شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف، تولید ۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در سال را در استان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

کیخسرو چنگلوايي با بیان اینکه خوزستان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در طول سال، حدود ۱۴.۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی استان خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۸ نوع محصول در خوزستان کاشت و برداشت می‌شود، گفت: خوزستان از نظر تنوع و حجم تولید محصولات کشاورزی نیز استان منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که در تمام چهارفصل سال، کاشت و برداشت در آن صورت می‌گیرد.

چنگلوايی عنوان کرد: در جهاد کشاورزی استان برنامه‌های مختلفی برای افزایش تولید داریم به‌گونه‌ای که مقررشده در یک افق میان‌مدت، سطح تولیدات استان را به ۲۵ میلیون تن برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه، دزفول نگین خاتم کشاورزی خوزستان است، اظهار کرد: دزفول از نظر شرایط اقلیمی و وضعیت آبیاری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد ضمن اینکه اراضی حاصلخیز شهرستان نیز عمدتاً در کلاس‌های سطح یک و دو هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوزستان افزود: دانش فنی بالای کشاورزان دزفولی و کشت و صنعت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد مجموعه شرایطی را فراهم کرده که در دزفول هم از تنوع کشت خوبی برخوردار باشیم و هم اینکه تناوب به‌خوبی رعایت می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار