سال گذشته سازمان زیبا سازی اهواز با آبشار هفت رنگ عیدانه مردم اهواز را داد. امسال اما سنت سال گذشته ادامه داشته و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز برای عیدی شهروندان اهوازی یک خبر خوش دیگر دارد. ارسلان شهنی، مدیرعامل این سازمان خبر خوش را در گفتگو با شوشان می دهد... "> پلی برای لذت از طبیعت زیبای کارون
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰

سال گذشته سازمان زیبا سازی اهواز با آبشار هفت رنگ عیدانه مردم اهواز را داد. امسال اما سنت سال گذشته ادامه داشته و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز برای عیدی شهروندان اهوازی یک خبر خوش دیگر دارد. ارسلان شهنی، مدیرعامل این سازمان خبر خوش را در گفتگو با شوشان می دهد...

اختصاصی شوشان : مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کلانشهر اهواز در بازدید از پل پیاده راه طبیعت با بیان اینکه این پل تا پایان اسفندماه افتتاح خواهد شد، گفت: این نهمین پل ساخته شده بروی رودخانه کارون می باشد، با این تفاوت که پل طبیعت برای پیاده روی و استفاده مردم از نمای زیبای رودخانه کارون ساخته شده است.

ارسلان شهنی ادامه داد: 8 پل قبل برای گذر وسایل نقلیه مختلف احداث شده بود، که برای گذر شهروندان بعضا احساس عدم امنیت را هنگام پیاده روی بوجود می آورد. به همین سبب برای ساخت پلی که صرفا به پیاده روی شهروندان اختصاص داشت باید هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان در نظر گرفته می شد. وی با اشاره به اینکه باید از امکانات موجود در این جهت استفاده می شد، گفت: این پل تنها نقش متصل کردن لوله های شرق و غرب را بعهده داشت، که در نهایت پس از 2 سال تلاش و دوندگی بعنوان پل پیاده روی مدنظر قرار گرفت و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز یادآور شد: این اولین پل پیاده روی در سطح کشور است که به طول 300 و عرض 5 متر با استفاده از چوب پلاست ساخته شده است. این در حالی است آهن آلات استفاده شده بروی این پل 200 تن می باشد و بین 560 تا 600 نرده نیز در اطراف پل نصب خواهد شد.

شهنی بیان داشت: این پل بلحاظ نما و معماری شرایط نامناسبی داشت و به همین سبب برای از بین بردن زنگ زدگی ها و فرسودگی ها با 3 مشاور فنی مختلف به مطالعه آن پرداختیم که در نهایت ضمن توافق و انعقاد قرارداد با یکی از بهترین مشاورین این امر ساخت پل طبیعت از آبان ماه سالجاری به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه مهمترین نکته در طراحی این پل مقاوم سازی آن بوده است، گفت: طراحی کفپوش ها با استفاده از چوب پلاست انجام شده است و همه تلاش ها بر این بوده تا وزن پل تا حد امکان پایین باشد. شایان ذکر است نورپردازی این پل بواسطه 37 تیر چراغ برق 4 متری انجام می شود که نمای زیبایی دیگر به کارون خواهد بخشید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن 2 لوله آبفاضلاب اهواز زیر کفپوش ها توافق شده است که در صورت بروز شرایط بحرانی یا نیاز به تعمیر لوله ها اداره آبفاضلاب براحتی به لوله ها دسترسی داشته باشد.

در واقع طراحی کفپوش ها و جوشکاری بیش از 300 نقطه پل به گونه ای انجام شده که هم کفپوش ها براحتی جابجا می شوند و هم جرثقیل براحتی و در صورت لزوم با سرعت از روی پل تردد می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار