز در این موفقیت تأثیر گذار بود.

نماینده شوش:پذیرش حق غنی‌سازی ایران حاصل نرمش قهرمانانه بود

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به جمله نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری گفت: گروه مذاکره‌کننده ایرانی با هوشیاری عمل کرده‌اند و به رسمیت شناخته‌شدن حق غنی‌سازی حاصل مقاومت چندساله ملت ایران است.

سیدراضی نوری اظهار کرد: بر اساس قوانین معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان‌پی‌تی» تمام کشورهای عضو این معاهده حق غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز را دارا هستند. وی افزود: با نگاه به گذشته‌ پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌توان پذیرش حق غنی‌سازی ایران را یک پیروزی ارزشمند به شمار آورد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 10 سال مقاومت و دفاع از خواسته‌های هسته‌ای ملت ایران امروز پذیرش برنامه غنی‌سازی ایران از سوی 5+1 را به دنبال داشته است. نوری با اشاره به جمله نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری تصریح کرد: گروه مذاکره‌کننده ایرانی با هوشیاری عمل کرده‌اند و بهانه‌ای به دست دشمنان نمی‌دهند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تایید عملکرد رییس جمهور و پاسخ به نامه ایشان گفت: ما نیز به دولت وهیات مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و از تلاش های آنان قدردانی و تشکر می کنیم.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز : امید به آینده اقتصاد و سرمایه گذاری در کشور با مذاکرات ژنو

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: واکنش مثبت بازار بورس به نتایج مذاکرات ژنو بیانگر امید به آینده اقتصاد و سرمایه گذاری در کشور است.

دکترعبدالمجید آهنگری افزود: توافق ژنو انتظارات را در جهت مثبت تغییر می دهد و درسطح داخلی این فضای روانی را به جود می آورد که آینده اقتصاد کشور رو به ارتقا ست و همچنین موجب رشد گرایش به سرمایه گذاری خارجی و داخلی در کشور می شود.

وی ادامه داد: علایم اقتصادی این امیدواری در رشد سال آینده ظاهر می شود و انتظار نمی رود تا پایان سال در حوزه اقتصاد وسرمایه گذاری شاهد تحول عملی چندانی باشیم. این عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: با توجه به اینکه رفع تحریم ها علیه کشورمان مرحله به مرحله صورت می گیرد،شاید آثار این مرحله از توافقات به لحاظ درآمدی برای دولت خیلی موثر نباشد. آهنگری گفت: درمجموع آثار روانی مثبت این توافقات بیش ازپیامدهای اقتصادی واقعی آن است و در بعد سیاسی هم این توافق زمینه ساز روابط بهتر با غرب و اروپا وکاهش تنش ها در عرصه بین المللی است که باز هم در درازمدت به نفع اقتصاد ماست.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
0
0
comment با تشکر .
comment
هنرجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment دوستان لطفا متن تفاهم نامه را ملاحظه و مطالعه فرمایند !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار