شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
وزیر جهاد کشاورزی:
این طرح سال 1375 با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی کلید خورد.که با تشکیل دولت یازدهم احیاء شد.

شوشان: مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزیدر نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان‌های خوزستان و ایلام که امروز، 26 آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر حمایت استاندار، دستگاه های سیاسی، بخش داران، دهیاران، فرمانداران، مسئولان و نمایندگان استانی نبود، قطعا به این دستاوردها دست پیدا نمی‌کردیم.

وی افزود: پژوهش گران، محققان و دانشگاهیان راهنمای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان بودند و باید از آن‌ها تقدیر شود.


وزیر جهاد کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری را از افتخارات دولت یازدهم دانست و گفت: طرح 550 هزار هکتاری که در سال 1375 با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی کلید خورد، در تاریخ کشورمان بی سابقه بوده است؛ طرحی که در سال های گذشته نیمه کاره رها شد اما با تشکیل دولت یازدهم احیاء شد.

وی ادامه داد: در سال 92 با سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و طبق قولی که به مردم استان داده شد مبلغ 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ی ملی با دستور و عنایت مقام رهبری به این طرح اختصاص یافت و با تلاش های هیئت دولت توانستیم جهت احیای این طرح اعتباراتی را از بانک کشاورزی دریافت کنیم.

حجتی خاطر نشان کرد: این طرح یک طرح اجتماعی است و همکاری موثر مردم را پیش از آغاز عملیات و ورود همکاران و پیمانکاران در عرصه و نیز پس از اجرای طرح و در امر بهره برداری می طلبد.

او اضافه کرد: در طرح 550 هزار هکتاری اهداف بسیاری دنبال می‌شود که از جمله این اهداف طرح یکپارچه سازی اراضی منقطع با مشارکت و موافقت مردم و اجرای طرح‌های زهکشی به صورت اصولی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه انتقال آب در بیشتر اراضی به صورت تحت فشار و کم فشار انجام می‌شود، گفت: باید در برخی طرح‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی، تجدید نظر صورت بگیرد و آب ها را از پایین سد‌ها با لوله انتقال دهیم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از از اهداف طرح تسطیح اراضی موجود بود که برای آن تمام اسکربپرهای سراسر کشور جمع شدند اما چون پاسخگوی نیاز موجود نبود، مهندسین داخلی با ساخت اسکریپرهای داخلی به حل این مشکل اقدام کردند.

حجتی ضمن بیان این موضوع که 160 هزار هکتار از اراضی آماده و تحویل مردم شده است، اظهار کرد: در همان روزهای نخست، دولت ماموریتِ تکمیل طرح 550 هزار هکتاری را به موسسه جهاد نصر استان واگذار کرد و برای به سر انجام رسیدن موفق این طرح، باید دستگاه‌های محلی با مردم تعامل و تفاهم داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار