اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹
پنجمین بسته انتخاباتی شوشان / لیست سراج در اهواز / انتشار لیست حمایتی از امیدهای اهواز / حاشیه های سخنرانی مرعشی در اهواز و بهبهان / پای برخی از اعضای شورای شهر اهواز به ستادهای اصلاح طلبان باز شد / تبلیغات گسترده اصولگرایان / شایعه رد صلاحیت همایون یوسفی / وانت سواری مرعشی در بهبهان
بی شک یکی از ویژگی های دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ سیاسی ماندگار شد و بعدها به قلم مورخین ایران نگاشته می شود...

شوشان: بی شک یکی از ویژگی های دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ سیاسی ماندگار شد و بعدها به قلم مورخین ایران نگاشته می شود، "رقابت نابرابر" است . البته این نابرابری ، که در این دوره با رد صلاحیت های گسترده آغاز شد ، همواره میان اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود داشته است اما این بار بیشتر نمود پیدا کرد.

بلاتکلیفی اصلاح طلبان در ارائه ی لیست به دلیل وجود کاندیداهای ناشناخته مهمترین محصول این نابرابری بود. شمه ای دیگر از میزان نبودن دو کفه ی ترازو بین این دو گروه را می توان در برگزاری سخنرانی های سیاسی دانست که در روز پنجم تبلیغات به وضوح خود را در خوزستان نشان داد و سخنران لیست امید را وادار کرد تا به جای قرار گرفتن در پشت تریبون ، بر روی پیکان وانت بار در حمایت از لیست امید سخنرانی کند. مهمترین وقایع انتخاباتی روز پنجم تبلیغات در خوزستان را مرور می کنیم :

صبح دوشنبه مناظره ی سخنگوی ستاد ائتلاف اصولگرایان خوزستان و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان برگزار شد. در این مناظره سید جابر موسوی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان ضمن گلایه از رد صلاحیت های گسترده اصلاح طلبان خطاب به فلسفی سخنگوی ستاد ائتلاف اصولگرایان گفت که ژنرال های اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند و ما با سربازهایمان به میدان آمدیم اما شما با ژنرال هایتان. 

  رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان در گفت و گو با شوشان مناظره با سخنگوی ستاد اصولگرایان را خوب توصیف کرد و گفت که لزوم پاسخگویی اصولگرایان نسبت به عملکرد هشت ساله محمود احمدی نژاد از مواردی بود که در مناظره مطرح کردم. سید جابر موسوی این را هم گفت که پایگاه اجتماعی اصول گرایان پانزده درصد است و سربازان اصلاحات علی رغم همه ی محدودیت ها ژنرال های اصول گرا را شکست دادند. 

  مجموعه ای تحت عنوان مجموعه فرهنگی سراج اخیرا بیانیه ای داده و نامزدهای مورد حمایت خود را که ترکیبی از اصولگرا و اصلاح طلب است معرفی و خواستار رای به آن ها شده است. از قرار معلوم ، شبیب جویجری کاندیدای اصولگرا به همراه کاظم نسب الباجی و علی ساری اصلاح طلب ، سه کاندیدای حمایتی سراج است. 

  اخیرا متنی در حمایت از کاندیداهای لیست امید خوزستان در فضای مجازی منتشر شده و به امضای تعدادی از فعالین سیاسی استان رسیده و اعلام شده است که حمايت قاطع خود را از كانديداهاي ليست اميد در شهرهاي اهواز ، ايذه ، مسجد سليمان ، بهبهان و ماهشهر اعلام مي كنيم. اميدواريم مردم با راي سياسي و قاطع به تمامي افرادِ معرفي شده در ليست اصلاحات ، مانع از ورود افراطگرایان تندرو در مجلس شوراي اسلامي شوند. كيانوش راد ، شديد زاده ، كهرام ، بيانك ، سيد رسول موسوي ، سيد احمد آوايي ، عبدالله كعبي، ولي الله شجاعپوريان ، مسعود صفايي مقدم ، عباس حيصمي ، حسن دادخواه ،حسین علی حسین زاده ، مرتضي ممويي ، غلامرضا شريعتي و ... جزو امضاکنندگان این متن حمایتی هستند.

  سخنرانی مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در بهبهان حاشیه های مختلفی به دنبال داشت و علی رغم خبرهایی مبنی بر عدم مجوز ، مرعشی چند دقیقه ای سخنرانی کرده و عده ای نیز با سر دادن شعار "بهبهان یک کلام ضرغامی والسلام" ، حمایت قاطع خود را از کاندیدای اصلاح طلب بهبهان اعلام داشتند. 

  در روز چهارم تبلیغات کاندیداهای مجلس در اهواز ، پای برخی از اعضای شورای شهر اهواز به ستادهای اصلاح طلبان باز شد. از قرار معلوم مریم ابریشم کار عضو شورای شهر با حضور در ستاد الباجی از کاندیداتوری وی حمایت کرد. همچنین سید مهدی آلبوشوکه عضو شورای شهر اهواز با انتشار مطلبی اعلام کرد که "می آییم تا با نام های تازه ای که نام امید برای تغییر را در سپهر اهوازمان فریاد کرده اند همنوا شویم، همنوا تا رای مان را برای تغییر و برای تقویم احسن الاحوال به امانت بسپاریم، امانتی که برخی قدرش را ندانستند و هم اینک خواب نمای مبارزه با تبعیض شده اند."

  دادستان بهبهان سخنرانی حسین مرعشی، سخنران حامی لیست امید در بهبهان را به دلیل حکم قضایی لغو کرد. وی در گفت و گویی با عصر بهبهان گفته است که این فرد به دلیل دارا بودن سابقه ی محکومیت در فتنه و ممنوعیت فعالیت سیاسی ، اجتماعی قادر به سخنرانی در این شهر نیست.

  سخنرانی مرعشی در اقدامی مردمی و خود جوش در حالی که در سالن سخنرانی قفل شده بود، برگزار شد. وی که به اتفاق دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی در محل سخنرانی واقع در حسینه ی ابوالفضل حاضر شده بود با قرار گرفتن بر خودرو پیکان وانت با مردم سخن گفت. مرعشی گفت که مطمئن باشید که محمود ضرغامی پیروز انتخابات مرحله ی دوم و کارگشای معضلات بهبهان است. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به مرد قول داد که پس از پیروزی دوباره به بهبهان سفر می کند و برای مردم صحبت می کند . 

  سید رضا طباطبایی فعال سیاسی و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در گفت و گو با شوشان فرآیند تبلیغات در اهواز را ارزیابی کرد. وی با اشاره به تبلیغات گسترده ی طیف اصولگرا خاطر نشان کرد: کاندیداهای این طیف که سابقه ی یک یا دو دوره نمایندگی مردم را دارند به جای اینکه با کارنامه ی دوران نمایندگی خود تبلیغ کنند به پوستر ، بنر و عکس روی آورده اند. وی این را هم گفت که سه کاندیدای اصلاح طلب اهواز هماهنگ تر از دور اول عمل کرده اند و تبلیغات آنها حول محور" یاس" بوده است . این فعال سیاسی مهمترین سخنرانی اصلاح طلبان را روز چهارشنبه و با حضور محمد رضا عارف دانست. طباطبایی وضعیت حوزه ی ایذه و باغملک را امیدوارانه توصیف کرد و گفت که اکثر کاندیداهایی که در دور اول از این حوزه ی انتخابیه حضور داشتند از سید جمال طباطبایی حمایت کردند و بر تصمیم شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان مهر تایید زدند.

  همایش بزرگ اصلاح طلبان خوزستان با حضور حسین مرعشی دوشنبه شب به پایان یافت. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در اجتماع مردم اهواز گفت که بیایید بر سر خدمت به این مردم با هم رقابت سازنده داشته باشیم. وی بر ضرورت حمایت از لیست امید و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات روز جمعه تاکید کرد وگفت: شورای نگهبان بارد صلاحیت هاشمی ، شناسنامه انقلاب را ردصلاحیت کرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب ومعاون رییس جمهور دوره اصلاحات ضمن نقد عملکرد برنامه های غلط اقتصادی گفت:"چرا ماباید در خوزستان بیکار داشته باشیم؟جز این است که به غلط ثروت را هدر داده ایم؟

  هر چه به روز انتخابات نزدیک می شویم بازار شایعات هم داغ تر می شود. مخالفین لیست امید دوشنبه خبر رد صلاحیت همایون یوسفی را منتشر کردند. البته این شایعه آنقدر باور ناپذیر بود که مورد توجه واقع نشد.

  علی گلمرادی کاندیدای اصلاح طلب ماهشهر ، با مردم میانکوه ، امیدیه و مردم روستاهای این شهرها دیدار داشت. وی در جمع مردم گفت که تمامی کاندیداها به حوزه ی انتخابیه ی خود متعهدند اما ملاک مردم بعد از تعهد، باید تخصص باشد در غیر اینصورت مشکلات عظیم منطقه به ویژه بیکاری حل نمی شود.

  جواد کاظم نسب الباجی با حضور در دفتر روزنامه ی کارون از هیئت تحریریه ی این روزنامه بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

  همایون یوسفی کاندیدای اصلاح طلب اهواز بیانیه ای صادر کرد. وی در این بیانیه آورده است: از نخستین روز آغاز به کار ستادهای انتخاباتی خود عدم تخریب رقبا را در دستور کار قرار داده ام اما در عجم که چرا این عزیزان به جای تقویت جایگاه خویش روش "تخریب برای ترفیع "را در پیش گرفته اند .

  از ستاد محمود ضرغامی خبر می رسد که تجمعی مردمی در حمایت از کاندیدای مورد حمایت لیست امید در شهر منصوریه ی بهبهان برگزار شد. کماکان از فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی در آبادان اطلاعی به گروه دریافت خبر شوشان نرسیده است .

  اعضای ستاد علی عسگر ظاهری کاندیدای مورد حمایت لیست امید از حوزه ی انتخابیه ی مسجد سلیمان،لالی، هفتکل و اندیکا خود را برای جشن پیروزی آماده می کنند. یکی از اعضای ستاد این کاندیدا به شوشان گفت: جامعه اصلاح طلبان ، نخبگان ، دانشجویان ، شیوخ عرب و طوایف بزرگی مانند مکوندی ، چهرازی ، ممبینی سادات ، ممبینی و رحمانی در حمایت از وی بیانیه دادند. این فعال ستادی اظهار داشت: حمایت مردمی از ظاهری در اندیکا هشتاد درصد و در مسجد سلیمان شصت درصد می باشد. وی در عین حال عملکرد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در مسجد سلیمان را مثبت ارزیابی کرد.

  در حوزه ی انتخابیه ی ایذه و باغملک سخنرانی های محله ای برگزار شد و سید جمال طباطبایی با حضور در میداوود ، ابوالعباس ، هپرو ، رستم آباد ، دوراهی و قلعه تل با مردم این روستاها گفت و گو کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار