شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز :
عالی پور افزود: روشی که برای دفن بهداشتی زباله در اهواز استفاده می شود مشابه روش فوکوئوکا(ژاپن) است که در کشور عراق با توجه به شباهت‌های موجود با استان خوزستان می‌توان از این روش برای دفع بهداشتی زباله استفاده کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در توسعه فضای سبز اهواز به کاشت گونه های بومی که با آب و هوای گرم خوزستان سازگارند، بسیار توجه شده و با توجه به این که آب و هوای کشور عراق و استان خوزستان مشابه است، می توان در توسعه فضای سبز استان میسان عراق از تخصص کارشناسان ما استفاده شود.

علیرضا عالی پور در دیدار با استاندار میسان که شب گذشته در محل شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: حوزه خدمات شهری در برگیرنده شش بخش بهداشت محیط ، جمع آوری زباله و دفع بهداشتی آن، توسعه فضای سبز، میادین میوه و تره بار، آرامستان ها، خدمات موتوری و آتش نشانی است. یکی از اقدامات مهم شهرداری اهواز ساماندهی جمع آوری زباله بوده که در قالب پروژه های مختلف توسط پیمانکاران در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها، دفن بهداشتی زباله در منطقه خارج از محدوده شهری است که باید زباله در این پروژه به گونه ای انجام شود که آلودگی محیط زیست را به دنبال نداشته باشد. در این پروزه محل دفن زباله 30 کیلومتر با محدوده شهر فاصله دارد و در این روش از ارتباط آب‌های آلوده ناشی از دفن زباله با آب‌های سطحی جلوگیری می شود.

عالی پور افزود: روشی که برای دفن بهداشتی زباله در اهواز استفاده می شود مشابه روش فوکوئوکا(ژاپن) است که در کشور عراق با توجه به شباهت‌های موجود با استان خوزستان می‌توان از این روش برای دفع بهداشتی زباله استفاده کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با تشریح کامل نحوه دفن بهداشتی زباله در اهواز اظهار کرد: از زباله تر نیز می توان در تهیه کود استفاده کرد، بنابراین به همین منظور کارخانه‌ای ایجاد کردیم که زباله تر را در فرایندی از زباله خشک جدا و آن را تبدیل به کود می‌کند.

عالی پور به احداث کشتارگاه صنعتی در اهواز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بین انسان و دام 800 بیماری وجود دارد تاسیس این کشتارگاه و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در جهت حفظ سلامت شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی از سه بخش آغل و محل نگهداری دام زنده، محل کشتار دام و بخش سردخانه تشکیل شده که در هر کدام از این بخش ها اقدامات بهداشتی با حساسیت بسیاری انجام می شود این پروژه هنوز افتتاح نشده ولی دارای 98 درصد پیشرفت فیزیکی است و حدود یک تا دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

عالی پور با اشاره به بخش توسعه فضای سبز در اهواز اظهار کرد: هدف اصلی ما در این حوزه تکثیر گونه‌های درختی سازگار با آب و هوای منطقه است‌ و گل کاری در شهر اهواز نیز تحت پروژه‌ای با نام " اهواز شهر گل" در حال انجام است که فضای شهر را زیباتر کرده است. کاشت درخت در درب منازل یکی دیگر از اقدامات شهرداری اهواز در توسعه فضای سبز است.

وی به راه اندازی بازارچه ها و روز بازار ها در سطح اهواز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم شهرداری در دسترس قرار دادن اجناس موردنیاز مردم است که شهرداری اهواز طی دو سال گذشته 10 بازارچه در این شهر افتتاح کرد. همچنین ایجاد بازارچه های محله ای و روز بازار ها در جهت جلوگیری از سد معبر در خیابان‌ها و ساماندهی دست فروشان و بساطی ها از دیگر اقدامات شهرداری اهواز است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پایان در خصوص نظارت الکترونیکی بر عملکرد و فعالیت پیمانکاران به خصوص در جمع آوری زباله از سطح شهر توضیحاتی ارایه داد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
صارمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
1
0
comment عليرضا عاليپور مرد شريفي است. درود بر اين مرد
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
comment
comment شرافت ایشون چه ربطی به این پروژه داره؟ میشه توضیح بدین آقا یا خانم صارمی؟!
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
comment
0
1
comment شهرداری اهواز حتما" میخاد پیاده روهای خیابانهای میسان عراق را مثل اهواز بکند، بابا بیخیال اهوازو درست کنید عراق پیشکش
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
comment
0
0
comment عالی پور با اشاره به بخش توسعه فضای سبز در اهواز اظهار کرد: هدف اصلی ما در این حوزه تکثیر گونه‌های درختی سازگار با آب و هوای منطقه است‌ و گل کاری در شهر اهواز نیز تحت پروژه‌ای با نام " اهواز شهر گل" در حال انجام است که فضای شهر را زیباتر کرده است.......آقای عالی پور تشریف بیاورید خ بهاران یک منازل جهاد فاز دو نمونه ای ازاین پروژه گل کاری که همکارانتان انجام دادند را ببینید !!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار