اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:
امکان توسعه تولید فولاد در خوزستان خیلی وجود دارد زیرا این صنعت فقط در جنوب می‌تواند تولید شود
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: طبق اعلام ایمیدرو تا پایان تیرماه 94 سهم شرکت فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور 24 درصد بوده است.
 
عبدالمجید شریفی در نشستی که با حضور استاندار خوزستان در محل این شرکت برگزار شد، با بیان اینکه چشم انداز تولید فولاد کشور تا افق 1405 افزایش تولید تا 55 میلیون تن است، اظهار کرد: تولید پایدار یکی از مشخصه‌های اصلی این شرکت است که در طول سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است به طوری که سال گذشته با تولید 3 میلیون و 450 هزار تن فولاد رشد 51 درصدی را داشتیم که در 4 ماهه امسال نیز تولید گندله 10 درصد، آهن اسفنجی 99 درصد و شمش 103 درصد افزایش داشته است.
 
وی با اشاره به میزان تامین و خرید مواد اولیه شرکت از بازار داخل استان افزود: از سال 91 تاکنون به ارزش یک هزار و 316 میلیارد تومان مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کردیم به طوری که سال 91، 54 درصد خرید مواد اولیه، در سال 92، 63 درصد و سال 93، 88 درصد افزایش خرید از داخل استان داشته‌ایم. همچنین میزان خرید چهار ماهه امسال 839 میلیارد تومان بوده که 80 درصد یعنی معادل 665 میلیارد تومان آن از تولیدکنندگان داخل استان خریداری شده است.
 
شریفی عنوان کرد: سال 86 به ازای هر نفر نیروی شرکت 287 تن فولاد در سال تولید شد اما این عدد در سال 93 به 469 تن افزایش پیدا کرد. برای توسعه صادرات نیز سال 2015 یک میلیون و 200 هزار تن صادرات داشتیم که البته تولید ما با اولویت تامین نیازهای داخلی است و مازاد تولید را صادر می‌کنیم و در حال حاضر 50 هزار تن فولاد در انبارهای ما ذخیره سازی شده و در صورت تقاضا به خارج از کشور صادر می‌شود.
 
وی بیان کرد: 24 درصد فولاد کشور از شرکت ما تامین می‌شود و به 9 کشور بین‌المللی از جمله عربستان، اردن، عمان، ترکیه، بنگلادش، تایلند، امارات، مصر، سریلانکا، سودان و پاکستان صادرات داشته‌ایم.
 
شریفی گفت: سال 92 هر کیلوگرم شمش را 1300 تومان می‌فروختیم اما امسال هر کیلوگرم را با قیمت 1200 تومان به فروش می‌رسانیم و در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نمی‌توانیم قیمت را افزایش دهیم؛ البته این مشکل در تمام کشورهای تولیدکننده فولاد وجود دارد به طوری که اکنون متوسط کاهش فولاد در جهان 2 درصد است.

 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به افتخارات شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد خوزستان یکی از پیشگامان احیای تولید فولاد در کشور است که تاکنون بیش از 8 هزار قطعه را در استان و کشور بومی کرده است.
 
وی ادامه داد: برای توسعه تولید و افزایش اشتغال در استان شرکت فولاد شادگان را با 610 میلیارد تومان هزینه احداث کرده‌ایم که اکنون پیشرفت 86 درصدی دارد و برای تکمیل پروژه از فاینانس خارجی استفاده کرده‌ایم و قرار است به زودی به بهره‌برداری برسد؛ این طرح یک هزار و 200 نفر اشتغال برای منطقه به دنبال خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: امکان توسعه تولید فولاد در خوزستان خیلی وجود دارد زیرا این صنعت فقط در جنوب می‌تواند تولید شود و اگر در جای دیگری اقدام به تولید شود قطعا پایداری نخواهد داشت؛ بنابراین نیاز به سرمایه‌گذارانی برای توسعه این صنعت دیده می‌شود.
 
شریفی با اشاره به پروژه‌های فرهنگی و ورزشی این شرکت علاوه بر تولید تصریح کرد: در حال حاضر استادیوم ورزشی 300 هزار نفری را به مبلغ 80 میلیارد تومان ساخته‌ایم که اکنون 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای پایان پروژه 9 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
 
وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی و کاهش آلایندگی اکنون 46 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم که نمونه‌های آن حفاظت از کارون و تصفیه پساب صنعتی است؛ افت قیمتی از سال 92 تا 94، عدم وجود تقاضای موثر و محدودیت در تامین منابع مالی و قرار گرفتن شرکت به عنوان بدحساب بانکی از جمله چالش‌های موجود شرکت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار