اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
احمد سیاحی:
معاون استاندار: یکی از معضلات خوزستان در بخش فعالیت حوضچه های غیر مجاز وارد شدن پساب خروجی این حوضچه ها به رودخانه ها است.
 معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی از مهمترین معضلات در خوزستان در بخش فعالیت حوضچه های غیر مجاز وارد شدن پساب خروجی این حوضچه ها به رودخانه ها است.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی روز دوشنبه در جلسه کمیته توسعه بازارچه آبزیان خوزستان که در محل سرسرای معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد بر برنامه ریزی صحیح به منظور ساماندهی و ایجاد بازارچه های آبزیان این استان به صورت مدرن تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: در استان سیستان و بلوچستان هم اکنون هشت کشتارگاه وجود دارد در حالی که در خوزستان با این همه ادعای برتر بودن که وجود دارد، تنها یک کشتارگاه آن هم با ضعف های خاص وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه نباید اعداد و ارقامی که ارائه می شود درحد شعار باشد گفت: مردم به دنبال شفاف سازی ما در حوزه پرورش ماهی هستند و نباید برخی از ضعف ها را به سال های دوران دفاع مقدس ربط بدهیم.

وی بیان کرد: احداث و یا ایجاد بازارچه های پرورش ماهی به صورت سرمایشی و گرمایشی حتی درصورت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان به صورت غیرمجاز از نظر ما تخلف محسوب می شود چرا که ایجاد اشتغال باید با ملزومات قانونی محقق شود.

سیاحی ادامه داد: برخی از صنایع ما با ادعای ایجاد ارزش افزوده و بالا بردن میزان اشتغالزایی، به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند اما ایجاد اشتغال زمانی ارزشمند است که به خود مردم آسیبی وارد نکند.

وی گفت: مردم ولی نعمت ما هستند، و وظیفه ما ایجاد اشتغال و فضای مناسب برای کسب و کار است اما نباید با احداث یک حوضچه پرورش آبزی به مردم صدمه وارد شود. 

وی افزود: پیش از اینکه به دنبال احداث بازارچه های مدرن باشیم باید وضعیت موجود را سروسامان دهیم و باید بر اساس الزامات بهداشتی با متخلفان قانونی برخورد شود.

سیاحی با بیان اینکه باید به وضعیت عرضه محصولات شیلاتی در سطح شهرها توجه بیشری شود گفت: ما به دنبال بالا بردن سرانه مصرف آبزیان هستیم و در کنار بحث قیمت، موضوع کیفیت و صادرات نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که مردم استان نباید آبزیان بی کیفیت مصرف کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش خصوصی بهره برداری بهتری نسبت به بخش دولتی در تمامی زمینه ها دارد و باید سیاست گذاری های بهتری در این زمینه صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سرمایه گذاران بیشتری قصد سرمایه گذاری در این بخش دارند اما باید عرصه برای آنها آماده و نوع سرمایه گذاری به صورت شفاف ارائه شود.

وی با انتقاد از برخی مسئولان مربوطه شهرستان ها به دلیل حضور نیافتن در این جلسه اظهارکرد: این جلسه تا اندازی مهم و با اهمیت بود که انتظار می رفت مسئولان مربوطه خود در این نشست تخصصی شرکت کنند چرا که وظیفه اصلی ما سیاستگذاری و رفع مشکلات موجود در بخش های مختلف است و نیاز است برگزاری این جلسات از سوی این مسئولان جدی تر گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار