شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
سید جمال طباطبایی ؛ اصلاح طلب یا اصولگرا ؟
حمایت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان از سید جمال طباطبایی کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک...
شوشان :حمایت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان از سید جمال طباطبایی کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک ، موجی از واکنش ها و جدال های جناحی بین فعالین سیاسی را برانگیخته است. 

به گزارش شوشان ،  مخالفان تصمیم شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان معتقدند که بر طبق مصوبات صورت گرفته در نشست شورای اصلاح طلبان ایذه و باغملک ، این شورا خادمی دیگر کاندیدای ایذه و باغملک را به عنوان گزینه اصلاح طلبان به شورای استان معرفی کرده است . حال چه اتفاقی رخ داده که خروجی جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان چنین شده است؟!

مخالفان این تصمیم می گویند که سوابق طباطبایی نشان می دهد که وی اصولگرایی تمام عیار است و در سوابقش نکته ای حتی به اندازه سر سوزنی همخوانی و هماهنگی با اصلاحات دیده نمی شود. 


از طرف دیگر ، موافقان این تصمیم ، می گویند که حمایت از طباطبایی برآیند نظر و خرد جمعی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده و باید تابع آن بود.

در همین زمینه یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در مطلبی نوشته است: در حاشیه تصمیمات اخیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان خوزستان (در حمایت از کاندیداهای مرحله دوم) باید عرض کنم که قطعا اتخاذ هر تصمیمی از سوی مجموعه های انسانی بطور قطعی و صد در صد، صحیح و به دور از خطا نخواهد بود. بلکه امکان خطا نیز در اینگونه تصمیم ها وجود دارد. مهم آنست که انسانها باور داشته باشند که در آن زمان و شرایط تصمیم شان به واقعیت نزدیکتر است و امید به بهبود شرایط در آینده داشته باشند.

پرسش بنده از عزیزان منتقد این است که مگر همه ما در زندگی مان بنا به شرایط خاص، مجبور به اتخاذ تصمیماتی برخلاف میل شخصی و باورهای درونی مان نشده ایم ؟!

بهتر آنست که به این مجموعه دوستانمان علیرغم کم و کاستی های محتمل اعتماد کنیم تا در این زمان خاص از حلقوم همه ما یک فریاد واحد شنیده شود.

احترام به خرد جمعی یعنی آنکه اگر بنده هم بعنوان یکی از اعضای این شورا با اتخاذ بعضی از مصوبات مخالفم (کما اینکه بودم) اما باید برای احترام به جمع، آن تصمیم را بپذیرم و تمکین کنم. اساساً برآیند دمکراسی گاهی رسیدن به تصمیماتی است که برخلاف میل و اراده ما گرفته میشود.

در پایان ذکر این نکته را ضروری میدانم که اگر هنوز اینقدر اعتماد به تصمیمات جمعی( و حزبی) و باور به دانش و آگاهی جمع کثیری از نخبگان سیاسی اصلاح طلب استان در صحنه عمل وجود نداشته باشد باید مطمئن شویم که تا تحقق جامعه مدنی فاصله دور و درازی داریم .


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
محمد هفتکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
comment
1
4
comment خودم اصلاح طلب هستم ولی واقعا کار درستی نبود
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
comment
1
4
comment موضع سکوت بهترین راهکار برای خروج از بحران پیش آمده وجلوگیری از انشقاق اصلاح طلبان شهرستان های ایذه و باغملک می باشد
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
comment
0
0
comment شوشان شما هم با اعلام چنين اخباري و انتشار عكس ايشان موضع خودرا روشن كردي . شما بايد طبق اصول خبرنگاري رعايت بي طرفي را داشته باشيد . حالا نمي خواهي كامنت من را انتشار بدهي مهم نيست و مهم حرفم بود كه بهت زدم .
مدیر پایگاه  عزیز جان. شوشان یک رسانه مستقل و مردمی ست و چندان برایش فرقی ندارد که چه کسی نماینده می شود و  هر کس که موفق گردد که رای اکثریت مردم را بگیرد مورد تایید و حمایت شوشان نیز هست. باقی بقایتان 
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
comment
0
0
comment طباطبایی اصلاح طلب نیست.
comment
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment طباطبایی اصلاح طلبی پایبند به اصول انقلاب و دین
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار