اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
وی رمز موفقیت مجموعه مدیران خرمشهر را تعامل، هم گامی و همدلی در مسیر توسعه دانست.
  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: خرمشهر در آینده نزدیک به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

ولی اله حیاتی در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع خرمشهر، با بیان اینکه شمال شهرک صنعتی خرمشهر به پایلوت فولاد تبدیل می شود، گفت: امسال شرکت فولاد شهید جهان آرای اروند با فایناس کشورهای خارجی با 146 میلیون یورو گشایش اعتبار کرده است.

وی اظهارکرد: همچنین عملیات اجرایی گام نخست فولاد کاوه با پیشرفت فیزیکی بالای 97 درصد و اشتغالزایی 600نفر به اتمام رسیده است.

*** بهره برداری از 32 طرح عمرانی خرمشهر در هفته دولت 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در هفته دولت امسال 32 طرح عمرانی خرمشهر بهره برداری و عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز می شود.

حیاتی میزان اعتبار صرف شده برای این طرح ها را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح ها در بخش عمران شهری، صنعت و معدن و تجارت، صنایع دریایی، دریانوردی و آموزش و پرورش با اشتغالزایی یکهزار و 400 نفر به بهره برداری می رسد.

وی میزان اعتبار برای آغاز عملیات هفت پروژه در هفته دولت را یکهزار و 600 میلیارد ریال یادآور شد و گفت: دولت در حوزه عمرانی اقدامات موثری انجام داده است.

*** سهم کشاورزی از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی به 16 هزار هکتار رسید

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح رهبری 10 هزار هکتار بود گفت: با پیگیری انجام شده از سوی نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی این میزان به 16 هزار هکتار رسید.

وی اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح را در خرمشهر500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر این 10 هزار هکتار از اراضی که در تصرف ستاد معین بود و بدون استفاده رها شده بود، از این ستاد خلعیت شد و به زودی برای اجرای طرح های کشت گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

*** بزرگترین پایانه مسافری مرز کشور در هفته دولت در شلمچه بهره برداری می شود

فرماندار ویژه خرمشهر اظهارکرد: بزرگترین پایانه مرز کشور در مرز بین المللی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج و هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتبار 300 میلیارد ریال در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

*** آغاز عملیات لایروبی و خارج سازی مغروقه ها در آبراه اروند

وی همچنین از آغاز عملیات لایروبی و خارج سازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی در اروند رود خبر داد و افزود:برای لایروبی سمت ساحلی ایران و خارج سازی مغروقه ها در آبراه اروند 600 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حیاتی راه اندازی دفتر CBC و تشکیل کمیته حقوقی اروند رود را از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید دانست و گفت: وزیر امور خارجه مصمم است که فعالیت تجاری بندر خرمشهر رونق گیرد.

*** 80 درصد طرح هادی در روستاهای خرمشهر انجام شد

معاون استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه 80 درصد طرح هادی در روستاهای خرمشهر انجام شد، اظهارکرد: یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاها هزینه شد.

حیاتی، با بیان اینکه طرح ساحل سازی روستاهای غرب کارون در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: آبرسانی، آسفالت معابر روستاهای خرمشهر در دستور کار دولت قرار گرفت.

***اختصاص 500 میلیارد ریال ردیف اعتباری برای توسعه زیرساخت های شهری خرمشهر 

فرماندار ویژه خرمشهر از تخصیص اعتبار 500 میلیارد ریالی ردیف اعتباری از سوی دولت برای توسعه زیرساخت های شهری خرمشهر خبر داد و بیان داشت:این مهم برای نخستین بار در ردیف بودجه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز در نیمه دوم امسال برای اصلاح، بهسازی و مرمت میادین و عمران شهری خرمشهر در نظر گرفته شده است.

حیاتی آغاز عملیات اجرایی گام نخست چهار خطه کردن مسیر اهواز – خرمشهر را از دیگر اقدامات دولت در یک سال گذشته در این شهرستان عنوان کرد.

وی آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی را یکی از اقدامات شایسته دولت برای رفع محرومیت در خرمشهر دانست و گفت:این بیمارستان با اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان منطقه آزاد اروند احداث و تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

*** خرمشهر با چالش جدی فاضلاب روبه رو است/ بیش از 60 درصد شبکه توزیع آب فرسوده است

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: طرح اجرای فاضلاب خرمشهر با پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات فایناس شروع شد و تا پایان چهار ساله فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر به بهره برداری می رسد.

حیاتی افزود: توان اعتباری دولت محدود است و احداث فاضلاب مناطق بحرانی در خرمشهر براساس اولویت بندی از محل اعتبارات منطقه آزاد اروند اجرایی می شود.

وی در ادامه گفت: 60 درصد شبکه آب آشامیدنی شهری خرمشهر عمر مفید خود را از دست داده است.

حیاتی با بیان اینکه دولت با تمام کاستی برای خدمت به مردم عزم خود را جزم کرده افزود: در حوزه روستاها، برای اجرای طرح فاضلاب روستایی خرمشهر یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار مشترک منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن تخصیص داده شده است.

وی رمز موفقیت مجموعه مدیران خرمشهر را تعامل، هم گامی و همدلی در مسیر توسعه دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار