شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
 مدير كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:به دليل نگاه ويژه استاندار خوزستان به حوزه آموزش و پرورش و اولويت قرار دادن آن در مسايل استان،رتبه خوزستان در كنكور سراسري با شش پله صعود از 27 به رتبه 21 ارتقا يافت.

به گزارش ايرنا محمد تقي زاده روز سه شنبه در همايش سراسري بازنشستگان آموزش و پرورش كشور در اردوگاه شهيد رجايي دزفول افزود:زماني تاريخ در مسير پيشرفت قرار مي گيرد كه بتوانيم از آموزش و پرورش به عنوان اولويت اول ياد كنيم .

وي افزود:معضلي كه در حال حاضر آموزش وپرورش كشور را تهديد مي كند اين است كه آموزش وپرورش اولويت هيچ كدام از دولت هاي ايران نبوده است به همين دليل نبايد به دنبال علت و عوامل مشكلات در آموزش و پرورش باشيم.

تقي زاده نبود يك برنامه ريزي علمي را بزرگترين بحران موجود در آموزش وپرورش دانست و گفت:مشكل كمبود امكانات،نيروي انساني ، فضا و تجهيزات نيست بلكه مشكل اصلي عدم وجود يك برنامه كارشناسي و علمي است لذا اگر هدف به خوبي شناسايي شود و برنامه به درستي تدوين شود مشكلات به خودي خود حل مي شوند زيرا در حال حاضر بهترين منابع انساني در آموزش و پرورش موجود است .

وي افزود:ابتداي امسال دو شاخص كنكور و امتحانات پاياني سال سوم متوسطه به عنوان دو شاخص ملي بررسي شدند .

مدير كل آموزش وپرورش استان خوزستان اظهار كرد:در برخي موارد مشاهده مي شود دو منطقه همجوار با 40 كيلومتر فاصله از وضعيت اقتصادي وفرهنگي و اجتماعي يكساني برخودردارند ولي يكي از مناطق رتبه اول و ديگري رتبه آخر استان را در آموزش وپرورش به خود اختصاص مي دهد كه اين نشان مي دهد هدف گذاري درستي صورت نگرفته است .

وي افزود:استان خوزستان با وجود سابقه تاريخي درخشان در شرايط فعلي شاخص هاي علمي ،اقتصادي ،فرهنگي و اجتماعي آن نسبت به 40 سال گذشته شكسته شده در حالي كه استان يزد در طول 22 سال اخير رتبه نخست كشور را در كنكور دارد و خوزستان در اين مدت در رتبه 28 تا 30 بوده است.

تقي زاده گفت:خوزستان كانون جنگ جهاني اول،دوم و جنگ تحميلي بعنوان سومين جنگ جهاني بوده است كه ساختمان ها،امكانات و روان انسان ها را دچار آسيب كرده است و براي تحول در آموزش وپرورش بايد نگاه ملي در اين خصوص پررنگ تر شده است كه توجه استاندار خوزستان به آموزش وپرورش قابل تقدير است و اميدواريم در كل كشور اجرا شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار