شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
سفر مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران به خوزستان
مشکلات، چالش ها و ظرفیت های بخش صنعت خوزستان با حضور سید محمدعلی سید ابریشمچی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.
مشکلات، چالش ها و ظرفیت های بخش صنعت خوزستان با حضور سید محمدعلی سید ابریشمچی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در اهواز بررسی شد.
در این نشست دو ساعته صنعتگران خوزستانی مشکلات خود را در زمینه کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی، مشارکت ناموثر بانک ها برای ارایه تسهیلات، گرانی مواد اولیه و افزایش هزینه های تولید کالا، نوسان و چند نرخی شدن ارز را مطرح کردند. 

در این نشست صنعتگران خوزستانی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت واحدهای تولیدی خود که بعضا با خطر تعطیلی، ورشکستگی ، کاهش ظرفیت تولید و متعاقب آن کاهش سطح اشتغال رو به رو هستند خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند. تعدادی از صنعتگران با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان بویژه در ساخت قطعات نفت و گاز و حفاری، از اینکه شرکت های صنعتی و نفتی بخشی از قطعات مورد خود را خارج از استان تهیه می کنند ابراز ناخرسندی کردند.
تکمیل نشدن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی از جمله تصفیه فاضلاب از دیگر مسایل مطرح شده در این نشست بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این نشست با تاکید و اهتمام بر حل مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی استان گفت: خوزستان از نظر صنعتی یکی از استان های شاخص کشور است و صنایعی مانند نفت و پتروشیمی دراین استان رشد قابل توجهی داشته اند. وی افزود : در استان خوزستان پتانسیل های بسیاری در بخش صنعت وجود دارد که سرمایه گذاری و توسعه صنایع پایین دستی در این استان می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات استان در حوزه اشتغال را برطرف کند. 
وی هدف از سفر به خوزستان را بررسی مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان عنوان کرد و گفت : توسعه صنایع کوچک و متوسط و همکاری همه جانبه در حل مشکلات اثر مستقیمی در کاهش نرخ بیکاری در استان ها دارد. سید ابریشمی با اشاره به مشکلات فراروی صنایع و صنعتگران استان تصریح کرد: دولت با همه مشکلاتی که دارد همه توان خود را برای رفع چالش ها موجود و ایجاد اشتغال مولد بکار خواهدگرفت. رضا طاهری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت شهرک های صنعتی استان ارائه کرد و گفت: هم اکنون حدود 95هزار نفر در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
صنعتگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
comment
1
0
comment لطفا دیدن زیر ساختهای شهرکهای استان خالی از لطف نیست 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار