اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان کشاورزی این شهرستان رتبه نخست مدیریت مصرف برق را در کشور از آن خود کردند.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان، یدالله حضرتی اظهار کرد: مشترکان کشاورزی با مصرف انرژی بیش از 402 میلیون کیلووات ساعت حدود 7 درصد مصرف برق شهرستان اهواز را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: با همکاری این مشترکان کشاورزی در سال 90 بیش از 30 میلیون کیلووات ساعت انرژی در ساعت اوج مصرف برق صرفه‌جویی شد که رتبه اول بهینه‌سازی مصرف انرژی مشترکین کشاورزی در کل کشور را رقم زد.

حضرتی در خصوص حمایت از مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های مدیریت مصرف برق گفت: این شرکت مطابق دستورالعمل وزارت نیرو با مشترکان کشاورزی که قادر به صرفه‌جویی انرژی و یا جابه‌جایی مصرف از ساعت پیک بار شبکه به ساعت‌های دیگر شبانه روز باشند نسبت به انعقاد قرارداد همکاری اقدام کرده و به میزان انرژی صرفه جویی شده در ساعات اوج مصرف برق بابت همکاری به این مشترکان تخفیف می‌دهد.

به گفته حضرتی، در سال 90 بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال تخفیف همکاری به مشترکان کشاورزی همکار در طرح بهینه سازی مصرف انرژی پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق در پایان با اشاره به آغاز دوره گرم سال و افزایش بار شبکه برق خواستار همکاری تمام مصرف‌کنندگان در صرفه‌جویی انرژی برق شد و گفت: مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی نظیر کشاورزی و صنعت با رعایت استانداردها و ممیزی انرژی و جابه جایی بار این مشترکان از ساعات اوج مصرف برق به ساعات دیگر صورت می‌پذیرد تا ضمن صرفه‌جویی انرژی هیچ‌گونه کاهش در تولید این مشترکان حاصل نشود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر برای بخش‌های غیرتولیدی نظیر مشترکان خانگی، تجاری و اداری بیشترین سهم مصرف انرژی در تابستان مربوط به تجهیزات سرمایشی است که مدیریت در استفاده بهینه  از این لوازم و سرویس دوره‌ای این تجهیزات و خاموش نمودن این تجهیزات هنگام ترک اتاق می‌تواند موجب صرفه جویی انرژی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار