اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
دکتر جویجری در گفت و گو با شوشان مطرح کرد:
اینکه آقای مطهری مرا در لیست صدای ملت قرار داده باعث تعجب من است، زیرا از من در این رابطه نظرخواهی نشده است و فکر می کنم بر اساس دیدگاه خود این اقدام را انجام داده اند.
دکتر شبیب جویجری کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز با حضور در دفتر روزنامه فرهنگ جنوب با سوالات خبرنگاران این مجموعه فرهنگی که شامل پایگاه خبری شوشان، روزنامه فرهنگ جنوب، هفته نامه راوی ملت و ماهنامه طنز کاکو می باشد پاسخ داد.
وی که در یک روز زمستانی ولی ریزگردی به تحریریه روزنامه آمده بود گفت: در این مدت هرجا که ما سرکشی کرده ایم چه در شهر اهواز و چه در روستاها مدام به مشکلاتی اشاره شده که همیشه همراه ما بوده اند ولی هیچ راهکاری برای این موضوع ارائه نشده است، پس تیتر بزنید که چه باید کرد و به نظر من باید به دنبال راهکار بود تا بیان مشکلات، زیرا همه مشکلات را می دانند و دیگر نیازی به صحبت کردن در رابطه با آن نیست و احساس می کنم با یک نگاه کلان می توان مشکلات را به صورت ریشه ای مرتفع نمود.

این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همیشه گفته ام و باز هم بر این باورم و معتقد هستم که کلیدی ترین مهمی که به حل مشکلات استان خوزستان کمک می کند مدیریت هماهنگ و کلان نگر و تصمیم گیر و تصمیم ساز و مدبر و عدالت محور است و اینکه در هر دوره به مشکلات اشاره شود و مرتفع نگردد نشان دهنده ضعف مدیریت در ادوار مختلف است.

جویجری اضافه کرد: برای رفع مشکلات استان باید چنان وارد عمل شویم که گویی مشکلات جزئی از پوست و گوشت و خون ما شده است و باید در تمامی سطوح کشور مشکلات ما یادآور شود که بتوان به نتیجه رسید و قطعا اگر با یک مدیریت مناسب و مد نظر رهبری مبنی بر مدیریت جهادی و جهادمحور پای کار باشیم به سرعت به نتیجه می رسیم، اما اگر چنین مهمی حاصل نشد قطعی بدانید که بسیاری از مشکلات ما مرتفع نخواهد شد و یا به کندی پیش می روند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش روی پیشنهاداتی داشتم که قرار بود در مجلس نهم آنها را اجرایی کنیم ولی متاسفانه موفق به حضور در مجلس نشدم و قرار بود با 3 ضلع نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و همچنین فرمانداران و مدیریت عالی استان به صورت هماهنگ و مشترک بر اساس اولویت ها و با یک خرد جمعی به رفع مشکلات بپردازیم، نه اینکه با چند صدایی به فکر رفع مشکلات باشیم و اینکه نتوانسته باشیم نگاه ها را نسبت به خوزستان تغییر دهیم.

نماینده سابق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اکنون تمامی نمایندگان به بیان مشکلات خود در حوزه انتخابیه و به صورت انفرادی پرداخته اند، این در حالی است که مشکلات مشترک به خصوص در زمینه آب و انتقال آب در خوزستان که همگی متاثر از ان هستند می تواند شروعی برای رفع مشکلات به صورت هماهنگ و با هم افزایی باشد، همچنین نرخ بالای بیکاری که از متوسط کشوری بالاتر است و موضوعات دیگر که تمام استان را دچار چالش کرده است باید در اولویت کاری و به صورت یکدل دنبال و پیگیری شوند.

جویجری اضافه کرد: دومین موضوعی که به عدم توسعه خوزستان انجامیده و می طلبد با مدیریت عدالت محور و هماهنگ آنرا مرتفع نمود و متاسفانه در 3 دهه گذشته به نتیجه نرسیده است و همیشه در آن شاهد طناب کشی ها هستیم، مشکلات قومی است و به جای اینکه بتوانیم با همگرایی به رفع مشکلات بپردازیم با دامن زدن به مسائل قومی نتوانسته ایم به رفع مشکلات امیدوار باشیم و امروز بعد از گذشت مدت زیادی از جنگ تحمیلی هنوز چنین موضوعی به نتیجه مناسب نرسیده است.
وی گفت: از این رو اگر با رای اعتماد مردم وارد مجلس شدم قطعا به فکر رفع خلاء ها خواهم بود و اگر قانونی برای رفع معضلات وجود نداشته باشد به وضع قانون می پردازیم و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها به توسعه استان سرعت خواهیم بخشید.

این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود و با اشاره به نگاه امنیتی به خوزستان و عدم ورود سرمایه گذاران به این استان گفت: ما در زمانی که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودیم نشست های خوبی را در رابطه با خوزستان برگزار کردیم و توانستیم وزیر اسبق اطلاعات و نهادهای امنیتی را به استان بیاوریم تا از مرز و مناطق مختلف بازدید به عمل آورند و متوجه شدند که ناامنی در استان وجود ندارد و تنها ناامنی اجتماعی وجود دارد که آن هم بدلیل بیکاری و بی سوادی است و متاسفانه در بازدید از زندانها این موضوع بیشتر نمود پیدا می کرد و فکر می کنم بتوان با برنامه ریزی های صحیح به رفع این مشکل امیدوار بود.

وی گفت: اینکه برخی داعش را بهانه عدم سرمایه گذاری در خوزستان می دانند تعجب آور است، چون فاصله خوزستان تا داعش بسیار زیاد است و البته امنیتی که در مرزها ایران برقرار کرده باعث حضور میلیونی ایرانی ها در مسیر تردد اربعین حسینی شد و به قول حضرت آقا ما به سراغ مرزها می رویم قبل از اینکه مرزها به سراغ ما بیایند، اما این اطمینان خاطر را به سرمایه گذاران می دهیم که با حضور نیروهای مخلص نظامی، اعم از ارتش و نیروی انتظامی و بسیج و سپاه و ... بالاترین ضریب امنیت را در کشور و به خصوص خوزستان داریم.

جویجری در ادامه و برای رفع مشکل امنیت اجتماعی رفع مشکل بیکاری را موثر دانست و در این رابطه گفت: برنامه من حاوی 2 محور اساسی است اول تثبت و افزایش فرصت های شغلی در زمینه صنعت و کشاورزی و خدمات چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی است و در محور دوم اینکه توزیع عادلانه فرصت های شغلی است و اینکه می بایست برای 20 درصد نیروی موجود غیربومی هم فکری کرد هر چند که من اطمینان دارم بسیار بیشتر از این رقم می باشد .

وی ادامه داد: اینکه برخی می گویند بدلیل عدم تخصص مجبور به استخدام نیروی غیربومی شدیم را نمی توانم بپذیرم چون با وجود این میزان دانشگاه و صنعت و فارق التحصیل و رشته های مختلف دانشگاهی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که نیروی غیربومی به کار گرفته شود و باید با محوریت بومی گرایی و محله گرایی و شهرستان گرایی و اینکه نرخ بیکاری هر کدام به چه میزان است به فکر رفع مشکل بیکاری به همان نسبت باشیم.
این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره قبل با استاندار سابق ستاد اشتغال مناطق کم برخوردار تشکیل شده بود و تصمیم بر این شد که اگر 1000 فرصت شغلی در خوزستان و یا اهواز بوجود آمد به نسبت هر محله چه میزان بیکار به فکر استخدام باشیم و توزیع عادلانه ایی در این زمینه صورت بگیرد.

جویجری بیان داشت: در صورت ورود به مجلس 2 کمیسیون مد نظر من است که امنیت ملی و سیاست خارجی و یا بودجه و محاسبات چون مجری برنامه های بودجه ایی کشور است را علاقمند به حضور هستم.

وی گفت: من مخالف انتقال آب بوده و هستم، زیرا معتقدم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و انتظار می رود نمایندگان استان بر این موضوع پافشاری کنند و یک دل و همراه با هم مانع انتقال آب شوند.

این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز گفت: متاسفانه یکی از اشکالاتی که به نمایندگان استان خوزستان وارد است عدم ارتباط با نمایندگان پیشین است، زیرا به یاد دارم اردیبهشت ماه 91 بعد از اینکه موفق به گرفتن رای اعتماد از مردم نشدم در صدا و سیما به نمایندگان منتخب تبریک گفتم و اعلام آمادگی کردم که می توانم خالصانه تجربیاتم را در اختیار آنها قرار دهم، ولی متاسفانه کسی گویا این مهم را متوجه نشد، به خصوص در زمینه ریزگردها که پیگیری های فراوانی داشتیم و می شد به این موضوع بیشتر توجه کرد، کما اینکه قبل از خروجم از ایران و رفتن به سودان اولین قدمی که برداشتم تشکیل جلسه با نمایندگان ادوار مختلف از دوره اول تا دوره هشتم بود که قرار شد تمامی تجربیات انتقال داده شود، ولی اینکه بعد از آن به چه نتیجه ای رسید مطلع نیستم.

جویجری در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اتفاقات برجام و مواضع خود در این رابطه گفت: موضوع برجام یک موضوع تاریخی برای کشور ما بود و طبیعتا باید با 2 دید مجلس و ملاحظات و البته توجه به فرمان مقام معظم رهبری به این موضوع نگریست و اینکه هم مانع ایجاد دغدغه ها شویم و هم اینکه از ظرفیت های بدست آمده به نحو شایسته استفاده کنیم و بر مشکلات فائق آئیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکل عمده شهر اهواز یعنی موضوع فاضلاب که مطالبه روزانه مردمی در زمان نمایندگی خودش در مجلس بود گفت: پیگیری های فراوانی برای رفع مشکل فاضلاب در زمان ما صورت گرفت و قطعا در صورت ورود به مجلس برای رفع این معضل اقدامات گسترده ایی خواهیم داشت، اما تا جایی که من یاد دارم قرار بود یک سوم از اعتبار حل مشکل فاضلاب اهواز را وزارت نفت، یک سوم را از بودجه ملی و یک سوم را هم از منابع داخلی شرکت آبفا تامین کنیم ولی معتقد هستم وزارت نفت در این رهگذر باید ورود پیدا کند تا کمک شود که مشکل اصلی استان را مرتفع نمائیم، اما به مردم قول می دهم در صورت راه یابی به مجلس یکی از اولویت های پیگیری من حل مشکل فاضلاب است.

جویجری همچنین در خصوص مترو اهواز گفت: در زمانی که ما مسئولیت داشتیم هر سال بودجه ایی که بسته می شد، سعی کردیم بودجه خوبی برای مترو تصویب شود، بودجه ایی که معادل شهرهایی بود که بعضا پیشرفت فیزیکی آنها نسبت به ما بهتر بود، از این رو با توکل به خدا اگر موفق به حضور در مجلس شدم قطعا پیگیر تامین اعتبار و تخصیص مناسب برای مترو خواهم بود.
این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تابلو من برای ورود به انتخابات تابلوی اصولگرایی بوده، هست و خواهد بود، اما نکته دوم معتقد بر این هستم نباید بدلیل اینکه من اصولگرا هستم چنین موضوعی پیش بیاید که بدلیل جریان اصولگرایی منافع مردم با مشکل مواجه شود و به نظر من حزب باید منافع مردم را به منافع خودش ترجیح دهید و ما قسم خوردیم که مشکلات مردم را مرتفع نمائیم، همچنین اینکه من معتقد به شایسته سالاری هستم و اگر قرار باشد چند نفر از یک قوم وارد کار مدیریتی شوند و آن چند نفر شایسته باشند، نباید به مسائل قومی دامن زد و باید از شایستگی آنها بهترین استفاده را برد و به افراطی گری هم کشیده نشویم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود مبنی بر اعلام مواضع اش در خصوص طرح موسوم به مقام معظم رهبری گفت: ادعا نمی کنم ولی به جرات می گویم یکی از فعال ترین نمایندگی که در خصوص طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان نقش داشت من بودم و همیشه در متن سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان بودم، چه در سال 85 در دهلاویه که ایشان فرمودند این موضوع می تواند چهره خوزستان را عوض کند و چه در موضوعات دیگر و خدا را شکر حرکت روبه جلو بوده است ، اما اگر در چند سالی این طرح به نتیجه نرسید بدلیل پارادوکس عده ای بود که می گفتند کم آبی داریم ولی بعد انتقال آب را در دهه 70 کلید زدند.

جویجری در پایان گفت: اینکه آقای مطهری مرا در لیست صدای ملت قرار داده باعث تعجب من است، زیرا از من در این رابطه نظرخواهی نشده است و فکر می کنم بر اساس دیدگاه خود این اقدام را انجام داده اند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
comment
0
0
comment چرا نمایندگان مردم بعد از پایان نمایندگی مردم ،پست سفیری در کشورهای دیگر را میگیرند!!! برای خوش خدمتی به دولتهاست یا ملت است که چنین پستهایی را نصیب میشوند؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار