شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۶۸۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
معاون شهردار اهواز :
شهردار شخصا پيگير شده و به سطح شهر آمده كه با توجه به اختيارات ايشان كمك قابل توجهي انجام شد.
شوشان- مصطفی حلالی

عظمیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: علت اصلی آب گرفتگی های معابر شهری و خیابان ها در پی بارندگی های اخیر، اجرایی نشدن پروژه شبکه دفع آب های سطحی در اهواز می باشد و تاکنون فقط 10 درصد پروژه انجام شده و 90 درصد به علت تامین نشدن اعتبارات اجرایی نشده و برای تکمیل این پروژه نیاز به اعتبار 300 میلیارد تومانی است.



شمخانی  اشاره کرد: نبود شبکه دفع آب های سطحی موجب شده که آب باران به همراه فاضلاب روانه شبکه دفع فاضلاب شود. این در حالیست که هم اکنون شبکه موجود فاضلاب با توجه  به اینکه عمری بالای 40 سال دارد و از فرسودگی بالایی رنج می برد جوابگوی دفع  این میزان آب سطحی را ندارد.

شمخانی با توجه به بارندگی های شدید چند روزه اخیر در اهواز خاطر نشان کرد: در هر 20 میلیمتر بارندگی 24 ساعت زمان لازم است تا دستگاه های پمپاژ آب های درون خطوط لوله را تخلیه کنند و این امر موجب آب گرفتگی های متعددی در سطح شهر شده است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی 3 ساعته امروز در اهواز افزود: میزان بارندگی 5/20 میلیمتر بوده و هم اکنون 45 تانکر مکنده آب در سطح شهر مشغول پمپاژ آب هستند و نیروهای شهرداری و خدمات شهری بطور مستقیم در حال انجام خدمت رسانی و رفع مشکلات بوجود آمده از بارندگی هاست.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: تمام نيروهاي حوزه خدمات شهري حتي نيروهاي ستادي وارد عمل شده اند و با توجه به شدت بارندگي و حجم بالاي آبهاي سطحي كه در مدت سه ساعت ٢٠ ميليمتر بوده شهردار شخصا پيگير شده و به سطح شهر آمده كه با توجه به اختيارات ايشان كمك قابل توجهي در خصوص رفع مشكلات ناشي از تامين ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز جهت دفع آبهاي سطحي با دستورات مستقيم شهردار محترم كلانشهر اهواز انجام شد.

 اين در حاليست كه با توجه به ظرفيت خطوط انتقال فاضلاب اهواز مدت زمان بارندگي تأثير مستقيم روي آبگرفتگي هاي معابر عمومي دارد و نقاط آبگير و بهراني شهر به تنهايي برگرفته از حجم زياد بارندگي نيست بلكه نشأت گرفته از شدت بارندگي كه در چند سال گذشته  بي سابقه بوده اينگونه ظرف سه ساعت بيش از ٢٠ ميليمتر بارندگي


همچنین جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز گفت: اقدامات صورت گرفته برای دفع آب های سطحی بیشتر جنبه سنتی دارند و اگر قرار بر این باشد که این گونه حرکت کنیم نمی توانیم در آینده نزدیک به حل مشکل امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل می توانیم به دو شکل وارد عمل شویم، ابتدا اینکه به صورت کوتاه مدت و با خرید دستگاه های مکش و پمپ های مورد نیاز به فکر رفع مشکل باشیم و در برنامه بلند مدت با مطالعات لازم و ایجاد شبکه های مناسب دفع آبهای سطحی به فکر رفع مشکل باشیم، زیرا اکنون بعد از یک بارندگی کمتر از یک ساعته بخش عظیمی از شهر با مشکل تردد مواجه هستند و اکنون مردم در فاز 5 و کوی باهنر در وضعیت بسیار اسفناکی زندگی می کنند که واقعا ما شرمنده آنها هستیم.


این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: اینکه شهرداری اکنون با تانکر و به صورت مکش به فکر جمع آوری آبهای سطحی است واقعا غیر قابل تصور است که به سرعت بتواند موضوع را مرتفع نماید و باید با در نظر گرفتن یک اکیپ مجهز و در نظر گرفتن پمپ های مناسب با بارندگی و ادوات لازم که شاید زیر یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد این مشکل را برطرف کند.


سلحشور تصریح کرد: قطعا ما باید در برنامه های بلند مدت به فکر افزایش ظرفیت شبکه فاضلاب باشیم و اینکه برای دفع آب های سطحی حتما یک شبکه ایجاد شود، زیرا سیستم فرسوده کنونی توانایی دفع آبهای سطحی را ندارد و باید به گونه ای سیستم فاضلاب ایجاد شود که توانایی دفع روان آبها و فاضلاب را داشته باشد و بدلیل عدم توانایی دفع آبهای سطحی آب را پس نزند.



وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه فروش اوراق مشارکت در خوزستان و اهواز نمی تواند طرح خوبی برای رفع مشکل باشد گفت: وقتی برای اجرای طرح های فاضلاب 363 میلیارد تومان فروخته و هیچ استفاده ایی از آن نشده و همچنین 700 میلیارد تومان در آب و برق به همین دلیل دریافتی وجود دارد و موفقیتی حاصل نشده است چگونه می شود، شهرداری که یک نهاد مردمی است این میزان اعتبار را جذب کند و بتواند مشکلات را مرتفع نماید، زیرا احتمال هزینه شدن اعتبارات در مکان های دیگر وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در پایان گفت: برای تکمیل و رفع مشکل طرح دفع آبهای سطحی قطعا نیاز به اعتبارات دولتی از صندوق ذخیره ارزی و اعتبارات استانداری است، درغیر این صورت رفع چنین مشکلی واقعا موضوعی سخت و دشوار است. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۸
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
comment
0
3
comment اول:در شرایطی که مردم عوارض سالیانه به شهرداری پرداخت میکنند همچنین سازمان اب و فاضلاب هزینه حق دفع فاضلاب را بطور مرتب از مردم دریافت مینماید، شهروندان توقع به حقی دارند که در قبال پرداخت عوارض خدمات مناسبی هم از سازمانهای متولی دریافت کنند.
دوم: ایا تامین هزینه 100میلیارد تومانی برای شهر ثروتمندی همچون اهواز _با وجود صنایع و کارخانجات بزرگ در شهر اهواز _ اینقدر کار سخت و پیچیده ای است که مردم میبایست به دلیل عدم وجود سیستم دفع ابهای سطحی و فرسوده بودن سیتم فاضلاب شهری اینقدر در رنج و عذاب باشند؟!
سوم:فردی که در جایگاه مدیریت در هر عرصه ای قرار دارد میبایست با وجود همه سختیها ومشکلات از توانایی لازم برای مرتفع کردن معضلات مردم برخوردار باشد و به جای طرح مسئله به اجرایی کردن بهترین راه حلها توجه داشته باشد.
چهارم:بالاخره مشکلات فاضلاب شهر اهواز و ابگرفتگی وسیع معابر شهری پس از هر بارندگی چه زمانی برطرف خواهدشد ؟؟
ایا وقت ان نرسیده است که مدیریت شهری علمی جایگزین روشهای سنتی و ناکارامد فعلی شود؟!
comment
یا حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
comment
0
2
comment این مشکل اب همیشه بوده متاسفانه
یک همت کلی می خواهد که هیچ وقت ان همت توسط مدیران ارشد استان اتخاذ نمیشود
comment
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment رفع قطعی این مشکل یکی دو سالی زمان میبرد.بخاطر همین دیر بازده بودن مدیران زیر بار این پروژه ها نمی روند.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment چرا در شهر اهواز تا هر مسئله ای تبدیل به بحران نشود و صدای اعتراض مردم بلند نشود مسئولان کاری نمیکنند یا حداقل کار اساسی نمیکنند؟!
سالهاست که مردم اهواز گرفتار مسئله فاضلاب هستند و متاسفانه به هر کجا هم که مراجعه میکنند هیچکس پاسخگویشان نیست؛بالاخره هر مشکلی راه حلی دارد و اگر مدیری توانایی و درایت لازم برای پاسخگویی صحیح به مسائل و مشکلات مردم را ندارد لطفا صادقانه جای خود را به افراد توانمند و با انگیزه بدهد تا مردم اینقدر گرفتار مسائل و نیازهای اولیه شان نباشند و بیش از این عذاب نکشند
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment در میان مدت نه نیاز به 300میلیارد تومن هست ونه حتی 100 میلیارد تومن.ابفای اهواز حدود 300 ایستگاه اصلی و فرعی پمپاژ فاضلاب دارد که با کمتر از 30 میلیارد تومن هزینه در انها میتوان با اورهال کردن و توسعه وتجهیز این ایستگاهها بخش عمده ای از این مشکل را حل کرد.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment در میان مدت نه نیاز به 300میلیارد تومن هست ونه حتی 100 میلیارد تومن.ابفای اهواز حدود 300 ایستگاه اصلی و فرعی پمپاژ فاضلاب دارد که با کمتر از 30 میلیارد تومن هزینه در انها میتوان با اورهال کردن و توسعه وتجهیز این ایستگاهها بخش عمده ای از این مشکل را حل کرد.
comment
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment درود بر شرف مهندس کتانباف شهرداری پاک و مردمی
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment بنازم به اصفهان که نفت ندارد برخوردارترین شهر ایران است مشکل تامین بودجه ندارد وتمام پروژه هایش طبق برنامه زمانبندی اجرا می شوند ولی اهواز شهری با صد ها چاه نفت شهری تا بی نهایت مشکلات اساسی ترین پروژه هایش ده ها سال طول می کشد ویا هیچ وقت به ثمر نمی رسد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار