شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

اگر شما خوزستانی عزیز هم جز افرادی هستید که ساعت های زیادی از وقتتان را پشت میز می نشینند نکات زیر را حتما رعایت کنید.

امروزه یکی از مهم ترین معضلات خیلی از افراد پشت میز نشین یعنی کارمندان مسئه چاقی ست .

این چاقی که در بیشتر موارد دردسر هایی را هم برای این افراد به همراه داره راه حل هایی داره که نیاز به کمی همت و البته برنامه ریزی می باشد.

پس اگر شما هم جز این افراد هستید نکات و توصیه های زیر را حتما بخوانید و رعایت کنید.

۱ - در مورد وعده های بین غذائی دقت کنید

تعداد زیادی از افراد در حالیکه پشت میز نشسته اند تمایل به خوردن دارند . اگر شما یکی از این افراد هستید آماده باشید . در کنار خود غذاهای سالم داشته باشید تا مجبور به خرید مواد غذائی آماده از بیرون نشوید . سعی کنید این موا را از دسترس خود دور کنید.

۲- بنوشید

اگر آب در دسترس شما باشد ، براحتی تا پایان روز ۷-۸ لیوان آب مصرف می کنید . بنابراین یک بطری یا لیوان آب تمام روز در کنار خود داشته باشید .

۳ - برنامه ناهار

یک پیشنهاد این است که نیمی از ناهار خود را حدود ساعت ۱۱ و نیمی دیگر را حدود ساعت ۴-۳ بخورید.

پیشنهاد دیگر اینکه از غذائی که خیلی دوست ندارید استفاده کنید تا اشتهای شما برانگیخته نشود و بهترین پیشنهاد این است غذای خود را از منزل به محل کار ببرید .

۴ - حرکت کردن

اگر ۱۰ دقیقه هم فرصت دارید سعی کنید در این زمان ورزش کنید . هر وقت که می توانید بلند شوید و حرکت کنید . سعی کنید ناهار خود را در جائی دورتر از محل کار خود بخورید و بجای رانندگی راه بروید . بجای اینکه به همکاران خود تلفن کنید ، حضوری با آنها تماس بگیرید ، بجای آسانسور از پله ها استفاده کنید . تا می توانید اتومبیل خود را دورتر از محل کار خود پارک کنید . در برنامه روزانه خود ورزش را در نظر بگیرید . مانند سایر برنامه ها و قرارهای خود با این موضوع برخورد کنید . سطل آشغال را دورتر از میز خود قرار دهید تا برای انداختن آشغال داخل آن مجبور شوید حرکت کنید . تلفن را دور از دسترس خود قرار دهید تا برای رسیدن به آن مجبور شوید خود را بکشید و یا از جای خود بلند شوید .

٥ - در ساعات بیکاری ورزش کنید

در ساعات قبل و بعد از کار ورزش کنید تا بی تحرکی ناشی از نشستن پشت میز را جبران کنید .

اگر خانه شما نزدیک به محل کارتان می باشد ، پیاده به محل کار خود بروید و هنگامیکه می خواهید به منزل بازگردید بجای اینکه یک ساعت وقت خود را در راه بندان تلف کنید در یک ورزشگاه نزدیک محل کار خود ورزش کنید و پس از آن بطرف منزل حرکت کنید ،‌ در این زمان خیابانها خلوت تر شده و می بینند که در همان ساعت همیشگی به منزل می رسید .

٦ - بین دوستان خود همفکر پیدا کنید

در این بازی کاهش وزن همکاران خود را نیز وارد کنید . به این شکل در طول روز شما می توانید یکدیگر را تشویق کنید. با هم غذای سالم بخورید و هنگام استراحت به اتفاق یکدیگر ورزش کنید .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار