اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
در حالی که هنوز دو سالی تا انتخابات آینده زمان باقی است تندروهای جریان اصلاح‌طلب با حضور در خانه عبدالله نوری به بحث و بررسی پیرامون عملکرد یکساله اصلاح‌طلبان و آینده سیاسی خود پرداختند.

 احزاب و شخصیت‌ها اولین هفته پس از تعطیلات نوروزی را با روزهای پرخبری آغاز کردند و با از سرگیری نشست‌ها، برگزاری دید و بازدیدهای نوروزی که با درگذشت پدر همسر خاتمی همراه شد و اعتراض و صدور بیانیه انتقادی به قطعنامه پارلمان اروپا خبرساز شدند.

مجلس در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرد

در روزهای ابتدایی سال علی مطهری درباره شهادت طلبه ناهی از منکر و ناقص بودن قانون امر به معروف و نهی از منکر و بی‌توجهی سه قوه در این امر به گفت‌و‌گو با فارس پرداخت.

نماینده تهران در مجلس گفت: از دولت سازندگی تا به امروز هیچ دولتی حاضر نبوده به این وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کند، چون همه دولت‌ها نگاهی به انتخابات بعدی دارند. 

جزئیات دیدار برخی اصلاح‌طلبان با رفسنجانی

حق‌شناس عضو شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با رفسنجانی در خصوص مباحث مختلفی همچون یارانه‌ها، لزوم تحقق وعده‌های روحانی و انتخابات مجلس مباحثی مطرح شد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی در این دیدار تصریح کرد: هاشمی با تشکر از اعضای جلسه به نقش مؤثر آنها در ایجاد فضای مثبت سیاسی در زمان انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و بر لزوم حضور همه جانبه مردم در صحنه‌های سیاسی تأکید کرد. 

طرح «رسیدگی به دارایی مسئولان» به نتیجه می‌رسد

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشریح چهار طرح که در دستور رسیدگی مجمع در سال جدید قرار دارد، ‌گفت: از اولین دستور کارهای مجمع در سال 93، طرح رسیدگی به دارایی مسئولان است که امیدواریم به نتیجه برسد.

نیشابوری: تدوین استراتژی برای انتخابات مجلس در دستور کار حزب کار

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: موضوع تدوین استراتژی برای انتخابات مجلس در سال 94 در دستور کار حزب قرار دارد.

برگزاری نشست خبری جبهه پایداری تا آخر فروردین‌ ماه

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری از برگزاری نشست خبری تشکل متبوعش تا آخر فروردین ماه خبر داد.

تاکید هیأت رئیسه جبهه پیروان بر جلسه مشترک با جامعتین

کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه اعضای هیأت رئیسه بر دیدار با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در سال جدید تاکید دارند، گفت: رویکرد جبهه پیروان برای دیدار با جامعتین در جلسه هیأت رئیسه مشخص خواهد شد.

روایت ولایتی از خداحافظی سریع‌القلم

پس از رفتن محمود سریع‌القلم از مرکز تحقیقات استراتژیک و دلخوری‌های پیش آمده بین او و حسام‌الدین آشنا که پس از خط خوردن نامش از لیست مشاوران ریاست‌جمهوری ایجاد شد، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت وی به این مرکز در سال 93 با درخواست برخی اعضا شنیده شده است.

شورای مرکزی حزب کارگزاران تغییر کرد/قوچانی و لیلاز در ترکیب جدید

جهانبخش خانجانی با تائید حضور برخی افراد جدید در شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت: عضویت بنده و دیگر افراد علاوه بر محمد قوچانی، سعید لیلاز و علی جمالی در شورای مرکزی این حزب صحت دارد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تغییر کرد/ برنامه دیدار با روحانی و رفسنجانی

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از تعیین دبیرکل حزب دانش‌آموختگان ایران اسلامی به عنوان رئیس جدید این شورا به مدت سه ماه خبر داد.

زمان کنگره جامعه اسلامی مهندسین قطعی شد

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه 31 فروردین ماه سال 93 اولین پیش کنگره جامعه اسلامی مهندسین برگزار ‌شود گفت: کنگره اصلی جامعه 5 تیرماه برگزار خواهد شد.

واکنش یاسر خمینی به کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس خبرگان

یاسر خمینی گفت: بنده درباره کاندیداتوری برای مجلس خبرگان پاسخ نمی‌دهم.

دولت نباید با رسانه‌های منتقد برخورد کند

موسوی‌لاری عضو مجمع روحانیون مبارز درمورد برخورد دولت با رسانه‌های منتقد گفت: قاعدتا نباید این کار صورت بگیرد.

گزارش فارس از اختلاف‌افکنی مذهبی به بهانه بازگشت مرزبانان

تلاش افراطی‌ها برای تطهیر «جیش‌الظلم»؛‌ پررنگ کردن نقش اقلیت‌های مذهبی در آزادسازی مرزبانان در حالی فرضیه «حمایت از اقلیت‌ها با اهداف سیاسی‌» را تقویت می‌کند که این سیاست غیرمتوازن بر امنیت‌ ملی کشورمان نیز سایه افکنده است.

هدف بزرگ‌نمایی «مولوی عبدالحمید» کمرنگ کردن نقش نهادهای امنیتی است

در همین زمینه مهدی فضائلی کارشناس مسائل رسانه با اشاره به تلاش‌ جریان‌ها برای بزرگنمایی نقش مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان، گفت: هدف نهایی آنها تقویت جامعه مدنی برای کمرنگ کردن نهادهای امنیتی کشور در بنیه دفاعی و در عین حال وزن دادن به جریان‌های به اصطلاح مدنی در امنیت ملی است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود این قضیه باعث ایجاد شکاف قومی قبیله‌ای در کشورمان نشود، یادآور شد: علمای اهل سنت نیز باید مراقب باشند که برخی جریانات از آنها سوءاستفاده نکنند چرا که حجم سنگین خبری رسانه‌های بیگانه در این زمینه بسیار مشکوک است.

حتماً در انتخابات مجلس حضور جدی خواهم داشت/فعلاً بحث سرلیست مطرح نیست

محمدرضا عارف گفت: حتماً و محکم در انتخابات مجلس آینده حضور خواهم داشت.

علیخانی: دهمین دوره انتخابات مجلس همچون یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچون یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

معین کاندیداتوری خود در انتخابات را رد کرد

وزیر دولت اصلاحات گفت: در انتخابات مجلس آینده کاندیدا نخواهم شد.

کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شوم/عارف سرمایه اجتماعی خود را به سمت تشکیل حزب هدایت کند

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: عارف با سرمایه‌ای که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به دست آورد بهتر است این سرمایه را به سمت تشکیل یک حزب سوق دهد. 

برنامه مجمع نیروهای خط امام برای انتخابات خبرگان و مجلس

هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام از برنامه‌ریزی تشکل متبوع خود برای انتخابات خبرگان و مجلس دهم خبر داد. 

تلاش جبهه پیروان برای انسجام نیروهای اصولگرا/سه حزب جدید به جبهه پیوستند

سجادی سخنگوی جبهه پیروان از برگزاری نشست خبری این جبهه در هفته آینده خبر داد و گفت: عضویت سه‌تشکل جدید در جبهه پیروان پذیرفته و تعداد احزاب به 17 حزب افزایش یافت.

برگزاری دو همایش «اقتصاد» و «سیاست» در دستور کار حزب اسلامی کار

سخنگوی حزب اسلامی کار از برگزاری دو همایش «اقتصاد» و «سیاست» خبر داد و گفت که همایش‌ها به منظور تحقق شعار امسال و همچنین حماسه دیگر در عرصه سیاسی کشور صورت می‌گیرد.

استمرار فعالیت جبهه پایداری در حال حاضر مشکلی ندارد

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه استمرار فعالیت جبهه پایداری در حال حاضر مشکلی ندارد، گفت: در جلسه دوشنبه کمیسیون، درباره جبهه پایداری بحث خواهد شد و به نظر می‌رسد مشکلی در روند ثبت وجود ندارد.

گعده سیاسی اصلاح‌طلبان در خانه عبدالله نوری  

یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب از جزئیات گعده سیاسی تندروها در منزل عبدالله نوری خبر داد.

روز دو‌شنبه 18 فروردین 93 جمعی از اصلاح‌طلبان همچون ابراهیم یزدی، غلام‌عباس توسلی، جواد اطاعت، غلامحسین کرباسچی، صفدر حسینی، عرب‌سرخی، شمس‌الواعظین، احمد حکیمی‌پور و اصلاح‌طلبان شورای شهر و جمع زیادی از فعالان سیاسی روزنامه‌نگاران و دولتمردان سابق و کنونی کشور در گعده اصلاح‌طلبان ‌دور هم جمع شدند و به بحث پیرامون مباحث جاری کشور، عملکرد یکساله اصلاح‌طلبان و آینده سیاسی خود پرداختند.

اتفاقات ناشی از مشکلات اقتصادی و نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز موضوع بحث عبدالله نوری با بخشی از میهمانان قرار گرفت و صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات نیز به تشریح طرح هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و بحث‌های مختلف پیرامون اجرای این طرح و معایب و مزایای آن را برشمرد.

*خاطره‌گویی جاسبی از رفسنجانی

عبدالله جاسبی یکی از اعضای حزب جمهوری اسلامی با ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب به تاثیر گریه آقای هاشمی بر امام(ره) و عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا اشاره کرد و گفت:‌ « سال 1361 ما جلسه‌یی با آیت‌الله خامنه‌ای دبیرکل وقت حزب داشتیم. من همین طوری از ایشان سوال کردم آقای خامنه‌ای حالا خودمانیم چطور شد که امام با عزل بنی‌صدر موافقت کردند؟چون بالاخره اگر امام موافقت نمی‌کردند حزب هم اقدامی نمی‌کرد علیه بنی‌صدر و در اصل این اجازه امام بود که حزب هم توانست علیه بنی‌صدر اقدامی انجام دهد. آقای خامنه‌ای در آن جلسه نقل کردند که ما همان خرداد 60 جلسه‌یی را با امام داشتیم. همین که امام وارد جلسه شدند من بودم و شهید بهشتی و آقای هاشمی.

امام بی‌مقدمه شروع کردند به اعتراض کردن به ما که شما از خدا نمی‌ترسید؟چرا آنقدر اختلاف ایجاد می‌کنید و به همدیگر می‌ترسید؟ چرا به فکر مردم نیستید؟ یک آن آقای هاشمی ناراحت شدند و شروع کردن به تند صحبت کردن به امام که ما خجالت بکشیم؟ آنقدر این بنی‌صدر علیه ما حرف می‌زند و آبروی ما را می‌برد شما حرفی نمی‌زنید؟! و بعد آقای هاشمی ساکت شدند و زدند زیر گریه! امام جلسه را ترک کردند و ما هم همین طور سکوت کرده بودیم. فردای آن روز حاج احمد آقا به ما زنگ زدند و گفتن دیشب امام خواب‌شان نبرده است و حکم عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کرده‌اند و چند روز بعد نیز حکم عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس مطرح شد و رای آورد. این داستان عزل بنی‌صدر بود که چطور به تایید حضرت امام رسید.»

 یک سایت اصلاح طلب: اشتباه ما تلاش برای حذف هاشمی پس از سال 76 بود

اصلاح‌طلبان که پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در متفاوت ترین وضعیت 4 سال اخیر قرار گرفته‌اند در تحلیل و واکاوی چند سال اخیر به رصد اشتباهات خود پرداخته‌اند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «نخستین اشتباه برخی جریان‌های اصلاح‌طلب این بود که از سال 1376 به بعد درصدد حذف هاشمی برآمدند و فراموش کردند که داشتن یک  متحد قدرتمند در عرصه سیاست یکی از بزرگترین امتیازاتی است که هر جریان سیاسی باید در جهت بدست آوردن آن بکوشد. با تمام این اوصاف اشتباه بزرگتر اصلاح‌طلبان در سال 1384 و در امتداد اشتباه اول آن ها رخ داد. در حقیقت این اشتباه که صد البته شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در آن شریک است، عدم اجماع بر سر کاندیدای واحد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بود. در سال 1384 هاشمی رفسنجانی به لطف برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان در میان مردم به نماد اشرافیت و دیکتاتوری تبدیل شده بود. در این سال برخی از روشنفکران صد در صد مخالف هاشمی پشت سر مصطفی معین جمع شده و به تبلیغ بر علیه هاشمی رفسنجانی مشغول شدند و در نهایت در دور دوم انتخابات ناچارا به حمایت از هاشمی رفسنجانی پرداختند که در متقاعد کردن هوا دارا خود برای این کار ناموفق بودند.»

 اصغرزاده: حاضرم بابت تسخیر سفارت آمریکا عذرخواهی کنم

ابراهیم اصغرزاده فعال اصلاح‌طلب می‌گوید: «من معتقدم هر کاری که برای دفاع از منافع کشورم باشد حتی اگر متضمن عذرخواهی باشد این کار را انجام خواهم داد. قطعا من ابراز همدردی می‌کنم با خانواده گروگان‌ها ولی می‌خواهم این قضیه دوباره به یک جریان معکوس خودش تبدیل نشود.»

الویری: سبد کالا مردم را تحقیر کرد

 مرتضی الویری در گفت‌و‌گو با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب درباره ارائه سبد کالا از سوی دولت تدبیر و امید گفت: «به نظرم انتقاداتی در این زمینه پذیرفتنی است و عذرخواهی دکتر روحانی از نحوه توزیع این سبد کالا بود، چه بخواهیم یا نه یک مجموعه را تحقیر کردیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار