شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
شهردار کلانشهر اهواز:
موسوی حضور کارکنان شهرداری اهواز در خدمات رسانی به زوار حسینی را باعث ارتقای انگیزه آنان و تسری این روحیه معنوی در شهرداری اهواز ارزیابی کرد و گفت: شایسته است در این خصوص از تدابیر استاندار خوزستان نیز تقدیر کنم.

شهردار کلانشهر اهواز از عزم مجموعه مدیران و پرسنل شهرداری اهواز برای خدمت به زوار اربعین حسینی تا آخرین زائر خبر داد.

سیدخلف موسوی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چزابه  که به همراه مدیران و برخی از اعضای شورای شهر اهواز بود در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح فعالیت های شهرداری اهواز در حوزه های مختلف عمرانی ، فرهنگی و خدماتی پرداخت و گفت: برای شهرداری اهواز مایه افتخار است که برای سومین سال متوالی در پایانه مرزی چذابه به عنوان خدمتگزار زوار اباعبدالحسین (ع) به خدمات رسانی  بپردازد.

شهردار کلانشهر اهواز بیان داشت: تاسیس و راه اندازی پایانه مرزی چذابه قدمت زیادی ندارد و بر این اساس از زیرساخت های عمرانی مناسبی برخوددار نیست .

موسوی ادامه داد: اما در 3 سال اخیر با همت و تلاش استاندار خوزستان این پایانه مرزی به مکانی قابل قبول برای تردد مسافران و زوار اباعبدالله الحسین تبدیل شده است.

شهردار کلانشهر اهواز تصریح کرد: البته به لحاظ ایجاد زیرساخت ها و امکانات زیربنایی این پایانه نیازمند عزم استانی و ملی است تا بتواند خدمات مناسب تری و باکیفیت تری به مسافران و زائران ارائه دهد.

موسوی بیان داشت: علیرغم تلاش های اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در ترمیم جاده سوسنگرد به چذابه ، انتظار مسافران و زائران حسینی این است که این جاده دوبانده شود تا مشکلات ترافیکی در این محور مرتفع گردد و زائران و مسافران در زمان کمتری به مقصد برسند.

شهردارکلانشهر اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز و سازمان های تابعه آن از سه ماه قبل از این حضور فعال و موثری در پایانه مرزی چذابه داشتند و خدمات رسانی بی وقفه ای را به زائران حسینی ارائه می دادند.

موسوی ادامه داد: در ستاد اربعین حسینی مقرر شد شهرداری کلانشهر اهواز ، به منظور جلوگیری از ازدحام خودروهای شخصی و ترافیک سنگین ، مسئولیت ایاب و ذهاب  زائران حسینی را از شهر بستان تا چذابه به عهده بگیرد. که این مهم هم اکنون بطور شبانه روزی در حال انجام است و زائران مسیر 30 کیلومتری بستان تا پایانه مرزی چذابه را با اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز طی می کنند.

شهردار اهواز در ادامه این گفتگو به آماده سازی محل استقرار مواکب مردمی توسط شهرداری  اهواز اشاره کرد و گفت: از حدود 2 ماه قبل از این کار آماده سازی مواکب مردمی توسط سازمان عمران شهری شهرداری اهواز و با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز که از سوی استاندار خوزستان به عنوان شهردار چذابه منصوب شده است انجام شده است و آماده سازی مواکب مردمی از مرکز مین زدایی به طول 1/5 کیلومتر انجام شد. 

موسوی به ارائه خدمات شهری در منطقه چذابه اشاره کرد و گفت: 500 نفر از کارکنان خدمات شهری اهواز به طور شبانه روزی کار نظافت و رفت و روب شهری مسیر بستان تا پایانه مرزی چذابه  که روزانه محل تردد ده ها هزار زائرحسینی را تا پایان 28 صفر انجام خواهند داد.علاوه بر این کارکنان خدوم شهرداری اهواز در آن سوی مرز و در گذرگاه عراق نیز به خدمات رسانی در حوزه نظافت شهری مشغنول هستند.

شهردار کلانشهر اهواز به تشریح خدمات  به زائرین حسینی در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: سازمان آرامستان ها، سازمان اتوبوسرانی، سازمان آتش نشانی ، سازمان عمران شهری ، سازمان خدمات موتوری و سازمان زیباسازی در چندماه اخیر به خدمات شبانه روزی به زوار حسینی در مرز چذابه مشغول بودند و این خدمات تا بازگشت آخرین زوار حسینی به مرزهای کشورمان ادامه دارد.

موسوی به حمایت های بی دریغ شورای شهر اهواز اشاره کرد و گفت: در این میان اعضای شورای شهر اهواز به اتفاق آرا بودجه موردنیاز برای خدمات رسانی به زوار حسینی در مرز چذابه را مورد تصویب قرار دادند تا شهرداری اهواز با طیب خاطر و با انگیزه ای مضاعف به این مهم بپردازد.

وی همچنین با تقدیر از آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به دلیل رهنمودها و حضور خود در میان کاروان های حسینی در مرز چذابه و شلمچه گفت: رهنمودها و حضور فعال ایشان همواره باعث قوت قلب و مضاعف شدن انگیزه ما برای خدمت رسانی به زوار حسینی بوده است.

شهردار کلانشهر اهواز همچنین از کلیه مسئولان نظامی ، انتظامی و امنیتی استان که در برقراری امنیت مسیر و زوار حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تقدیر کرد  و گفت: شهرداری اهواز در صدد است با شناسایی نقاط ضعف و قوت سال آینده با آمادگی و با برنامه های منسجم تری به این موضوع معنوی ورود کند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال های آتی خدمات رسانی به زوار حسینی توسط شهرداران و مسئولان این مناطق صورت گیرد و نیاز اساسی به ورود دیگر مسئولان استانی نداشته باشند.
وی به گردش اقتصادی حضور ده ها هزار زوار حسینی در منطقه اشاره کرد و گفت: این رویداد می تواند علاوه بر فواید و ثمرات معنوی ، مزیت های اقتصادی زیادی برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

شهردار کلانشهر اهواز حضور پرشور و شعور مردم به منظور خدمات رسانی بی شائبه به زوار حسینی را یک رویداد تاریخی و نقطه عطفی در جهت نهادینه کردن خدمات فی سبیل الله و اقدامات جهادی دانست.

وی بیان داشت: بی شک بدون حضور خودجوش مردم از اقصی نقاط نزدیک و دورافتاده استان خوزستان این صحنه های بی بدیل در این منطقه آفریده نمی شد. مردم با حضور معنوی خود به این رویداد غنا و ارزش صدچندان بخشیدند. 

شهردار کلانشهر اهواز حضور کارکنان شهرداری اهواز در خدمات رسانی به زوار حسینی را باعث ارتقای انگیزه آنان و تسری این روحیه معنوی در شهرداری اهواز ارزیابی کرد و گفت: شایسته است در این خصوص از تدابیر دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز تقدیر کنم. 

موسوی در پایان از حضور شبانه روزی و مستمر مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی ، آرامستان ها، خدمات موتوری ، آتش نشانی ، فرهنگی و ورزشی و معاونت های خدمات شهری ، فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری اهواز و شهرداران مناطق 3 و 7که در این رویداد معنوی مشارکت فعال و دلسوزانه داشتند تقدیر و تشکر کرد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار