شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
با مشارکت تمامی موسسات و انجمن های شهرستان خرمشهر، جشن روز معلول برای نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی برگزار شد.

به گزارش مهر، عصر امروز یکشنبه مراسمی به مناسبت روز جهانی معلولان در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهر برگزار شد.

شعرخوانی، اجرای تواشیح، سرود و دکلمه توسط معلولان مختلف جسمی و ذهنی از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم، معمولان را دارای ظرفیت و توان ویژه دانست و اظهار کرد: هیچ انسانی به دلیل نقص عضو ناتوان نیست و نباید خانه نشین باشد بلکه عرصه باز است و باید موقعیت ها را رقم زد.

مرتضی نعمت زاده با بیان اینکه معلولان در گذشته مورد بی مهری واقع می شدند و از جایگاه خاصی برخوردار نبوده اند، افزود: این افراد حالا توانمند شده اند و روح انسانی در همه ابعادشان دمیده شده و هستند انسان هایی که با وجود ناتوانی و نقص عضو به توانایی خود ایمان دارند.

ترسیم چشم اندازی روشن برای معلولان

وی از حمایت از قشر معلول منطقه اروند توسط سازمان تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در کنار معلولان برای ترسیم چشم اندازی روشن خواهد بود و امیدواریم اتفاقی بیفتد که همه نهادهای حمایتی مختص معلولان در کنار هم جمع شده و ظرفیت های جدیدی ایجاد شود.

نعمت زاده ادامه داد: امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر معلولان در عرصه های مختلف باشیم و سازمان منطقه آزاد اروند نیز زمینه حضور معلولان در بخش های مختلف اجتماع، آموزش و بهداشت را فراهم خواهد کرد.

به گزارش مهر، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، سرپرست شهرداری خرمشهر و برخی مدیران شهری و سازمان منطقه آزاد اروند در این جشنواره حضور داشتند.

«یوسف تیموری» هنرمند عرصه سینما و تلویزیون نیز به عنوان مهمان این برنامه در این مراسم شرکت کرده بود.

در پایان، از سوی انجمن های مختلف از مسئولان و فعالان در بخش های مرتبط با معلولان با اهدای هدایایی تقدیر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار