شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کاکاحاجی: تیم‌ملی باید جوان شود
من فکر می‌کنم او کمی احساسی برخورد کرده است و به نظرم این که بخواهد کنار بکشد، کار قشنگی نیست
مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: اخلاقی همیشه با یک شیوه کشتی می‌گیرد و یک استراتژی خاص در کشتی ندارد و به همین دلیل دستش برای حریفان رو شده بود.
 
عبدالکریم کاکاحاجی با بیان این‌که میدان و فضای المپیک با رقابت‌های جهانی متفاوت و دارای شرایط دیگری است، در ارزیابی از عملکرد عبدولی و اخلاقی در این رقابت‌ها، اظهار‌ کرد: خیلی‌ها فکر نمی‌کردند که عبدولی بتواند در المپیک به مدال برسد و برای کسب مدال روی او تمرکز نداشتند، چرا که ترافیک وزن او خیلی زیاد بود و کشتی‌گیران خوبی در وزن او حضور داشتند.
 
وی افزود: اما خوشبختانه عبدولی با پتانسیل و توانمندی‌هایی که دارد، توانست به مدال دست پیدا کند و به نظرم توانست ناکامی‌اش در لاس‌وگاس را جبران کند و به خوبی کشتی بگیرد. تجربه عبدولی در وزن 75 کیلوگرم با توجه به این که دو سه سالی است در این وزن کار می‌کند، کمی بیشتر شده و در این وزن جا افتاده است.
 
این مربی خوزستانی در خصوص خداحافظی تلویحی سعید عبدولی هم گفت: من فکر می‌کنم او کمی احساسی برخورد کرده است و به نظرم این که بخواهد کنار بکشد، کار قشنگی نیست. او هنوز می‌تواند به کارش ادامه دهد و درست است که کشتی، رشته‌ای سخت است ولی دیگر این رشته را انتخاب کرده و به نظرم کنار رفتن او زود است. در کل به نظر من تصمیم او زود بوده و عاقلانه نبوده است.
 
وی در خصوص عملکرد حبیب‌الله اخلاقی نیز در المپیک ریو، عنوان کرد: شیوه کار اخلاقی در گذشته نیز به همین صورت بوده است و به نظرم شکست او مقابل کشتی‌گیر روس، بر اثر غافلگیری بود چرا که در المپیک افراد ناشناخته‌ای هستند که می‌آیند و قهرمان می‌شوند. به هر حال اخلاقی تلاش خودش را کرد ولی نتوانست به مدال برسد.
 
کاکاحاجی با بیان این‌که اخلاقی با آمادگی فیزیکی خیلی قوی در مسابقات شرکت می‌کند و همیشه با آمادگی‌اش حریفان را از پا درمی‌آورد، گفت: او همیشه با یک شیوه کشتی می‌گیرد و یک استراتژی خاص در کشتی ندارد و به همین دلیل هم دستش برای حریفان رو شده بود. روش او یکنواخت است و برنامه‌ای برای کشتی گرفتن نداشت. حریفان او در المپیک نیز در سه دقیقه نخست، آرام و با برنامه‌هایی که داشتند، مقاومت کردند و بعد هم در تایم دوم که دیگر اخلاقی شرایط گذشته‌اش را نداشت، از او نتیجه می‌گرفتند. سن اخلاقی بالا رفته است و دیگر آمادگی جوانی‌اش را نداشت و کمی هم کم آورد. به هر حال روش او قدیمی بود و با قوانین جدید هماهنگ نبود.
 
وی در خصوص عملکرد داوران هم گفت: به نظرم داوری موردی نداشت و اگر فنی از سوی کشتی‌گیران ایجاد شود، کار به این جاها کشیده نمی‌شود؛ یعنی کشتی‌گیر باید توانش را بگذارد و با اجرای فن، نتیجه بگیرد و منتظر کسب امتیاز از اخطارهایی که به حریف داده می‌شود، نباشد.
 
سرمربی تیم‌های ملی کشتی فرنگی پایه در ادامه با اشاره به عملکرد تیم‌ملی آلمان، عنوان کرد: باید به طرحی که آلمان در نظر دارد، توجه کنیم؛ به نظرم این تیم، سیستماتیک و منظم آمده بود و در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. آلمان سابقه زیادی در کشتی ندارد ولی اکنون خیلی بهتر آمده بود و این نشان می‌دهد که بر اساس یک ساختار منظم کار می‌کند.
 
وی ادامه داد: تیم‌ملی ما آنالیز شده بود و نمی‌خواهم انتقادی به عملکرد تیم داشته باشم ولی چهار پنج سال است که ما با همین نفرات در مسابقات شرکت می‌کنیم و این نفرات در این مدت چیزی به خودشان اضافه نکرده بودند. به طور مثال اخلاقی در ریو با شیوه‌ای که چهار سال پیش در المپیک لندن داشت، کشتی گرفت و بیشتر نفرات تیم‌‌ملی نیز به همین صورت بودند.
 
کاکاحاجی گفت: اکنون قوانین خیلی متفاوت شده است و ما باید با سیستم جدید به‌روز شویم و فکر می‌کنم متاسفانه این اتفاق جدید نیفتاده است. به نظر من بازیکنان ما برای کشتی گرفتن، برنامه‌ و استراتژی خاصی نداشتند و با همان برنامه‌های قدیمی کشتی گرفتند. هر چند کادر فنی و محمد بنا که یکی از بهترین مربیان است، تلاش خود را کردند ولی به نظرم این نفرات باید کم‌کم بروند و تیم جوان شود.
 
وی عنوان کرد: کاش حبیب‌الله اخلاقی با گرفتن مدال، در شرایط بهتری از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کرد و به نظرم خداحافظی اخلاقی نیز مانند سوریان، غریبانه بود. در حال حاضر هم انتقادی به کسی وارد نیست ولی باید جوانگرایی و از پایه کارمان را شروع کنیم تا نفراتی داشته باشیم که بتوانند اجرای فن کنند. به هر حال در ایران این‌که با آمادگی جسمانی کار شود، اپیدمی ‌شده است و باید این رویکرد کنار گذاشته شود.
 
مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: امیدوارم امروز شانس همراه محمد بنا و تیم‌ملی باشد و نوروزی و قاسمی به مدال برسند تا خستگی از تن کادر فنی بیرون برود و مردم ایران از این شرایط بهت‌زده خارج و خوشحال شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار