در میان ازدحام و شلوغی زائران در شلمچه برای عبور از مرز و زیارت کربلای معلا، زائری 55 ساله، با آرزوی دیدار کربلا به دیار باقی شتافت. "> مرگ یک زائر در میان ازدحام جمعیت
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

در میان ازدحام و شلوغی زائران در شلمچه برای عبور از مرز و زیارت کربلای معلا، زائری 55 ساله، با آرزوی دیدار کربلا به دیار باقی شتافت.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، این روزها مرز شلمچه حال و هوایی خاص و عرفانی دارد که با هیچ کلام و جمله‌ای در وصف نمی‌گنجد.

زوار بسیاری از نقاط مختلف کشور در این مرز به صف ایستاده و آماده برای خروج از مرز و راهی شدن به دیار عاشقان، کربلای معلا هستند.

در این سرمای زمستان پاهای برهنه و تاول زده جوانانی را می‌بینی که هیچ اراده و نیرویی جز عشق به اهل‌بیت (ع) در پیمودن این مسیر طولانی اما عرفانی آن‌ها را وادار نکرده است.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی نیز روزبه‌روز بر تعداد زائران افزوده شده و همچنین در روزهای پایانی هفته شاهد حضور ده‌ هزار نفری جمعیت در  شلمچه بودیم.

با وجود این‌که تنها سه روز تا اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش باقی مانده است همچنان شاهد ازدحام جمعیت برای عبور از شلمچه به عراق هستیم.

اما این ازدحام و معطلی زوار در مرز روز گذشته حادثه‌ای آفرید که البته دور از انتظار نیز نبود.

مدیر مرکز فوریت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: صبح روز گذشته در هیاهوی جمعیت و شلوغی یکی از زائران که پیرمردی 55 ساله بود تعادل خود را از دست داد و از پشت سر به زمین برخورد ‌کرد.

شهرام مقام افزود: وی که دچار بیماری قلبی و کلیوی بوده و دیالیز می‌شده بلافاصله از هوش می‌رود.

وی ادامه داد: با به‌وقوع پیوستن این حادثه، فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان که توسط زائران با آن‌ها تماس گرفته می‌شود، اقدام کرده و امدادهای لازم را بر روی مجروح اجرایی می‌کنند.

مقام تصریح کرد: به دلیل وخامت حال بیمار و کاهش هوشیاری، زائر به بیمارستان انتقال داده شده و در آنجا به کما می‌رود.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر این‌که روز گذشته چند دستگاه آمبولانس در محل حاضر بوده است، گفت: با توجه به این‌که مجروح دیالیزی بوده حال او به مراتب بدتر شده و پس از یک‌ساعت فوت می‌کند.

مقام در پایان با تسلیت به خانواده آن مرحوم از دست رفته اظهار داشت: حادثه روز گذشته تألم خاطر بسیاری از زوار و امدادگران را به دنبال داشت.

گفتنی است، باوجود ازدحام در شلمچه که منجر به ترافیک بسیار شدید در این محور و ایجاد مشکلاتی برای زائران شده، این عاشقان رنج‌ها را فقط به آرزوی رسیدن و در آغوش گرفتن ضریح مطهر و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و حضرت ابالفضل‌العباس (ع) با جان و دل پذیرفته و مشتاقانه برای وصال لحظه‌شماری می‌کنند. لذا می‌طلبد در این میان مسئولان تعامل و همراهی بیشتری را اتخاذ کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار