امام جمعه موقت شهرستان اهواز گفت: روحانی و مبلغ نباید تبدیل به مداح شود هر چند اصل کار مداحی فعالیت پسندیده ای است. "> اهواز بی نیاز به روحانیون خارج از استان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۹

امام جمعه موقت شهرستان اهواز گفت: روحانی و مبلغ نباید تبدیل به مداح شود هر چند اصل کار مداحی فعالیت پسندیده ای است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده شنبه شب در همایش روحانیون و ائمه جماعت مساجد شهرستان اهواز که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: با وجود حوزه های عملیه ای که در استان خوزستان و اهواز راه اندازی شده و علاقه مندان فراوانی برای تحصیل از آنها استقبال کرده اند، هم اکنون تعداد روحانیون موجود در شهرهای استان به خصوص اهواز به رقم مناسبی رسیده است.

وی افزود: هم اکنون به جرات می توان گفت که در اهواز دیگر هیچ نیازی به اعزام مبلغ از شهرهای خارج از استان نداریم و با وجود حوزه های عملیه فعال این شهرستان، تمام نیازها از این طریق تامین می شود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مبلغان نباید تبدیل به مداح شوند، عنوان کرد: البته مداحی افتخار بزرگی است که افراد می توانند با استفاده از صدایی گرم افراد را به فیض بالاتری برسانند؛ ولی یک مبلغ باید کار تبلیغ خود را انجام دهد و مردم را با رسالت واقعی اهل بیت(ع) آشنا کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه امروز کشور و استان ما با یک تهاجم فرهنگی اساسی از سوی استکبار مواجه است، اظهار کرد: روحانیون و مبلغان باید همیشه آماده پاسخگوئی به شهبات مطرح شده از سوی اسکتبار به خصوص برای نسل جوان باشد و لازم است پاسخگوئی به این شبهات صرفا از طریق منبر نباشد و با گفتگوهای دوطرفه و چندطرفه این شبهات را برای مردم به خصوص نسل جوان مرتفع کرد.

وی ادامه داد: این امر باعث می شود که روحانیون و مبلغان همیشه به علم روز و اتفاقات پیرامون خود آشنا و تفسیر و تحلیل مناسبی از آنها داشته باشند. همچنین این شرایط ایجاب می کند که بخش مشاوره ای به فعالیتهای رسمی مبلغان اضافه شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه روحانیون باید مردم را به حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کنند، تصریح کرد: راهپیمایی امسال 22 بهمن از شرایط خاصی برخوردار است که جا دارد مبلغان نسبت به دعوت مردم به حضور باشکوه و پرتعداد در این مراسم همت به خرج دهند.

استاد حوزه های علمیه استان خوزستان عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای کشور و نظام از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید در ابتدا نسبت به حضور حداکثری مردم تلاش کرد و بعد باید فردی صالح از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار