شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر:
مطیعی گفت: در حدود 10 هزار نفر در این طرح شاغل هستند که90 درصد از نیروهای شاغل در طرح 550 هزار هکتاری بومی استان خوزستان هستند.
مهندس مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر در گفتگو با شوشان به تشریح جزییات اجرای طرح 550هزارهکتاری  در استان خوزستان پرداخت.

مطیعی بیان داشت: اجرای طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری از سال 89  به موسسه جهاد نصر واگذار شد. در حال حاضر این طرح در قالب 70 کارگاه با مبالغ قراردادی بالغ بر 2000  میلیارد تومان در 18 شهرستان استان خوزستان در حال اجراست.

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصرافزود: از سال 89 موسسه جهاد نصر با تنظیم ابلاغیه به پیمانکاران خواهان بکارگیری امکانات و نیروهای بومی استان بود، از طرفی طبیعی و منطقی است به دلیل ارزان تر بودن قیمت و سهولت دسترسی ، کلیه محصولات مورد نیاز این طرح از استان خوزستان تامین شود.لذا از ابتدای سال 93 و با صدور بخشنامه از سوی استاندار خوزستان مبنی بر لزوم حمایت از تولیدات داخل استان ، موسسه جهادنصر، به کلیه پیمانکاران خود خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از داخل استان مکلف کرد. 

مطیعی ادامه داد: در سال 93 ، میزان خرید محصولات موردنیاز طرح 550 هزار هکتاری به 460 میلیارد تومان رسید که 75 درصد از این رقم، کل خریدهای داخل استان را شامل می شود. 
مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر تصریح کرد: در حوزه خدمات نیز در سال گذشته بالغ بر 98 میلیارد تومان خرید خدمات از شرکت ها و موسسه های درون استان صورت گرفت. 

مطیعی گفت: در حدود 10 هزار نفر در این طرح شاغل هستند که90 درصد از نیروهای شاغل در طرح 550 هزار هکتاری بومی استان خوزستان هستند. همچنین کلیه کسورات قانونی خدمات از قبیل تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افروده در استان انجام می شود .

جانشین ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر یادآورشد: در سال 93 ، 16 میلیاردو 300 میلیون تومان سهم  مالیات بر ارزش افزوده و بیمه های تامین اجتماعی از طرح 550 هزارهکتاری بوده است که 73درصد از این رقم در درون استان هزینه شده است. 


مطیعی به برگزاری نمایشگاه توانمندی های شرکت ها مرتبط با طرح 550 هزارهکتاری در اهواز اشاره کردوگفت: کلیه لوله های مورد نیاز این طرح از قبیل پلی اتیلن ، لوازم مورد نیاز شبکه های ذهکشی و آبیاری تحت فشار به میزان 650 کیلومتر در سال 94 از طریق برگزاری مناقصه توسط موسسه جهاد نصر و یا خرید از سوی پیمانکارهای طرح تهیه و بکار گرفته شده است.
 
مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر ادامه داد: در سال جاری ، 1574 کیلومتر کانالت مورد نیاز طرح از 8 کارخانه دورن استان برای اجرای این طرح خریداری شده است. این 8 کارخانه بخش خصوصی هستند که 6 کارخانه آن توسط سرمایه گذاران استان در شهرهای هویزه ، سوسنگرد، رامشیر، هندیجان ، باوی ، دزفول و شوشتر  ساخته شده است. 


مطیعی با اشاره به خرید ماشین آلات مورد نیاز طرح 550 هزار هکتاری از کارخانجات درون استان گفت: ماشین الات مورد نیاز این طرح از قبیل ترنچر و اسکرپیر از تنها تولیدکننده استان در شهرستان دزفول توسط موسسه جهادنصر ویا پیمانکاران طرح  خریداری و تهیه می شود. در این خصوص ، تاکنون 21 دستگاه ترنچر مورد نیاز خریداری شده است. 

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر در خصوص اصلاح الگوی کشت نیز گفت: فاز اول مطالعات مورد نیاز شبکه های آبیاری توسط سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفته و اجرا شبکه های اصلی انجام شده است و الگوی اولیه کشت توسط فاز اول معین شده لکن بدلیل حشکسالی و ضرورت اقتصاد مقاومتی الگوی کشت تهیه شده با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در حال اصلاح است و در حال آموزش کشاورزان برای تغییر شیوه های آبیاری طرح 550 هزار هکتاری هستیم. 

مطیعی  ادامه داد: به منظور بهینه کردن روش ها و متدهای آبیاری و استفاده از شیوه های نوین آبیاری، امکان سنجی آبیاری نوین طی طرح مطالعاتی در 120هزار هکتار از اراضی مشمول طرح برای مناطقی که قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار را دارند با به شاخص های فنی و اقتصادی و اجتماعی سیستم آبیاری از سطحی به آبیاری تحت فشار در دست اجراست.

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر به امکان سنجی اجرای شیوه های نوین آبیاری در این طرح اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق استان به دلیل تبخیر شدیدآب  این امکان وجود ندارد و باید مباحث فنی و اقتصادی  آن نیز لحاظ شود. 

مطیعی تصریح کرد: به دلیل اینکه آب مورد نیاز کشاورزان از سوی وزارت نیرو به شکل حجمی فروخته نمی شود باید در خصوص شیوه آبیاری تحت فشار با ظرافت بیشتری عمل کرد. در این خصوص باید فرهنگ سازی شود. کشاورزان منطقه سالیان سال است که به شکل آبیاری سطحی اراضی خود را آبیاری می کنند لذا در این خصوص برگزاری کلاس های اموزشی در دستور کار موسسه جهاد نصر قرار دارد.

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصرگفت: استفاده از روش ها و شیوه های آبیاری تحت فشار باید برای کشاورزان توجیه اقتصادی داشته باشد. از طرفی شبکه های اصلی ابیاری که توسط وزارت نیرو طراحی شده است برای آبیاری سطحی است. 

وی در خصوص تامین آب مورد نیاز طرح از سوی وزارت نیرو گفت: تاکنون از سوی وزارت نیرو آب مورد نیاز 312هزار هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری تامین شده است که سازمان آب و برق خوزستان متولی تامین آب است. از انجایی که در استان بالای 200 هزار هکتار مجوز آب صادر شده است نباید برای مابقی اراضی طرح مشکل تامین آب وجود داشته باشد. 

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر در هماهنگی بین بخشی برای اجرای طرح 550 هزارهکتاری در استان گفت: هیچ زمانی مانند امروز هماهنگی بین بخشی و عزم جدی میان مسئولان استان خوزستان برای اجرای این طرح وجود نداشته است. 
مطیعی بیان داشت: از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان تا مدیران کل سازمان های و ادارات مرتبط با طرح  در اجرای طرح 550 هزار هکتاری عزم جدی دارند.

 مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر یاداورشد: اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری منافع سرشاری برای استان خوزستان و کشور به همراه دارد. اجرای طرح 550 هزار هکتاری تضمین کننده افزایش تولیدات استانی  و سرمایه گزاری در بخش کشاورزی و اشتغال در خوزستان است.  

مطیعی در خصوص تحت شمول قرار گرفتن اراضی مستعد کشاورزی درون استان خوزستان گفت: موافقت نامه  اراضی طرح 550 هزار هکتاری  با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بسته شده است و باید برای توسعه آن در شمال خوزستان و یا اراضی دیگری که شبکه اصلی اجرا نشده با این سازمان وارد تفاهم نامه جدید شویم که در این خصوص رایزنی هایی صورت گرفته است و استاندار محترم خوزستان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر موضوع هستند. 

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر در خصوص زمان بهره برداری کامل از طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان گفت: این طرح قرار است تا پایان سال 96 مورد بهره برداری قرار بگیرد. از 312 هکتاری که تامین آب شده است تاکنون 124 هزار هکتار اجرایی شده است. 70 کارگاه در این طرح فعال هستند. 85 هزار هکتار از اراضی به بهره برداری رسیده و مابقی از طریق تشکلات و مجمع های کشاورزی تا پایان سال به کشاورزان واگذار خواهد شد. امید داریم تا پایان سال 94 مجموعا 200 هزار هکتار از اراضی به اتمام برسد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شرکت فني و مهندسي پارس بناب زنده رود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
comment
0
0
comment - شرکت فني و مهندسي پارس بناب زنده رود با سابقه بيش از يک دهه مشاوره، طراحي، اجرا، پژوهش و آموزش در پروژه هاي مهندسي آب، آبياري و زهکشي و آبرساني، آبياري تحت فشار و آبياري کم فشار، آبياري سطحي، مهندسي نقشه برداري و . . . با بکار گیری تکنولوژی هاي روز دنیا
* داراي رتبه و تاييديه سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
* داراي تاييديه سازمان معاونت خدمات شهري شهرداري اصفهان، سازمان پارک ها و فضاي سبز
* داراي گواهینامه طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار از کرج
* داراي گواهينامه هاي بين المللي طراحي فضاي سبز و سرپرست اکيپ نقشه برداري و کشتکار گلخانه هاي خاکي
* داراي کادر مجرب و مديريت فني اجرايي با سابقه بيش از 20 سال در طراحي و اجراي پروژه هاي آبياري تحت فشار
* داراي ده ها مقاله بين المللي ISI و علمي پژوهشي در زمينه مهندسي آبياري و زهکشي
ارائه خدمات فني مهندسي زير در سراسر ايران با پشتوانه بيش از 20 سال سابقه علمي و تجربي به همراه تضمين خدمات:
- طراحي و اجرا و بهره برداري انواع سيستم هاي آبياري تحت فشار قطره اي و باراني، آبياري زير سطحی، آبياري کم فشار، آبياري سطحي، آبياري با لوله هاي دريچه دار (هيدروفلوم)، آبياري نوار تیپ، سیستم مه پاش (هانتر، رایزری) جهت باغات و مزارع و فضاي سبز
- طراحي و اجراي پروژه‌ هاي آبياري تحت فشار در سراسر ايران
- طراحي و اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار براي فضاي سبز اداره ها و سازمان ها و کارخانه ها و شرکت ها
- نصب و راه اندازي ايستگاه هاي پمپاژ آبياري و آبرساني و انتقال آب
- لوله کشي و نصب و جوشکاري لوله و اتصالات پلي اتيلن در اندازه ها و سايزهاي مختلف تا سايز 400 و بالاتر
- طراحي و اجرا سيستم آبياري تحت فشار گلخانه اي
- طراحي و اجرا سيستم هاي آبياري لينير، سنترپيوت، گان، ويل موو، قرقره اي و . . .
- تهيه لوازم و لوله و اتصالات و پمپ و . . . براي سيستم هاي آبياري تحت فشار
- طراحي و اجراي سيستم هاي آبياري نوين و آبياري هوشمند
- طراحي و اجراي آبنما و فواره‌ هاي آبي
- طراحي و اجراي استخرهاي ذخيره آب
- تهيه و نصب ورق هاي ژئوممبران و پوشش استخرهاي ذخيره آب
- انجام کليه عمليات نقشه برداري و شبکه بندي و تسطيح
- احداث کانال‌ هاي انتقال آب
- بالا آوردن پمپ چاه ها براي تعمير و سرويس
- اشکال يابي و رفع مشکلات سيستم هاي آبياري تحت فشار و ايستگاه پمپاژ و ايستگاه کنترل مرکزي
- مرمت و بازسازي و احياي قنات

دکتر سلطاني: 09106002471
مهندس رئيسي: 09132290277
تلفن- نمابر: 03135246389

دفتر مرکزي: اصفهان، خيابان جي، بعد از شهيد رجائي، روبروي شهداي ابر، طبقه فوقاني گز گوهر، پلاک 80، کدپستي 8156136163
ايميل: pbz_engco@yahoo.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار