اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۳۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در نشست فعالین سیاسی عرب در دفتر نماینده اهواز چه گذشت ؟ / حضور دو نماینده اهواز در جلسه/ حرج چلداوی: نباید با معرفی گزینه به استاندار فشار آورد/ مخالف این هستم که گزینه ها را با ذکر مصادیق معرفی کنیم
با دعوت نمایندگان لیست امید اهواز و به میزبانی ساری نماینده اهواز ، نشست هم اندیشی فعالان عرب با هدف بررسی چگونگی مقابله با جلوه های تبعیض و تعامل با استاندار برگزار شد....

شوشان: با دعوت نمایندگان لیست امید اهواز و به میزبانی ساری نماینده اهواز ، نشست هم اندیشی فعالان عرب با هدف بررسی چگونگی مقابله با جلوه های تبعیض و تعامل با استاندار برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در این نشست به مباحثی چون انتصابات در مجموعه ی استانداری خوزستان پرداخته شد. یوسفی و ساری دو نماینده اهواز نیز حضور داشتند. برخی از حاضرین با پیش کشیدن موضوع انتصابات در خوزستان خواستار انتصاب یکی از فعالین سیاسی عرب در پست مهم معاونت سیاسی استاندار خوزستان شدند.

در این جلسه "حصیمی" در حالی به عنوان تک گزینه ی برخی فعالین عرب جهت احراز این پست معرفی شد  که معرفی این " تک گزینه" واکنش برخی از حاضرین از جمله یکی از اعضای ارشد انجمن معلمان خوزستان را برانگیخت و نشست به حاشیه کشیده شد. 


حرج چلداوی با این تحلیل که به جای یک گزینه باید چند گزینه مطرح شود تا استاندار به دور از فشارهای موجود در خصوص انتصاب مهمترین معاونت استانداری تصمیم بگیرد ، با معرفی " گزینه ی تک " به دکتر شریعتی مخالفت کرد که مورد اعتراض برخی از حاضرین  قرار گرفت . 

به گزارش شوشان ، همچنین عبدالرضا دسومی به عنوان یکی از سخنرانان حاضر در این نشست با انتقاد از تبعیض های مدیریتی موجود در استان خوزستان ، اظهار کرد: اگر آنچه امروز بر عرب ها می گذشت ، بر قوم دیگری می گذشت . اینچنین سکوت می کردیم ؟!



عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان ادامه داد : امروز نه فقط تبعیض وجود دارد بلکه در حق نظام اسلامی خیانت می شود.

دسومی در عین حال خاطر نشان کرد: تبعیض سیاست نظام اسلامی نبوده و نیست زیرا زمانی در راس این نظام حضرت امام خمینی ( ره) بود و امروز مقام رهبری در راس نظام می باشد .

دسومی با اشاره به رسالت و تکلیف استاندار جدید بویژه باتوجه به سخنان رییس جمهور در هیات دولت گفت : اگر استاندار فعلی بتواند حداقل 50 درصد از تبعیض روا شده در حق مردم عرب را معالجه کند یقینا برای سال ها نام نیکی را از خود بر جای خواهد گذاشت.


دسومی در پایان افزود: در جهت برداشتن گام نخست و گشودن باب تعامل ، نیروهای عرب دکتر حیصمی را بعنوان گزینه پیشنهادی تصدی معاونت سیاسی استانداری خوزستان معرفی می کنند.


در ادامه نشست حرج چلداوی ضمن بیان دیدگاههای خود گفت : بنده مخالف معرفی و تعیین گزینه عرب برای معاونت های استاندار خوزستان هستم و ایشان باید همکاران خود را برگزیند گرچه بنده آقای حیصمی را شایسته تصدی مقام وزارت می دانم.


همچنین خالد لویمی در سخنان کوتاهی ضمن بیان مصادیق تبعیض بر ضرورت ارائه برنامه عملیاتی از سوی استاندار جهت رفع تبعیض از قوم عرب و حرکت در جهت سیاست نظام اسلامی و سفارش های رییس جمهور تاکید کرد و گفت : این جلسه بسیار تاریخی و نشان از همبستگی و اجماع نظر نخبگان دارد و جلوه ای از رای و نظر افکار عمومی فعالان عرب است . لویمی در پایان با بیان ویژگی های حیصمی اجماع جمع حاضر را بسیار ارزنده و مهم بر شمرد.


همچنین در ادامه خمیسی با بیان ضرورت پاسداشت سرمایه های اجتماعی مردم عرب گفت: بدون تردید در میان نخبگان عرب مدیران و نیروهای شایسته فراوانی وجود دارد و تاکید بر یک فرد دلیل نفی مابقی نیست ، بلکه این نشست گامی در جهت نمایش همبستگی و اجماع نخبگان عرب است و  حیصمی یکی از رمزهای اجماع است .


خمیسی افزود : یقینا نخبگان عرب بویژه حیصمی بدنبال پست و مقام نبوده و نیستند بلکه این جمع برای انسجام نیرو ها و آزمونی برای استاندار محترم است .زیرا یکی از مظاهر تبعیض بافت مدیریت استان می باشد.

خمیسی افزود : با تبعیض نمی توان به شکل شعاری و برنامه های تبلیغاتی مقابله کرد ، بلکه نیازمند طرح و برنامه و باید همراه با مشارکت دادن دیگران در تصمیم سازی باشد. وی اظهار داشت : استفاده از واژه حاشیه برای مناطقی که دارای سابقه تاریخی بیش از 40 سال می باشند عین تحقیر و تبعیض است .

در ادامه سید احمد یاسری از اعضای شورای مرکزی توحید الصوت نیز گفت : ضمن تشکر از بانیان این نشست تاریخی ، حمایت خود را از گزینه پیشنهادی جمع یعنی جناب آقای دکتر حیصمی اعلام می کنیم.


در پایان یوسفی نماینده اهواز و عضو لیست امید با تشکر از حاضران گفت : بدون شک برای توسعه و ساختن استان نیازمند همه افراد و سرمایه ها هستیم و نباید کسی را کنار گذاشت و نادیده گرفت ،همه با وحدت و همبستگی و ارائه برنامه در راستای رشد و توسعه استان گام برداریم و بنده حمایت خود را از اینگونه نشست ها اعلام و امیدوارم استمرار یابد.

پ




مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
انتشار یافته: ۹
comment
comment
ظریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment به نام خدا
دوستان اگر جلسات اینگونه ای را با شرکت همه نخبگان استان بدون توجه به لهجه و زبان تشکیل بدهند ،نتایج بهتری خواهد داشت.تجربه این را نشان داده است.به اتحاد و هندلی فکر کنیم،بهتر موفق می شویم
comment
فعال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment سهم خواهی ها اگر به این شکل بین اقوام مختلف باب شود.یقینا استان به چالش کشیده خواهد شد.[...]و اینکه استاندار جوان با این جو حاکم چگونه میتواند.تعادل و توازن را برقرار کند.جای سوال دارد.با این حال امیدواریم مدیریت ها به دور از سهم خواهی های اقوام.به انان که شایسته هستند برسد..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
1
12
comment بسیار ناشایست است که برخی .... بخواهند از نردبان احساسات قومی بالا بروند .
یعنی پست و مقام تا این حد پر درآمد است که احساسات پاک و بی آلایش مردو را با ترفند های هیجانی آلوده خواست های معقول و نامعقول خود نماییم؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment من در جلسه شرکت نکردم ولی شنیدم که ..
comment
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
3
1
comment والا همه میگن،یار دیرینه مقتدایی قراره معاون سیاسی شه،دکتر سید امیر حمزه موسوی! !
comment
فعال سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment اولا: سیدامیرحمزه موسوی دکتر نیست بلکه فوق دیپلم است

دوما: ایشان بازنشسته است

سوما:درک ایشان در حد فرمانداری [...] است

چهارما: جدیدا قانون منع کار بازنشستگان در مجلس تصویب شده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment مگه آقای مقتدایی چیشه!اگه مثل آقای دکتر مقتدایی نترس وشجاع باشه گزینه مناسبی ست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment به نظر میرسد نباید با اینگونه حرکتها استاندار را تحت فشار قرار داد.
بگذارید استاندار با آسودگی خاطر و اختیار تمام و کمال خود، یارانش را انتخاب نماید.
سادگی است که با قوم گرایی و ایجاد حساسیت روی قومیت به اختلافات دامن زد.
عرب یا عجم فرقی نمیکند. مهم رعایت عدل و انصاف و توجه به صلاحیت و تجربه و عملکرد است و دلسوزی برای وضعیت نابسامان استان. والسلام
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
comment
0
0
comment دوستان وهم استانی های عزیز ،متاسفانه باز هم تجربه تلخ چند سال گذشته دارد رقم میخورد تفکیک نخبگان وکارشناسان به دوبخش عرب وعجم خیانتی نا بخشودنی در حق مردم خوزستان است .
این تفرقه باعث خواهد شد توان دریافت امکانات واعتبارات در استان بشدت تقلیل یابد
همه مردم استان باید زیر پرچم جمهوری اسلام وبه نام ملت ایران حقوق خود را مسئولین کشوری مطالبه کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار