شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
گزارش شوشان از جلسه شورای شهر اهواز با حضور شهردار / از قرارداد ترکمنچای شورای سوم تا درگیری لفظی برخی اعضا / سید خلف موسوی شهردار اهواز: برخي تلاش دارند شهردار و شوراي شهر را به هر نحوي تخريب کنند / کاظم سواری: علنی شدن جلسه بدون ثابت اتهامات نادرست است / ابریشم کار: مديران هم انسان و جايز الخطا هستند / صالح پور: شورا به اندازه شهرداری مقصر است / شیرمردی: آن چه پيش آمد خواست ما و شهردار نبوده است
یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز که پیش تر بنا بود غیرعلنی برگزار شود، به صورت علنی و با حضور شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد...


 


شوشان: یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز که پیش تر بنا بود غیرعلنی برگزار شود، به صورت علنی و با حضور شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش شوشان ، بنا بود که شهردار اهواز پاسخگوی علت اتفاقات اخیر و دستگیری چند تن از مدیران و معاونان شهرداری باشد و به ارائه گزارش بپردازد که به علت حضور مستمع و اصحاب رسانه، این امر ممکن نشد.

شهردار: وقایع اخیر شهرداری در هر مجموعه ای ممکن است اتفاق بیافتد

به گزارش شوشان ، در این نشست ، شهردار اهواز در واکنش به دستگیری های اخیر در شهرداری اهواز اظهار کرد: اتفاقات اخير اهواز ممکن است در هر مجموعه اي روی دهد و مختص خوزستان نيست. اگرچه بايد تلاش مي شد اين اتفاق نيافتد اما اين دستگيري ها اتفاق نادري نيست و سلامتي و پرکاري نيروهاي امنيتي را مي رساند.

سید خلف موسوی افزود: درخصوص دستگيري هاي اخير، صحبتي پيرامون موضوع ندارم. پرونده در حال بررسي است و مراحل تحقيقاتي اش را طي مي کند و تا نتيجه نهایی تحقيقات، هيچ نهاد و مقامي حق اظهار نظر ندارد.

سید خلف موسوی کارنامه شهرداری و شورای شهر اهواز را کارنامه موفقی ارزیابی کرد و گفت: کارنامه شهرداري و شوراي چهارم کارنامه موفقي است اما برخي تلاش دارند شهردار و اعضاي شوراي شهر را به هر نحوي تخريب کنند.

وی تاکید کرد: براي سالم سازی شهرداري خيلي کارها انجام داديم و سلامت شهرداري در شوراي چهارم بي نظير است. از جمله بايد به قرارداد پسماند در زمان شوراي سوم اشاره کرد که به قرارداد ترکمانچاي شهرداري معروف شد و در زمان شوراي چهارم نه تنها لغو شد بلکه به قرارداد ماهیانه 50  ميليون تومان به نفع شهرداري تبديل گردید.

شهردار اهواز با بیان این که راه ها برای تخلف در شهرداری اهواز تا حد ممکن بسته شده و شهرداری در کاهش و رفع این فسادها گام های خوبی برداشته است، عنوان کرد: در زمان شوراي چهارم و شهرداري کنوني، تمام مناطق اهواز به جز منطقه  8 مکانيزه شده و به سيستم جامع شهرداري وصل شده اند که روزنه فساد را کم مي کند.

سید خلف موسوی به دفاع از عملکرد شهرداری و شورای چهارم شهر اهواز پرداخت و گفت: در شرايط بسيار بد اقتصادي شهرداري را تحويل گرفتم و با حمايت اعضاي شوراي شهر، کارهاي ماندگار و بزرگي انجام شد که وجدان هاي منصف و مردم عزيز به آن گواهي مي دهند. راهبرد من براي اهواز خالصانه و صادقانه بوده است و با وجود مشکلات اقتصادي در اين دوره شورا، بيش از هر دوره ديگري به مناطق حاشیه ای شهر توجه شد.

وی خاطرنشان کرد: نمي گويم تمام مشکلات اهواز را حل کرده ايم اما در دوره تصدي بنده ، زيرسازي ها، آسفالت، احداث ورزشگاه ها و... انجام و اهواز متحول شد.

 

رییس شورای شهر اهواز: نامه های زیادی درباره وقایع اخیر برای شهردار فرستادم

به گزارش شوشان ، در ادامه این نشست ، رییس شورای شهر با بیان این که درخصوص دستگیری های کنونی شهرداری اهواز هشدارهایی داده بوده، عنوان کرد: بيش از 60 نامه به شهردار نوشتم که اکثر آن ها درخصوص اتفاق اخير بود و همگی از روي خيرخواهي و وظيفه بود. خدا مرا نيامرزد اگر از روي خودخواهي و سهم خواهي بوده است.

هوشنگ شيرمردی یادآور شد: آن چه پيش آمد، خواست ما و شهردار نبوده است. شايد اگر توان بيشتري مي گذاشتيم و نظارت بيشتري داشتيم، اين اتفاق نمي افتاد. مطمئنا دستگاه قضا نیز از این برخورد و پیشامد خوشحال نیست اما باید از باب وظیفه وارد شود و برخورد کند.

حيدری : دستگيري هاي اخير به حيثت شهرداري و شوراي شهر خدشه وارد کرد

در ادامه حسین حيدری با اعلام این که اتفاقات اخیر شهرداری دیدگاه شهروندان را نسبت به شهرداری و شورای شهر دگرگونه کرده است، گفت: دستگيري هاي اخير به حیثیت شهرداري و شوراي شهر خدشه وارد کرد و موجب شد تا برخي اعضاي شورا و شهرداری را متهم به کم کاري يا عدم نظارت کنند. اين اتفاق محصول يک روز و يک هفته نيست و اگر توجه بيشتري به موضوع داشتيم، اين گونه نمي شد.

ناصری:  عدم نظارت درست از ضعف هاي شوراهاست

به گزارش شوشان ، در ادامه علی ناصری عضو شورای شهر اهواز با بیان این که در شهرداری انتخاب ها و انتصاب ها باید سامان یابد، بیان کرد: يکي از انتقادهاي وارد بر شهرداري، عدم چيدمان نيروها در شهرداري بر اساس سابقه ، تحصيلات، پاک دستي، تعهد و مردمداري است.

وی گفت: اتفاق اخير، تقصير شهرداري و شوراي شهر است که با نبود سيستم اشکال يابي دقيق و بروز، موجبات اين امر را فراهم کردند. علی ناصری یادآور شد: عدم نظارت درست از ضعف هاي شوراهاست که يکي از دلایل اش، نبود ابزار مناسب براي نظارت است.

عضو شورای شهر افزود: اميد دارم برخورد دستگاه قضايي با کساني که جرم شان محرز مي شود، مانند برخورد امام علي با دست اندازان به بيت المال باشد. 

کاظم سواری: علنی شدن جلسه بدون ثابت اتهامات نادرست است

عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از علنی شدن جلسه امروز شورای شهر گفت: در خصوص موضوع مطرح شده، اشکال قانوني بر هيات رييسه و رييس شورا وارد است. الان نه اتهامي ثابت شده و نه دستگاه هاي قضايي، اطلاعاتي را منتشر کرده اند که بتوانيم آن را رسانه اي کنيم. اين جلسه بازي با احساسات مردم است زيرا موضوع آن محرمانه ست و علني کردن آن بازي کردن با افکار عمومي است.

زمان پور: در صورت اثبات اتهامات، واکنش شهردار چیست؟

آذر زمان پور عضو شوراي شهر با خطاب قرار دادن شهردار گفت:  اگر اتهام اين افراد که از قضا مديران مناطق پر درآمد اهواز بوده اند ثابت شود، واکنش شما چه خواهد بود. 
البته این پرسش خانم زمان پور حداقل در صحن علنی مجلس پاسخی به همراه نداشت.

ابریشم کار: مديران هم انسان و جايز الخطا هستند

به گزارش شوشان ، مریم ابریشم کار عضو شورای شهر با یادآوری این که انسان جایز الخطاست و هر کسی ممکن است تخلفی کند، اظهار کرد: انسان جايز الخطاست. مديران هم انسان و جايز الخطا هستند. وی افزود:  اگرچه براي مجرم اشد مجازات را خواستارم اما فراموش نکنيم که علي رغم اين مشکل، در شوراي چهارم، کارهاي خوبي در شهر اهواز انجام شده است.

ابریشم کار با دعوت از اعضای شورا و شهردار برای آماده کردن شهر به مناسبت سال نو، گفت: باید شرایط را جوری مهیا کنیم که شهروندان در آستانه سال نو، شهر را نو و زیبا ببیند.

ناجی سواری: کم کاری های شورا و شهرداری عامل این اتفاق است

در ادامه ، ناجي سواری با اشاره به این که کم کاری های شورا و شهرداری منجر به دستگیری های اخیر اهواز شده است، عنوان کرد: دخالت بيرون از چارچوب مقررات شورا آفتي شده که اختلافات شورا را نمايان و به مسير ديگري منحرف و از وظيفه مان اصلي که نظارت بر شهرداري ست، دور کرده است.

وی یادآور شد: اگرچه در شورای چهارم کارهای خوبی صورت گرفت، اما همیشه اتفاقات تلخ نیز وجود داشته اند و سالی نبوده که موضوعات منفی در شورا مطرح نشوند.

 
صالح پور: شورا به اندازه شهرداری مقصر است

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر این که شهرداری و شورا به یک اندازه در اتفاق اخیر شهرداری مقصر هستند، گفت: شورا دلسوز مردم است اما در اتفاقات پيش آمده به اندازه شهرداری مقصر است زیرا شهردار اهواز دو ماه پيش قصد داشت يکي از دستگير شدگان را برکنار کند اما ما همراهي نکرديم.
وی ادامه داد: بهتر است فضا را بيش از حد متشنج نکنيم زيرا در آستانه سال نو انتخابات هستيم و نبايد ذهن مردم را نسبت به انتخابات مخدوش و خوراک خبري براي تخريب شورا مهيا کنيم.

رضوی: باید برنامه آتی برای پیشگیری از فساد ارائه دهیم

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر این که عذرخواهی برای اتفاقات اخیر شهرداری اهواز کافی نیست، بیان کرد: بايد از اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم و بگوييم چه برنامه اي داريم براي اين که از اين پس اين اتفاقات نيافتد.

رضوی خاطرنشان کرد: موجب تلخکامي ست که مردم مطلع شوند مديران وظايف خود را بدرستي انجام نداده اند يا سلامت کاري ندارند يا در عملکرد مشکل دارند يا به بيت المال دست درازي کرده اند؛ و همزمان، جاي خوشحالي است که نظام با صلابت، عزت و عظمت در برابر کجي ها مي ايستد و با چشماني بينا، رفتارها را نظارت مي کند.

 وی با اشاره به سخن شهردار مبنی بر این که در هر جایی ممکن است این اتفاق بیفتد، گفت: نبايد قبح مسئله از بين برود و به سادگي بگوييم در همه جا اين اتفاقات مي افتد.

سواری پور: انتصابات شهردرای اهواز به حق نیست

به گزارش شوشان ، سواری پور عضو شورای شهر با بیان این که انتصابات در شهرداری اهواز به حق نیست، اذعان داشت: انتصابات شهرداری شایسته و مستحق این افراد نبوده است و این اتفاقات که شورا نیز خود را مبرا از آن نمی داند، افکار عمومی را ملتهب کرده و حتی در خارج از استان نیز سوالاتی را به وجود آورده است. 

وی افزود: با توجه به این که این اتفاقات نارضایتی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده، باید به عنوان نماینده مردم پرسش گر باشیم و افکار عمومی را در این خصوص روشن کنیم.

عاشور سواری پور خطاب به شهردار اهواز، انتصابات وی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مدیران میانی ای هستند که شما به آن ها تفویض اختیار کرده اید. این امر نافی مسئول مدیریت شما و دستگاه نیست. شما باید در این انتصابات دقت می کردید و هر کسی در انتصاب مدیری دخیل بوده، باید در مدیریت و صلاحیت اش دقت می کرد و اگر نسبت به صلاحیت اش تردیدی داشته، باید وی را برکنار می کرد.

به گزارش شوشان ، صد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز به دلیل علنی بودن و عدم امکان برخی مطالب و نیز معارفه مسعود یزدی به عنوان مدیریت پسماند شهرداری اهواز بدون صحبت های بیشتر در خصوص دستگیری ها پایان یافت و قرار شد نشست بعدی به صورت غیرلنی و با حضور دادستان اهواز برگزار شود.

گفتنی است برخی اعضای شورای شهر بر سر علنی و یا غیرعلنی بودن نشست و ضرورت شفاف شدن برخی مسائل درگیری لفظی داشتند که می توان به بحث شیرمردی رییس شورای شهر و کاظم سواری اشاره کرد. 







































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار