اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
رابط اکران مردمی جشنواره عمار:
عبدالرضا رستمی‌فر گفت: در کنار اکران‌ فیلم‌ها، تلاش داریم برنامه‌های جنبی خود را تقویت کنیم و به رابطان شهرهای مختلف هم پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن محتوای اکران خودشان، چنین برنامه‌هایی داشته باشند.

به گزارش «.....»، عبدالرضا رستمی‌فر، مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار استان خوزستان درباره فعالیت‌های فرهنگی خود گفت: ما فعالیت خود را در ابتدا با راه‌اندازی کتابفروشی «رسانه بیداری» با هدف توزیع تولیدات و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب برای مخاطبان شروع کردیم چرا که چرخه توزیع این محصولات دچار مشکل بود به نحوی که مخاطبان، امکان دسترسی مناسب به این تولیدات را نداشتند.

وی ادامه داد: از سال 90 همزمان با سومین جشنواره مرمی فیلم عمار، همکاری خود را با دبیرخانه این جشنواره به عنوان رابط اکران مردمی استان شروع کردیم و امروز در 23 نقطه استان، رابطان مردمی داریم که مسئولیت توزیع و ساماندهی اکران‌های جشنواره عمار را برعهده دارند.
 
رابط جشنواره عمار در استان خوزستان تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که همانند دبیرخانه جشنواره عمار در سطح استان خوزستان، به دنبال آن هستیم، افزایش سرعت رساندن فیلم‌‌ها به دست اکران کنندگان شهرهای مختلف است و در همین راستا، فعالان فرهنگی و چهره‌های مقبول در شهرهای استان را به عنوان رابط جشنواره عمار تعیین کردیم که ظرفیت آنها باعث تسریع ارسال فیلم‌ها برای اکران کنندگان مردمی شده است.

رستمی‌فر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جشنواره عمار، کمک زیادی به معرفی و پاتوق شدن «رسانه بیداری» به عنوان یک کتابفروشی مستقل و محل توزیع محصولات جبهه فرهنگی در سطح استان کرده است و فعالان فرهنگی از شهرهای مختلف، محصولات لازم خود از جمله فیلم‌های عمار را از این مرکز تهیه می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان این که سعی داریم ارتباطمان با اکران‌کنندگان و رابطان مردمی جشنواره عمار، صرفا کاری و برای اکران فیلم نباشد، عنوان کرد: در حال حاضر، هر سال، نشستی با حضور فعالان مردمی اکران فیلم‌های جشنواره عمار در استان برگزار می‌کنیم که در طول آن، علاوه بر رفع مشکلات، اکران کنندگان، تجربیات خود را هم در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

رستمی‌فر در هیمن باره خاطرنشان کرد: برای تقویت فعالیت‌های رابطان اکران مردمی استان نیز در طول سال، سلسله‌‌نشست‌هایی با بزرگان و معتمدان برگزار می‌کنیم که طی آن بتوانیم برخی مشکلات و مسائل اکران کنندگان را رفع کنیم، همچنین در ایام آبان و آذر ماه هر سال، قبل از شروع رسمی جشنواره، از طریق ارتباط با سپاه و ادرات ارشاد استان که ظرفیت خوبی دارند، رابطان جشنواره را معرفی می‌کنیم تا علاقه‎‌مندان بتوانند فیلم‌ها را تهیه کنند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: معمولا بعد از برگزاری هر دوره جشنواره در استان، اسفند ماه یا اوایل فروردین، با برگزاری نشست‌هایی با حضور رابطان و اکران کنندگان به آسیب‌شناسی و مرور دوره‌های قبل جشنواره می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه افزایش برنامه‌های فرهنگی در ایام دی و بهمن هر سال که همزمان با برگزاری جشنواره عمار است، تقویم اجرایی اکران‌هایمان را از ابتدای مهر ماه هر سال شروع می‌کنیم و علاوه بر آن به ستادهای اکران مردمی در شهرهای مختلف، سفر می‌کنیم تا بتوانیم در حد توان، مشکلاتشان را جهت آغاز قوی اکران فیلم‌ها رفع کنیم.

رستمی‌فر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در کنار اکران‌ فیلم‌ها هر سال تلاش داریم برنامه‌های جنبی خود را تقویت کنیم و در همین جهت علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های نقد فیلم و... از گروه‌های سرود، گروه‌های تئاتر مردمی و فعالان هنرهای تجسمی استان برای اجرای برنامه دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: به رابطان شهرهای مختلف نیز پیشنهاد می‌کنیم تنها به اکران فیلم اکتفا نکنند و برای بالا بردن محتوای اکران‌هایشان، برنامه های جنبی هم داشته باشند.

رابط جشنواره عمار در استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: برای اکران آثار هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر داریم در ایام دی ماه که فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ای وجود دارد، اکران‌های بلیتی را به صورت جدی شروع کنیم تا مقدمه خوبی برای برگزاری اکران‌های بلیتی در طول سال داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار