شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
اردوی دانش آموزی
اردوی کمپوری خوزستان به مدت سه روز و با شرکت 200 دانش آموز و 70 مربی ، مسئول و کارشناس در اردوگاه حمیدیه برگزار شد .
 اردوی کمپوری خوزستان به مدت سه روز و با شرکت 200 دانش آموز و 70 مربی ، مسئول و کارشناس در اردوگاه حمیدیه برگزار شد . در این اردو دانش آموزان مهارت هایی از قبیل نظام جمع ، مخابره با پرچم و دست ، گره زنی ، چوب بندی ، برنامه های فرهنگی طناب کشی ، فریادهای شادی ، ابتکار و خلاقیت، طبخ غذا و ... را آموزش دیدند .
 رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان در اختتامیه ی این اردو گفت: دانش آموزان شرکت کننده در اردوی  کمپوری خوزستان مهارت های زیادی را فرا گرفته اند و نسبت به قبل از حضور در این اردو، تفاوت های چشمگیری کرده اند  .
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان بعد از ترک اردو با کوله باری از تجربه به خانه های خود برمی گردند ، گفت : اردو برای زندگی کردن است و دانش آموزان را برای خوب زندگی کردن آماده می کند .
علیرضا مسرور همچنین افزود: هم اکنون انگیزه ی دانش آموزان شرکت کننده در اردو برای ادامه ی کارهای تشکیلاتی افزایش یافته است. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان تعمیق و تقویت آموزش های اردویی را دنبال کنند و با تبلیغ کارهای تشکیلاتی در مدارس بقیه ی دانش آموزان را به انجام این فعالیت های و آموزش های مهارت ها زندگی تشویق کنند .
وی گفت:این اردو برای سازمان دانش آموزی استان خوزستان نقطه ی عطف و مایه ی افتخار است و به تک تک مربیان عزیز که از سراسر استان در این اردو حضور یافتند ، خسته نباشید می گویم. همچنین مجموعه ی آموزش و پرورش و دانش آموزان را مدیون تلاش های این مربیان می دانم.
 الهایی ،مسئول اردوگاه حمیدیه نیز در مراسم اختتامیه ی اردوی کمپوری خوزستان گفت: از همین اردوگاه رزمندگان زیادی به جنگ اعزام شدند و جای جای این اردوگاه یادآور خون شهیدان است.
وی افزود: این اردوگاه پایگاه یک کشوری بود و امروز تمام کشور باید قدردان برادران و پدران شهیدی باشد که از اینجا به جبهه ها رفتند و با خون خود از این مرز و بوم دفاع کردند .
الهایی در عین حال امکانات اردوگاه حمیدیه را کم دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه مسئولین ، امکانات این مجموعه ی مقدس افزایش پیدا کند .
 مجید جعفری ، معاون اردوی کمپوری نیز  به خبرنگار پانا گفت : اهدافی که مورد نظر ما بود در این اردو تحقق پیدا کرد.
وی افزود: هر چهار مهارت آموزشی چوب بندی و گره زنی ، امداد و کمک های اولیه ، هویت و نظام جمع و رژه ،همچنین جهت یابی و مخابره با پرچم مورد علاقه ی دانش آموزان بود و در پایان اردو این مهارت ها را به خوبی به نمایش گذاشتند .
جعفری اردو را تمرین زندگی دانست و گفت : دانش آموزان با دوری از خانواده مستقل بودن را تمرین می کنند و با دوستان زیادی آشنا می شوند و ایثار و همدلی را می آموزند.
عظیم سرافراز ، معاون فرهنگی اردو و مدرس امداد و نجات نیز این دوره را مثبت ارزیابی کرد. وی گفت : تمام لحظات اردو شیرین، به یاد ماندنی و خاطره انگیز است . وی افزود:  همین که دانش آموزان مهارتی را یاد می گیرند و ارائه می دهند اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد.
 پیشتاز عبدالمجید لوفی مربی تشکیلات سازمان دانش آموزی و مدرس کشوری ، اردوهای دانش آموزی را بهتر از اردوهای بزرگسالان دانست و تصریح کرد:اردوهای دانش آموزی شادابی و شور و نشاط بهتری دارد .
وی با اشاره اینکه مانور توانمندی ها از قسمت های شاخص اردو بود ، گفت : تا به حال هیچ اردویی در خوزستان با این کیفیت و تنوع برنامه برگزار نشده است .
لوفی گفت : خاطره ای که از این اردو در ذهن دانش آموزان می ماند ،در آینده باعث افتخار آنان خواهد بود .
 محمد رضا جاهد مربی دانش آموزان دزفول نیز با اظهار اینکه دانش آموزان در این اردو با مهارت های زندگی آشنا می شوند ، گفت : در کارگاه های خلاقیت دانش آموزان تفکر را آموزش دیدند به عنوان مثال در جهت حفظ طبیعت ، با ظروف یک بار مصرف و دور ریختنی کاردستی ساختند .وی همچنین اظهار داشت که دانش آموزان با حضور در چنین اردوهایی به دلیل اینکه تمامی کارهای شخصی را خودشان انجام می دهند ،بیشتر قدردان زحمات خانواده ها هستند .
 جان محمد تابش ، مدرس گره زنی ، چوب بندی و اجاق های صحرایی از رامهرمز چنین اردوهایی را برای دانش آموزان مفید دانست و گفت: استعدهای دانش آموزان در این اردوها شکوفا می شود. ومی توانند شرایط سخت را با استفاده از مهارت هایی که یاد گرفته اند تحمل کنند .
 احمد سواعدی ، مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه ی 4 اهواز نیز گفت: در این اردو ها به دلیل اینکه دانش آموزان به مدت چند روز با دیگر دانش آموزان به صورت گروهی زندگی می کنند مهارتهای زندگی اجتماعی را آموزش می بینند.
حجت صفایی زاده  مربی پیشتاز رامشیر ، اردو ی کمپوری را دارای نکات مثبت زیادی دانست و گفت:آموزش ها و ارائه ی آنها توسط دانش آموزان مطلوب بود. وی  برگزاری مانور را نشان دهنده ی توانایی های دانش آموزان در کارهای تشکیلاتی دانست .
امیر حسن زاده ، مربی پیشتاز ناحیه ی 1 اهواز نظم دانش آموزان در اردو را خوب عنوان کرد و گفت: کارهای گروهی تاثیر به سزایی در زندگی دانش آموزان دارد .
علی عباسی مربی پیشتاز آبادان نیز گفت : دانش آموزان در این اردو ها با فرهنگ های  مختلف آشنا می شوند و این سبب می شود با آداب و رسوم قومیت های دیگر آشنا شده و این تجربه ها را به مدرسه منتقل کنند.
دلاور البرزی مربی تشکیلات ایذه ، فلسفه ی اردو را زندگی در سختی دانست و گفت : دانش آموزان با حضور در این اردو برای زندگی در شرایط سخت و نبود امکانات آماده می شوند .و شعار همدلی ، هفکری و همکاری در دانش آموزان تقویت می شود .
 عبدالله پابرجا ، مربی دانش آموزان عشایر با اظهار اینکه دانش آموزان عشایر به دلیل نوع زندگی ،راحتتر با چنین اردوهایی کنار می آیند، گفت: این دانش آموزان در این اردو به خوبی توانستند از عهده ی برنامه هایی اردویی بر آیند ،به خصوص در پخت غذا موفق عمل کردند .
دانش آموزان چه می گویند ؟
محمد حسین سرافراز دانش آموزی که از دزفول در این اردو شرکت کرد به خبرنگار پانا گفت :در این اردو کارگروهی و زندگی در شرایط سخت را یاد گرفتیم که برای آینده ما مفید است وی همچنین جنگ شادی را از بقیه ی برنامه های اردو بیشتر پسندید.محمد جواد باقری نسب از دزفول نیز برای راه یابی به اردوهای کشوری خود را آماده می کند . علیرضا مرادی دانش آموز شرکت کننده از رامهرمز گره بندی را از بقیه ی مهارت ها بیشتر می پسندد وی اظهار می دارد : کاربرد این مهارت همیشگی است و در تمامی موقعیت های زندگی می توان از آن استفاده کرد. ابولفضل شریفی دانش آموز شرکت کننده از ناحیه 4 اهواز و قاری قرآن اردوی کمپوری خوزستان ، به جهت یابی و جغرافیا علاقمند است و حضور در چنین اردوهایی را دوست دارد .علی جرفی نیز پیدا کردن دوستان زیاد را از نکات مثبت اردو عنوان کرد و آشپزی را از بقیه ی بخش ها بیشتر دوست دارد .آرمین شریفی نمایشگاه و رژه را بیشتر پسندید و حمایت بزرگترها از کوچیکتر ها نکته ی مثبت اردو عنوان کرد.
منبع : پانا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار