اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
خوزستان در دفاع مقدس؛
مجروحان بمباران ها و موشک باران های خوزستان و اهواز نیز به بیمارستان گلستان اهواز اعزام می شدند ...
رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: علاوه بر مجروحان معرکه های جهاد در خط مقدم، مجروحان بمباران ها و موشک باران های خوزستان و اهواز نیز به بیمارستان گلستان اهواز اعزام می شدند و این بیمارستان نماد واقعی ایثــار و تلاش مجاهدانه و طب رزم بود.

دکتر حبیب حی بر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دوران دفاع مقدس و وقوع جنگ تحمیلی در سال های نخست پیروزی انقلاب اظهار کرد: در آن دوران همه اقشار جامعه با تمام وجود در برابر این حادثه و هجوم ایستادگی کردند  و معنای این جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کردند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، کادر پزشکی، درمانی و بهیاری وقت نیز با تلاشی شبانه روزی برای التیام بخشیدن به زخم ها و جراحت های جنگ، با بسیج همه جانبه و شبانه روزی هم در جبهه و بیمارستان های صحرایی و هم در پشت جبهه و بیمارستان های مختلف در خدمت مجروحان دفاع مقدس بودند.

حی بر گفت: در بیمارستان های صحرایی، اقدامات اولیه برای مجروحان انجام می شد و پس از آن مجروحان به اولین شهرهای بزرگ و بیمارستان هایی مانند گلستان اهواز که اولین بیمارستان های پشت جبهه بودند، اعزام می شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر مجروحان معرکه های جهاد در خط مقدم، مجروحان بمباران ها و موشک باران های خوزستان و اهواز نیز به بیمارستان گلستان اهواز اعزام می شدند و بیمارستان گلستان اهواز، نماد واقعی ایثــار و تلاش مجاهدانه و طب رزم بود.

ربیس بیمارستان گلستان اهواز با بیان این که بیمارستان گلستان افتخار دارد که خدمت رسان رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: در آن سال ها، به دلیل کثرت مجروحان، اهمیت سطح بندی و تریاژ مجروحان بیش از پیش نمایان بود و بسیاری از مجروحان، پس از التیام و مداوا، دوباره و چندباره به صحنه های نبرد حق علیه باطل بازمی گشتند.

وی گفت: در بحبوحه جنگ، بیمارستان گلستان توسط دشمن بعثی شناسایی و حملات به این بیمارستان به عنوان مرکز ارجاع و درمان مجروحان و فرماندهان دفاع مقدس آغاز شد. این موضوع موجب شد تا حضرت آیت الله خامنه ای که در آن دوران، رییس شورای عالی دفاع بودند، با دستخط خویش دستور جابجایی و انتقال بیمارستان گلستان که در آن دوران به بیمارستان شماره ۲ معروف بود را به هتل نادری اهواز صادر کردند و تا زمانی که محل فعلی از تیررس دشمن خارج شد، این شرایط ادامه داشت.

حبیب حی بر گفت: کارکنان بیمارستان گلستان اهواز و دانشجویان این مرکز آموزشی درمانی، از همان ابتدای دوران دفاع مقدس با حضور فعال در جبهه های حق علیه باطل، خوش درخشیدند و شهیدان قاسم آفریدون، شهید رضا لک و شهید احمد قــاری دزفولی از جمله کارکنان شهید سرفراز بیمارستان گلستان اهواز هستند.

وی افزود: بیمارستان گلستان، علاوه بر کارکنان شهیدش، محل علم آموزی دانشجویان شهید دانشگاه علوم پزشکی اهواز بوده است.

ربیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد: شهدای بزرگواری همچون دکتر سیدمحمدعلی حکیم که به همراه شهید علم الهدی در هویزه به شهادت رسید، شهید دکتر سیدمحمد حکیم، خبرنگار و مسئول بخش عربی صدا و سیمای خوزستان، شهید دکتر مجید بقایی، فرمانده قوای یکم کربلا، شهید دکتر محمدعلی رهنمون، رییس بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) در طلاییه، شهید سیدعبدالرضا موسوی، جانشین سپاه خرمشهر و جانشین شهید جهان آرا، در این مرکز، بخشی از آموزش های دوران تحصیل خود در دانشگاه علوم پزشکی اهواز را گذراندند.

حبیب حی بر گفت: بیمارستان گلستان اهواز با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، و وجود نکاتی ایده آل برای موزه جنگ، یک گنجینه با ارزش دفاع مقدس بیمارستانی به شمار می رود و برای بهره گیری از این گنجینه، نیازمند حمایت های مالی و فرهنگی نهاد ها و سازمان ها هستیم.

وی گفت: افرادی که خاطراتی از دفاع مقدس از بیمارستان گلستان دارند می توانند از طریق سیستم های ارتباطی نظیر تلفن 33743061-061 دورنگار 33743030-061، ایمیل Golestan1360@yahoo.com و یا سامانه پیامک 300072016 اقدام نمایند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار