شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
وي خطاب به مديران شهرداري گفت: تلاش كنيد خودتان را به كار وصل كنيد.ارتباط شما با اعضاي شوراي شهر بايد منطقي بوده و با آنها همواره در تعامل باشيد چراكه اعضاي شوراي شهر نمايندگان مردم هستند و احترام آنها بر ما واجب است.
شوشان: شهردار اهواز از تاسيس سازمان زمين و مسكن در شهرداري اهواز خبر داد و گفت: اين سازمان پس از طي مراحل قانوني زير نظر معاونت سرمايه گذاري و مشاركت هاي اقتصادي و با هدف ايجاد ارزش افزوده تاسيس مي شود.

سيد خلف موسوي افزود: متاسفانه زمين و مسكن كه سرمايه و مهم ترين  مولفه درآمد زا براي شهرداري است توسط ما اداره نمي شود بلكه توسط افراد ديگري اداره مي شود البته بايد با هماهنگي اداره املاك،كليه توافقاتي كه با اشخاص و ادارات در اين زمينه داشته ايم عملياتي شود.

 وي برلزوم استفاده از پيمانكاران توانمند و باتجربه در زمينه اجراي پروژه هاي عمراني و خدماتي در شهرداري تاكيد و تصريح كرد: انتخاب پيمانكاران نبايد بر اساس توصيه اطرافيان باشد.       من اجازه چنين كاري را در شهرداري نخواهم داد. مديران شهرداري نبايد توصيه اي را از كسي بپذيرند و بايد قانون را بصورت كامل اجرا كنند.

وي به مشكلات موجود در بخش خدمات شهري اشاره كرد و گفت: خدمات شهري حوزه  اي است كه هميشه مورد نقد مردم است و از مهمترين مشكلات اين بخش در سطح شهر ميتوان به سد معبر توسط دستفروشان و ميوه فروشان، هرس نكردن درختان، نامطلوب بودن نظافت در برخي مناطق شهر و غيره اشاره كرد.

شهردار اهواز گفت: تا قبل از عيد بايد با اجراي چندين پروژه شاخص و مهم، شاهد تحول اساسي  در سطح شهر باشيم و كليه كارهايي كه صورت مي گيرد به مردم اطلاع رساني شود.

سيد خلف موسوي همچنين بر اجراي پروژه هايي از قبيل طرح هاي تجاري و تفريحي از جمله شهربازي از طريق بخش خصوصي تاكيد كرد.

وي خطاب به مديران شهرداري گفت: تلاش كنيد خودتان را به كار وصل كنيد.ارتباط شما با اعضاي شوراي شهر بايد منطقي بوده و با آنها همواره در تعامل باشيد چراكه اعضاي شوراي شهر نمايندگان مردم هستند و احترام آنها بر ما واجب است.

در ادامه اين نشست معاون سرمايه گذاري و مشاركتهاي اقتصادي شهرداري اهواز نيز بر لزوم تهيه شيوه نامه سرمايه گذاري و مشاركت و ايجاد ساختار مناسب در اين معاونت تاكيد كرد و گفت: شيوه نامه فعلي كه ملاك عمل شهرداري است، شيوه نامه مصوب وزارت كشور بود كه به دليل محدوديت هايي كه در حوزه سرمايه گذاري ايجاد مي كرد، اكثر كلانشهرها اقدام به اصلاح آن نمودند ما هم در جلسات فشرده اي كه با  كارشناسان مربوطه داشتيم شيوه نامه اي را آماده كرديم كه بزودي به شهردار و شوراي شهر ارائه ميشود زيرا با اجراي اين شيوه نامه سرعت سرمايه گذاري در اهواز افزايش مي يابد.      

محمد صفري افزود: ما در حال بازنگري طرح هاي موجود و گذشته و انطباق آنها با املاك و اراضي شهرداري هستيم و تلاش مي كنيم طرح هايي را تعريف كنيم كه قابليت اجرا داشته باشند و صرفاً طرح روي كاغذ نباشد. به عبارتي بايد طرح هايي را در شهر تعريف ميكنيم كه هم ارزش افزوده ايجاد كند و هم در جهت توسعه شهر، باري را از روي دوش مديريت شهري بردارد.

وي ادامه داد: بايد با انتخاب مشاور،نيازها و ظرفيت هاي جديدي را براي سرمايه هاي خرد و كلان در سطح شهر تعريف كنيم تا در اين حوزه گام هاي موثري كه مد نظر شهردار است برداشته شود. همچنين با شركت هاي دولتي،نيمه دولتي و خصوصي بزرگ مذاكراتي جهت اجراي پروژه هاي شاخص و مهم داشتيم كه انتظار داريم مناطق ،معاونت ها و سازمان ها مطالعاتي را كه در خصوص پروژه هاي مختلف داشتند را در اختيار ما قرار دهند تا علاوه برانطباق طرح ها، از هدر رفت سرمايه و اعتبارات شهرداري جلوگيري كنيم.

 وي همچنين از فعال سازي واحد هاي مشاركت در سطح مناطق و سازمان ها جهت شناسايي اراضي سودمند  و درآمد زا براي شهرداري در سطح شهرخبر داد.

در اين نشست معاون فني و عمراني شهرداري اهواز نيز از پيشرفت پروژه هاي خيابان شريعتي و خليج فارس طبق برنامه زمان بندي شده خبر داد و گفت: پروژه تعريض پل سوم جهت اجرا به پيمانكار ابلاغ شد. همچنين نقشه برداري جاده كمربندي پل ششم به گلستان توسط سازمان عمران شهري نيز انجام شده و جهت اجرا آماده ابلاغ به پيمانكار است.

دوايي فر افزود:با توجه به ترافيك زياد پل شهيد بندر،در حال انتخاب مشاور براي اين پل  هستيم و پل ولايت نيز طبق برنامه در حال ساخت است.همچنين در خصوص ورودي شهر اهواز نيز در حال انتخاب مشاور هستيم تا ساماندهي لازم را در ورودي شهر داشته باشيم. اگر در مناطق فضاي لازم جهت ناظرين عالي ما آماده شود ما ناظرين عالي در مناطق مستقر مي كنيم تا هم به مدير منطقه كمك كنيم هم بصورت مستقيم روي پروژه نظارت كنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کارجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
comment
0
0
comment ضمن عرض سلام وخسته نباشید
میخواستم مطالبی را برای شما در خصوص استخدام نیروی جدید در شهرداری اهواز بفرستم شاید شما بتونید از این بی عدالتی جلوگیری کنید.
در حالی که ما برای اشتغال بارها به اعضای شورای شهر مراجعه کردیم وحتی آنها نامه ما را به شهرداری فرستادند اما خبری از انها نشد.در حالی که.......شهرداری در حدود 40 نفر نیروی جدید استخدام کرده است.اینجور که ما فهمیدیم مدیر عامل ........... این افراد راکه نور چشمی...... می باشند را استخدام کرده است.این افرادهم به عنوان کارمند وهم به عنوان کارگر استخدام شده اند .خواهش میکنم این موضوع را به گوش مسولین برسانید شاید ما هم که کسی را نداریم که سفارشمون کنند کار پیدا کنیم؟؟خواهش میکنم شهردار اهواز پاسخگو باشند که چه طور این همه نیروی جدید در شهرداری استخدام شده است وایاایشان دستور این استخدام ها را داده است یا مدیر ...... ....استخدام کرده است؟؟؟
با تشکر از شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار