اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
 ساسان معتقد معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) گفت:متاسفانه توزیع ردیف استخدامی در دوره مدیریت سابق بعضا عادلانه نبوده و سبب بروز مشکلات عدیده ای برای اعضای هیئت علمی این دانشگاه شده است.

وی در گفت و گوی با ایرنا افزود: برخی از اعضای هیئت علمی چندین سال است مشغول به خدمت در این دانشگاه هستند، ولی متاسفانه تاکنون هیچ گونه ردیف استخدامی برای آنها اختصاص داده نشده است، در حالی که برخی دیگر از اعضای هیئت علمی که بعضا کمتر از یک سال از جذب آنها می گذرد، ردیف استخدامی دارند.

وی اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده برخی ردیف های استخدامی به افرادی تخصیص داده شده که اصلا هیچ رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند و این موضوع با مراکز ذی صلاح مکاتبه شده و مسئله در دست بررسی است.

وی به نداشتن پست سازمانی مصوب در چارت تشکیلاتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: از زمان انتصاب مجموعه مدیریتی فعلی در شهریور ماه 94 تا کنون، به دلیل شرایط خاص دانشگاه از جمله نداشتن پست سازمانی مصوب، امکان جذب جدید وجود نداشته ، ضمن اینکه تعداد اعضای هیئت علمی فعلی نیز از پست های مصوب سازمانی دانشگاه بسیار بیشتر است .

معتقد به کوتاهی مسئولین سابق در تصویب چارت تشکیلاتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه حدود چهار سال از تبدیل شدن این مجتمع آموزش عالی به دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان می گذرد، متاسفانه اقدامی برای اضافه کردن تعداد پست های سازمانی و مصوب نمودن پست های جدید صورت نگرفته است و همچنان تنها چارت تشکیلاتی مورد قبول همان چارت مجتمع قبلی است.

وی اشاره کرد: در چارت تشکیلاتی مجتمع تنها 48 پست سازمانی وجود دارد، ولی در حال حاضر بیش از 100 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به خدمت هستند، که نتیجه آن بدهی کلان دانشگاه به اساتید و یا سایر مسایل است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا (ص) بهبهان گفت: اخیرا هیئت بازرسی وزارت علوم برای بررسی این مشکلات در دانشگاه بهبهان حاضر شد و از نزدیک در جریان مسائل دانشگاه قرار گرفت.  وی ادامه داد: اکثر مشکلات موجود ، ناشی از نداشتن مجوز هایی است که باید قبلا از هیئت امنای دانشگاه اخذ می شده، ولی در این امر کوتاهی صورت گرفته و حل آن از سطح دانشگاه خارج شده است.

معتقد در خصوص صدور احکام کارگزینی اعضای هیئت علمی گفت: احکام کارگزینی تعداد زیادی از همکاران در سال 94 به پایان رسید و از طرفی چون این احکام قبلا به امضای رئیس سابق دانشگاه رسیده ، لذا حقوق بخشی از اعضای هیئت علمی که تامین اعتبار برای آنها انجام شده بود، بطور کامل تا پایان سال 94 پرداخت شد.

وی ادامه داد: صدور احکام جدید برای برخی همکاران نیازمند مجوز هایی از طرف هیئت امناست که در صورت موافقت طبق روال گذشته انجام می شود. معتقد گفت: تمام تلاش مدیریت فعلی دانشگاه حل مشکل اعضای هیئت علمی است و بدون شک اگر این مسائل در حال حاضر بررسی و حل نشود، بعدها می تواند مشکلات عدیده ای را در زمینه بازنشستگی و بیمه اساتید ایجاد کند.

چندی پیش تعدای از اعضای هیئت علمی این دانشگاه بخاطر برخی مشکلات از جمله نداشتن ردیف استخدامی و پست مصوب سازمانی خواستار رسیدگی و حل مشکل شده بودند.
دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان با 12 رشته و حدود 1500 دانشجوی روزانه و شبانه دارای 106 عضو هیئت علمی است. 

این مرکز آموزشی پیشتر به عنوان مجتمع آموزش عالی بهبهان زیر مجموعه دانشگاه شهید چمران اهواز بود که در سال 91 به دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان تبدیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار