شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
فرماندار اهواز:
حق‌الناس به معنای آن است که هیچ رایی به جز رای درست و سالم وارد صندوق‌ها نشود. به دست آوردن رای با تطمیع و یا تهدید گریبان خود نامزد را خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا اسماعیل ارزانی بیرگانی در نشست هم‌اندیشی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و دست‌اندکاران انتخابات که در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که هدف ما برگزاری انتخابات سالم است، اظهار کرد: ما نظراتی داریم اما در سیستم اجرایی هرگز این نظرات را دخالت نمی‌دهیم؛ رقابت هیجان می‌آورد، اما باید آن را کنترل کرد؛ هر نامزدی به پیروزی علاقه دارد اما در نهایت از 100 نامزد انتخابات در اهواز تنها 3 نفر راهی مجلس می‌شود.

وی افزود: نامزدها باید مراقب باشند که وارد سراب‌ها و شبهاتی که برخی افراد ایجاد می‌کنند که ممکن است غیرقابل بازگشت باشد، نشوند. ما شعب حساس در حوزه انتخابیه اهواز را مشخص کرده‌ایم و اعضای این شعب را افراد توانمند قرار می‌دهیم.

فرماندار اهواز با بیان این‌که نامزدها در مدت انتخابات مصونیت قانونی دارند، تصریح کرد: این مصونیت شامل پس از انتخابات و حق‌الناس نمی‌شود. نامزدها باید قانون انتخابات را مطالعه کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی خلاف قانون را در انتخابات دخیل کند و نامزدها باید به قانون آگاهی داشته باشند.

ارزانی با بیان این‌که هر نامزدی دارای حقوقی است، گفت: تبلیغات از فردا، پنجشنبه 29 بهمن‌ماه آغاز می‌شود. تمام موارد قانونی انتخابات به صورت یک کتابچه در اختیار نامزدهای انتخابات قرار گرفته است و موارد تخلف نیز مشخص شده است. از جمله موارد تخلف راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی است .

وی ادامه داد: همچنین طبق قانون تخریب آثار دیگر نامزدها نیز منع قانونی دارد و در این خصوص نهادهای مربوطه برخورد خواهند کرد. نامزدها در تبلیغات نباید علیه کسی مطالب تخریبی بنویسند. اکنون مواردی از این قبیل در فضای مجازی وجود دارد که در حال پیگیری هستند. اگر علیه نامزدی مطلبی در روزنامه و یا رسانه‌ای نوشته شود آن نامزد حق دارد ظرف مدت 18 ساعت این موضوع را پیگیری و آن رسانه باید پاسخ این نامزد را درج کند.

فرماندار اهواز با اشاره به این‌که اگر ایرادی در عملکرد ماموران اجرایی انتخابات وجود داشته باشد برای طرف کردن آن اقدام خواهد شد، عنوان کرد: سیستمی آماده کردیم که اگر نامزدها ایرادی در هر شعبه‌ای مشاهده کرده‌اند، از طریق این سیستم با پیامکی اطلاع دهند و از همان طریق نیز جواب آن‌ها به صورت پیامکی داده خواهد شد.

ارزانی بیرگانی با اشاره به چینش ماموران اجرایی شعبه‌های انتخابات گفت: چینش شعب در این دوره انتخابات تغییر کرده و تقسیماتی در خصوص چینش افراد در نظر گرفته شده است؛ به طوری‌که هیچ‌کس و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند ماموران اجرایی یک صندوق را تعیین کند.

وی اظهار کرد: انتخاب شدن با تزویر مفید نیست، بلکه انتخاب باید سالم و شفاف باشد. حق‌الناس به معنای آن است که هیچ رایی به جز رای درست و سالم وارد صندوق‌ها نشود. به دست آوردن رای با تطمیع و یا تهدید گریبان خود نامزد را خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار