شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

شوشان: رئیس مرکز بهداشت خوزستان از ممنوعیت عرضه توتون و دخانیات در سوپرمارکت‌ها خبر داد و گفت: تنها واحدهایی می‌توانند به فروش دخانیات بپردازند که دارای مجوز باشند.

به گزارش شوشان و به نقل از فارس، شهرام رفیع اظهار داشت: عرضه کنندگان دخانیات باید مجوز داشته باشند در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: 12درصد بیماری‌های قلبی و عروقی،66 درصد برنشیت و سرطان ریه و 38 درصد بیماری‌های حاد تنفسی در جهان با مصرف دخانیات ارتباط مستقیم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و گفت: برخلاف تصور بعضی افراد، دود حاصل از قلیان به هیچ وجه کم خطر نیست بلکه حاوی مواد سرطان‌زا و سمی بی‌شماری است که باعث سرطان‌های ریه و حفره دهانی، بیماری‌های قلب و عروق و ... می‌شود.

وی با بیان اینکه خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد قلیانی و دیگر استفاده کنندگان از مواد دخانی پنج برابر دیگر افراد است، تصریح کرد: قلیان عوارض بیشتری نسبت به سیگار دارد به طوری که 50 نخ سیگار معادل یک ساعت قلیان کشیدن است.

رفیع با اشاره به میانگین سنی استفاده کنندگان از قلیان در کشور گفت: طبق مطالعات انجام شده افراد سنین 15 تا 27 سال بیشترین مصرف کنندگان دخانیات به ویژه قلیان در کشور را تشکیل می‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار