اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
بیشتر کودکان به‌خاطر بی‌نظمی‌شان مشهور هستند؛ ننوشتن تمرین‌های مدرسه، دفترهای خط‌خطی، وسايل بي‌نظم و عدم توجه به نكات بهداشتي از مواردی است که بسیاری از والدين با آن مواجه‌اند.

محققان آموزش كودكان معتقدند:‌ اگر‌چه برخی از كودكان ذاتا منظم هستند، اما اغلب آن‌ها از این خصیصه بی‌بهره‌اند و در‌ واقع کودکان فراموش می‌کنند كارهاي خود را انجام دهند.

اما والدین چگونه می‌توانند کودکان را به نظم تشویق کنند؟

به عقيده محققان توجه به نكات زير مي‌تواند در افزايش ميزان نظم كودكان به‌خصوص در دوره ابتدائي كمك‌كننده باشد:

والدين در تقسیم‌بندی کارها به كودكان خود کمک کنند. اين تقسيم‌بندي مي‌تواند شامل امور ورزشي، تمرین‌های کلاسی و پروژه‌هاي علمي باشد. تشویق كودك براي رسم جدول‌كاري نيز، مي‌تواند تاثير مهمي در اجراي به‌موقع فعاليت‌هاي كودك داشته باشد.

والدين برای کودک خود پوشه‌ها و جعبه‌های چند‌رنگی را تهیه کنند، تا كودك بتواند برگه‌ها و اشيا خود را دسته‌بندی کرده و هر رنگ را به وسایل مختلف اختصاص دهد.

كمك به كودك در برنامه‌ریزي جهت انجام تکالیف مدرسه از ديگر مواردي است كه مي‌تواند به افزايش نظم كودكان كمك كند. با نوشتن اين برنامه، هنگامي كه كودك کارهایش را انجام داد، مي‌تواند مقابل آن‌ها علامت بزند. همچنين اضافه نمودن برنامه‌های مورد‌علاقه كودك به اين ليست مي‌تواند تشويقي براي اجراي بهتر برنامه‌هاي نوشته شده باشد.

محققان آموزش كودكان، بر‌اين باورند كه با اجراي اين تكنيك‌هاي ساده در خانه، کودک می‌تواند نظم را بهتر آموزش ببیند و با روحیه‌ای شادتر به مدرسه برود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار