اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد که در این دیدار، بشار اسد، ضرورت مقابله با اندیشه های تکفیری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری سوریه، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

اسد در این دیدار تاکید کرد اهمیت مقابله با اندیشه های تکفیری افراطی که تروریستها ترویج می کنندو برخی کشورهای منطقه ای آن را پوشش و مورد حمایت قرار می دهند، کمتر از مبارزه با تروریستهایی که به کشتار و ویرانگری و نابودی میراث تاریخی و تمدن ملتها در هر نقطه ای که وارد می شوند، نیست.

اسد تاکید کرد مبارزه با تروریسم از طریق کشورهایی که خود در تشکیل گروههای تروریستی سهیم بودند و به حمایت لجستیکی و مادی از آن پرداختند و تروریسم را در جهان گسترش دادند، امکان ندارد.

سانا گزارش داد در دیدار بشار اسد و شمخانی، روابط نزدیک و حسنه دو کشور دوست و برادر و اهمیت ادامه و تقویت همکاری راهبردی موجود میان آنها که پایه اساسی در دفاع از منافع دو ملت و تمام ملتهای منطقه در مقابله با چالشهای پیش رو به ویژه خطر گسترش تروریسم تکفیری مورد بررسی قرار گرفت، تروریسم تکفیری تمام کشورهای دور و نزدیک را تهدید می کند.

همچنین در این دیدار بر این نکته تاکید شد که مبارزه با تروریسم باید بر اساس قوانین بین المللی انجام شود و موفقیت آن مستلزم تشریک مساعی بین المللی و همکاری با کشورهایی است که در حال جنگ با این خطر هستند و نیز مستلزم دوری از دوگانگی معیارهایی است که غرب و در راس آنها، آمریکا همچنان برای پیشبرد اهداف خود که به نفع ملتهای منطقه نیست.

شمخانی نیز در این دیدار بر موضع ثابت ایران در حمایت از سوریه و تقویت ایستادگی ملت این کشور در جنگ با تروریسم تاکید و بر مخالفت ایران با هر چیزی که وحدت و تمامیت ارضی را تهدید یا حاکمیت ملی آن را نقض کند، تاکید کرد.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا پیش از این با مقامات بلندپایه لبنان و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار