شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۰

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید علم، انگیزه و روحیه مشورت داشته ‌باشد.

دولتی مختاران امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: پس از بازنشسته شدن مسئول قبلی میراث فرهنگی بهبهان، رایزنی برای جایگزینی وی آغاز شده و نام افراد مختلفی برای این سمت، به گوش می‌رسد.

وی با اشاره به پیشنهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان «تاریانا» برای این سمت، تصریح کرد: به‌عنوان مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان اعلام می‌کنم که از هر فردی که شرایط لازم را برای ریاست این اداره داشته باشد، حمایت کرده و با وی کمال همکاری را خواهیم داشت.

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان در خصوص این شرایط بیان کرد: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید انگیزه بالا، علاقه و روحیه مشورت داشته باشد تا امور مربوط به این حوزه بیش از گذشته و بهتر از سالیان پیش، در بهبهان پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم فردی برای این سمت انتخاب شود که ضمن جوان بودن، تحصیلاتی در حوزه علوم اجتماعی داشته باشد زیرا فرد تحصیلکرده در این رشته به خوبی با سه موضوع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آشنایی داشته و ارتباط برقرار می‌کند.

مختاران در رابطه با عملکرد مسئول گذشته میراث فرهنگی این شهرستان گفت: در دوران مدیریت پیش این اداره، اتفاقاتی صورت گرفته که به هیچ‌وجه خوشایند نبوده و لطمه‌های جبران ناپذیری به آثار قدیمی بهبهان از جمله حمام بکان و قدمگاه امام رضا(ع) وارد شد.

وی به موزه بهبهان نیز اشاره کرد و افزود: موزه بهبهان روند رو به افولی داشته و در دوره‌های پیش کار به جایی کشید که نه تنها موزه تعطیل شد که حتی آثار درون آن نیز تهدید شده و هیچ مسئولی حفاظت از آنها را به عهده نگرفته‌ است.

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان در پایان با تأکید بر دادن این سمت به فرد دارای علم و انگیزه لازم خاطرنشان کرد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بهبهان سال‌ها رو به عقب حرکت کرده که نیاز مبرم به حضور نیرویی فعال، باانگیزه و دارای روحیه مشورت به‌منظور ارتقای سطح این حوزه مهم و بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌های موجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار