اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز:
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی کلانشهر اهواز ضرورت دارد شهرداری اهواز پروژه ارامستان باغ فردوس را در اولویت پروژه های عمرانی خود قرار دهد.

نشست اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور دکتر رامی علاسوند رییس شورای شهر ، جانعلی خورشیدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ، حسین حیدری ، احمد باورصاد، زیبا صالحپور، آذرزمانپور اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز ، دکتر محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ، عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ،  یعقوب ممبینی مشاور شورا و شهردار اهواز، محسن بشیری خوزستانی قائم مقام شهردار اهواز و حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز به میزبانی این سازمان در محل سالن کنفرانس سازمان آرامستان های شهرداری اهواز برگزار شد.

ضررورت تسریع و تکمیل پروژه باغ فردوس (آرامستان جدید کلانشهر اهواز ) محور نشست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بود.در ابتدای این نشست جانعلی خورشیدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهوازضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل فعال و پرتلاش سازمان آرامستان های شهرداری اهواز در این نشست با اشاره به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی کلانشهر اهواز بر ضرورت تسریع در روند تکمیل پروژه  آرامستان باغ فردوس اهواز تاکید کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی کلانشهر اهواز ضرورت دارد شهرداری اهواز پروژه آرامستان باغ فردوس را در اولویت پروژه های عمرانی خود قرار دهد.

خورشیدی ادامه داد: شورای اسلامی شهر اهواز آمادگی کامل خود برای تصویب بودجه مورد نیاز برای تکمیل آرامستان جدید اهواز خارج از نوبت  اعلام می دارد. 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: در صورت تکمیل ظرفیت بهشت آباد فعلی اهواز و عدم تکمیل پروژه باغ فردوس اهواز مشکلات عدیده ای در حوزه تدفین اموات شهروندان اهواز به وجود می آید که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد. 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز در پایان خواستار ورود استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان اهواز در جهت تسریع در پروژه باغ فردوس اهواز شد.

در ادامه نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز ،حسین حیدری عضو این کمیسون ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل فعال و پرتلاش سازمان آرامستان های شهرداری اهواز یون  گفت: باید پیش از تکمیل ظرفیت بهشت آباد فعلی اهواز ، پروژه باغ فردوس  می بایست مورد بهره برداری قرار گیرد. هیچ موضوعی به اندازه تشییع و تدفین اموات حائز اهمیت نیست. 

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه باغ فردوس اهواز می بایست در بودجه سال 95 دیده شود.در این خصوص باید ضمن اختصاص ردیف بودجه ، نقدینگی آن نیز توسط شهردار  اهواز نیز تامین شود.

حیدری ادامه داد:شورای شهر اهواز نیز می بایست بررسی و تصویب بودجه مورد نیاز این پروژه را در اولویت کار خود قرار دهد. با توجه به دفن میانگین 7 متوفی در بهشت آباد فعلی اهواز تکمیل و راه اندازی آرامستان جدید بیش از گذشته حائز اهمیت است.

زیبا صالحپور عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: بهشت آباد اهواز محلی برای عبرت آموزی انسان هاست. آرامستان ها در آموزه های دینی ما محلی برای زیارت و آرامش و تقویت ایمان و یادآوری مرگ آمده است. 

این عضو شورای شهر اهواز افزود: تعریض جاده دسترسی و دوبانده کردن آن ، ساماندهی فضای سبز، رعایت استانداردهای لازم در پروژه باغ فردوس اهواز باید در دستور کار قرارگیرد.

صالحپور افزود: فضای فیزیکی آرامستان جدید کلانشهر اهواز می بایست تمامی استانداردهای لازم کشوری را دارا باشد. همچنین بهشت آباد فعلی نیز نباید متروکه شود و باید در حفظ و نگه داری آن نیز جدیت و تلاش لازم به عمل آورد. 

آذر زمانپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ، معاون خدمات شهری ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز باید در خصوص پروژه آرامستان باغ فردوس تعامل و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

این عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: سازمان آرامستان های شهرداری اهواز باید به مسائل پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص سن ، علل مرگ و میر و متوسط مرگ و میر در سال در اهواز نیز بپردازد.

وی ادامه داد: سازمان آرامستان های شهرداری اهواز با تعامل با سایر دستگاه های علمی و اجرایی استان و با همکاری کمیته پژوهش شهرداری و شورای شهر اهواز می بایست در این خصوص بالاترین علل مرگ و میر در اهواز که به نظر می رسد آلودگی هوا باشد ورود کند.سپس نتایج آن به سازمان های ذیربط اعلام کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: تخصیص بودجه لازم برای بهره برداری از پروژه باغ فردوس اهواز باید به صورت فوریت اختصاص یابد. 

در ادامه این نشست حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: آرامستان باغ فردوس اهواز که بعد از پلیس راه اهواز - ماهشهر قرار دارد در سال 1373 احداث آن آغاز گردید که از آن زمان تاکنون متاسفانه کارهای عمرانی و زیربنایی آن صورت نگرفته و فقط 4 قطعه از آن جهت تدفین آماده سازی شده است .

در سال جاری طی دستور شهردار اهواز سید خلف موسوی بودجه عمرانی و ساخت و ساز آرامستان باغ فردوس مصوب شد و مقرر گردید که با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و سازمانهای ذیربط هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص بهسازی و عمران این آرامستان صورت پذیرد .

حسین برون با اشاره به پایان ظرفیت تدفین در آرامستان کنونی اهواز تا ششماه آینده از رایزنی های خود با اداره کل محیط زیست و راه و شهرسازی خوزستان برای توسعه بهشت آباد اهواز خبر داد و گفت: ۱۴ پروژه عمرانی در باغ فردوس به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد تعریف شده است که به زودی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

با توجه به آمار مرگ و میر می توان پیش بینی کرد ظرفیت آرامستان بهشت آباد به عنوان آرامستان فعلی کلانشهر اهواز حداکثر تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز ادامه داد: ظرفیت بهشت آباد فعلی اهواز تا دوماه آینده به اتمام می رسد.هم اکنون نیز ما ناگریز به دفن اموات در پیاده روها و خیابان های بهشت آباد فعلی اهواز شده ایم که این شرایط نمی تواند چندان تداوم داشته باشد و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

دکتر رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل فعال و پرتلاش سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: گلزار شهدا و بهشت اباد فعلی اهواز بخشی از هویت این سرزمین مقدس و کربلای ایران است. در جای جای گلزار مقدس شهدا لاله های گلکون کفن آرمیده اند که می بایست دفاع قهرمانامه و دلاورانه آنان تا ابد در تاریخ این سرزمین جاودانه شود.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: 4ونیم میلیارد تومان بودجه برای تعریض پل دوبانده کردن جاده دسترسی برومی به باغ فردوس با مشارکت شرکت مناطق نفتخیز جنوب اختصاص یافته است که به نظر می رسد تا نیمه دوم سال 95 ارامستان جدید اهواز مورد بهره برداری قرار گیرد.

عظیم شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز و رییس هیات مدیره سازمان آرامستان های شهرداری اهواز نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هیات مدیره سازمان ارامستان های شهرداری اهواز باید با کمک کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز طرح جامع آرامستان های شهر اهواز را تدوین کند و در این خصوص باید گورستان های رسمی و غیر رسمی در شهر اهواز یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان ذاشت: باید موضوع آراستان های غیر رسمی در شهر اهواز که بهداشت و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر محمد صفری معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز افزود: در آرامستان باغ فردوس دو ساختمان با معماری اسلامی و کارآمد در حال ساخت می باشد که یکی از این دو ساختمان، ساختمان اداری است و ساختمان دیگر ساختمان عروجیان است که برای تجهیز و غسل و تکفین اموات و اقامه نماز میت احداث می شود. 

وی افزود : یکی از نیازهایی که برای تکمیل باغ فردوس باید انجام داد ایجاد راه های دسترسی ورودی به آرامستان از طریق تعریض پل منتهی به آرامستان است که نیاز به 50 میلیارد ریال بودجه دارد و به علت وجود منابع و تاسیسات نفتی و عبور ماشین های سنگین باید با همفکری و همکاری شرکت ملی نفت جنوب این کار را به سرانجام رساند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز بیان داشت:ماشین الات شرکت مناطق نفتخیز جنوب در این مسیر تردد فراوان دارند و این شرکت باید شهرداری اهواز را در خصوص اختصاص بودجه مورد نیاز آن کمک کند. بهشت آباد فعلی اهواز جایی برای توسعه ندارد. منازل مسکونی اطراف بهشت آباد کنونی را احاطه کرده و توسعه آن به صلاح شهروندان ساکن اطراف آن نیست و مورد رضایت انان نیز نمی باشد.

صفری گفت: ساختمان عروجیان در باغ فردوس اهواز با معماری زیبا محلی احداث خواهد شد. کاربری این سازمان محل انتظاری برای بازماندگان ، محل پذیرش و تجویز دفن، محل اقامه نماز میت خواهد شد..


در پایان این جلسه حاضرین موارد ذیل را مورد تاکید قرار دادند.

1. پیگیری نقدینگی و ردیف اعتباری در بودجه سال 1395 جهت تکمیل پروژه آرامستان باغ فردوس ظرف مدت یکسال آینده (نیمه دوم سال 95)

2.برگزاری جلسه مشترک مابین رییس شورای شهر اهواز با مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب در هفته آینده جهت تامین بخشی از بودجه ساخت جاده دسترسی به آرامستان باغ فردوس

3. تصویب واگذاری اختیارات لازم به مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اهواز جهت استفاده از فضاهای موجود در بهشت آبادظرف مدت یکسال آینده توسط هیات مدیره این سازمام تا آماده تکمیا شدن ارامستان باغ فردوس 





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
نادر زرگاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
10
0
comment مگر اينكه جناب برون شوراي شهري ها را جمع كند و تصميمي براي آرامستان جديد بگيرد،آرامستان قديم كه پرشده و هيچكس بفكر نيست
comment
كامبيز مكارمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
7
0
comment خدا خيرت بده آقاي برون.تروخدا يه فكري براي اين آرامستان جديد بكنيد،الان وضعيت باغ فردوس واقعا خيلي بده و قابل رفتن نيست.
comment
عباس موسوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
2
1
comment از اين جلسات بايد يه خروجي مثبت در بياد.اگر قرار باشه فكري براي باغ فردوس بشه خوبه،اگر قرار نباشه اتفاقي رخ بده كه هيچ
comment
سيد رضا موعشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
3
1
comment ظرفيت آرامستان فعلي به پايان رسيده.لطفاً بفكر باشيد قبل از اينكه نشه دفن روزانه رو انجام داد.وضعيت جاده باغ فردوس اصلا خوب نيست.لطفا بفكر باشيد
comment
سيد رضا مرعشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
comment
7
0
comment تعريف كردن و قدرداني چه فايده داره،اقدامات جناب برون كه مثال زدنيست.
بايد از مدير جوان سازمان حمايت كرد و اجازه داد تا باغ فردوس را هرچه سريعتر مثل آرامستان فعلي دگرگون كرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
comment
1
1
comment چقد مردم به فکر تمام شدن طرفیت بهشت اباد هستند. چه کامنت های تابلویی. حتما به شهردار و رییس ارامستان پیامک خواهم داد بخاطر این پیامهای ضایع
comment
ملكي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
1
0
comment شهردار محترم،شوراي شهر اهواز لطفاً پيگير باشيد.
موضوع حاديست كه امروز و فردا با تكميل شده آرامستان مشكل ساز ميشود
comment
عزيزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
0
2
comment اينجا كجاست كه جلسه گذاشتيد.ميدونم شوراي شهر نيست.
هرچي هست جاي شيك و مدرنيه.
comment
علي محمودي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
0
1
comment اگر از الان پروژه هاي باغ فردوس را شروع كنيد باز هم عقب هستيد.آرامستان فعلي پرشده جاي دفن نداره.
comment
علي محمودي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
0
1
comment اگر از الان پروژه هاي باغ فردوس را شروع كنيد باز هم عقب هستيد.آرامستان فعلي پرشده جاي دفن نداره.
comment
معراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
comment
0
0
comment دو شیر مرد
حاج حسین برون و حاج عظیم شم خانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار