اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
چهارمین بسته انتخاباتی شوشان / گروه جوانان حامی روحانی در خوزستان شکل گرفت/ نگاه ویژه مرکزنشینان به عملکرد شریعتی در خوزستان/ جمنا خوزستان: کاندیداهای ارزشی را گردهم می آوریم / تلاش برای انتصاب رئیس ستاد انتخابات روحانی
تلاش برای رسیدن به لیست واحد، ارائه آمارهای رسمی از سوی متولیان امر انتخابات، انصراف از کاندیداتوری ، تشکیل شبکه های اطلاع رسانی...



شوشان: تلاش برای رسیدن به لیست واحد، ارائه آمارهای رسمی از سوی متولیان امر انتخابات، انصراف از کاندیداتوری ، تشکیل شبکه های اطلاع رسانی مجازی و حقیقی و انتشار خبر حمایت برخی چهره ها و شخصیت های مطرح از لیست ها ، شنیده های این روزهای انتخابات است که در بسته خبری چهارم شوشان، به گزیده ای از آنها اشاره می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: تعداد داوطلبان زن برای شرکت در پنجمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان، نسبت به شورای چهارم رشد داشته است. دکتر علی حسین حسین زاده گفت: 794 نفر زن برای حضور در عرصه رقابت های شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل خوزستان ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با دوره ی قبل شوراها افزایشی 4 /48 درصدی را نشان می دهد.

گروه های مجازی موسوم به هواداران دکتر مقتدایی کاندیدای ریاست جمهوری در استان های مختلف شکل گرفته است. در این گروه ها و کانال های تلگرامی مصاحبه هایی از استاندار سابق خوزستان و دیدگاه هایش در رابطه با مسائل مختلف منتشر می شود. 

 حاج علی محمدی سخنگوی مجمع اصلاح طلبان بختیاری در مطلب ارسالی خود برای شوشان نوشت:  با عنایت به درج خبری در آن شوشان ، درخصوص تصمیمات مجمع اصلاح طلبان بختیاری و نام بردن از تعدادی افراد و انتساب برخی تصمیمات به این مجمع، که فاقد صحت و منبع موثق بود، موارد ذیل به استحضار می رسد:

1 - آقای ملک مکوندی که از ایشان به عنوان یکی از اعضاء مجمع نام برده شده است، عضو مجمع اصلاح طلبان بختیاری نمی باشد و در تصمیمات این مجمع طرف مشورت نیست.
2 -   این مجمع درخصوص تعداد افراد لیست ارایه شده جهت انتخابات شورا و همچنین ترکیب آنان اتخاذ تصمیم نکرده است و شاخص های انتخاب افراد براساس خوشنامی، سلامت و شایستگی و سوابق اجرایی تعیین می گردد.
3 - تصمیمات مجمع تنها از جانب دبیرخانه و یا سخنگوی مجمع اعلام خواهد شد .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شوراها ، گروه هایی تحت عناوین مختلف اعلام موجودیت می کنند. گروه مستقلین اهواز از جمله گروه هایی است که به تازگی با محوریت انتخابات شورای شهر اهواز اعلام موجودیت کرده و هفته گذشته نیز با حضور جمعی از فعالین سیاسی، اجتماعی، رسانه ای، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ...  با موضوع بررسی مسائل مختلف کشور، استان و شهر اهواز جلسه ای تشکیل داده است. 
 
از دستگاه‌های رای گیری الکترونیکی انتخابات که قرار است برای اولین بار در سراسر کشور و در حوزه‌های منتخب برای رای گیری انتخابات شوراها به کار گرفته شود، رونمایی شد.در این دستگاه‌ها احراز هویت رای دهندگان در بخش اول و ثبت کدهای داوطلبان در آخرین مرحله از طریق کارت‌های مخصوص رای گیری انجام می شود.

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان طی بازدیدی از محل ستاد انتخابات استان خوزستان، امکانات پشتیبانی ، فناوری و آخرین اقدامات انجام شده در روند ثبت نام را بررسی کرد و بر لزوم اهتمام جدی و دقت لازم برای فراهم ساختن شرایط سالم و مناسب جهت هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات تاکید کرد. در حالی که استانداری غلامرضا شریعتی همزمانی خاصی با انتخابات ریاست جمهوری دارد، چشم ها برای میزان رای روحانی در خوزستان به عملکرد وی دوخته شده است. 

شنیده ها حاکی از این است که مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، مجمع اصلاح طلبان بختیاری ، مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد و برخی دیگر از گروه های اصلاح طلب و جمعی از اصلاح طلبان قدیمی و فعال فردا (شنبه) برای برگزاری اولین نشست خود با موضوع بحث و بررسی انتخابات شورا و ریاست جمهوری گرد هم می آیند. از قرار معلوم یکی از موضوعات مطرح در این جلسه تصمیم گیری حضور یا عدم حضور در شورای سیاست گذاری احزاب اصلاح طلب است.

برگزاری نخستین نشست جمنا " جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان" بازتاب های گسترده ای داشت. رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان هدف از تشکیل جمنا را گرد هم آوردن نیروهای ارزشی انقلاب دانست. حائری گفت: برای آرای مردم و دولت های قانونی احترام قائل هستیم و دنبال تضعیف دولت ها نیستیم .همه حق اظهار نظر دارند و ما نیز به صورت علمی و کارشناسی دستاوردهای دولت را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

دومين نشست مجمع عمومي ائتلاف بزرگ اهواز معروف به 3+10 برگزار شد. در این نشست دبيرخانه این مجمع با 13 عضو اصلي و 2 عضو على البدل از مجموع 80 عضو حاضر که حاصل انتخاب بین 400 فعال سياسي فرهنگي اهواز هستند انتخاب شدند. گفتنی است نام هایی چون جواد ساعدی ،توفیق ساکی، حسن طرفی و ناجی غزلاوی در صدر انتخاب شدگان قرار دارد.

با توجه به تعداد کاندیداهای شورای شهر و کرسی‌های موجود برای اعضای اصلی شورا، هر کرسی شورا در خوزستان 9.5 نفر خواهان دارد. کلانشهر اهواز با 13 عضو اصلی بیشترین تعداد اعضای شورا را دارد و پس از ان آبادان و دزفول با 9 عضو اصلی انتخابات شلوغ ‌تری دارند/ ایذه ، شوشتر ، سوسنگرد ، کوت عبدالله ٬ شوش ، مسجدسلیمان ، رامهرمز ، بندرماهشهر ، بندرامام خمینی ، خرمشهر ، امیدیه ، بهبهان و اندیمشک 13 شهری هستند که انتخابات شورای شهر در آنها برای انتخاب 7 عضو اصلی و سایر شهرها دارای 5 کرسی اصلی می باشد.

شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان بر انتخاب سید جابر موسوی به عنوان رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی در اهواز تاکید کرد. در همین راستا دو گروه از اعضای شورای سیاستگذاری برای رایزنی با تهران و همچنین رایزنی در استان و نشست با استاندار برای قطعی کردن ریاست سید جابر موسوی در نظر گرفته شده اند.

با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح کشور، تب رقابت و تبلیغات به صورت پرشور به فضای مجازی کشیده شده است. این روزها در شهرستان ایذه علاوه بر استفاده از ابزار فضای مجازی، بهره‌گیری از شیوه‌های دیگر مانند حضور در مراسمات ختم ، حضور پرشور در بازارها و مراکز پرتردد، نصب پلاکارد تبریک موفقیت و همچنین ارسال پیامک‌های انبوه برای تبریک و تسلیت مناسبت‌های مختلف به اوج خود رسیده است.

سخنگوی جمنا در خوزستان گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خوزستان در 27 شهرستان استان تشکیل شده است و حمایت های خوبی را از جانب فعالین سیاسی، فرهنگی، و دلسوزان نظام قرار به دست آورده و خیلی ها اعلام رضایت خود را از تشکیل جبهه ابراز داشتند.

دکتر حیصمی حمایت از ائتلاف های انتخاباتی را تکذیب کرد. وی گفت: علیرغم اینکه بنده تاکنون با همه مجموعه های انتخاباتی مربوط به پنجمین دوره شورای شهر در حوزه اهواز نشست و گفتگوهایی داشته ام اما هیچ تصمیمی برای حمایت یا انتساب به هر کدام از مجموعه های مذکور اتخاذ نکرده ام. حیصمی در عین حال اظهار کرد: همچون گذشته به تلاش های خود برای وحدت و انسجام مجموعه های اصلاح طلب و معتدل در راستای اجماع حداکثری ادامه خواهم کرد. بدون تردید همگرایی تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی می باشد.

پس از سخنان عادل فردوسی پور مجری جنجالی برنامه نود و انتقاد از كانديداتوری داوران و اعضای دپارتمان داوری فدراسيون فوتبال ، مسعود مرادی يكی از سرشناس ترين داوران بين المللي فوتبال ضمن پذيرش اين انتقاد با حضور در فرمانداری كرج از كانديداتوری در انتخابات پنجمين دوره شوراها انصراف داد.  با توجه به حضور چهار ساله هدایت ممبینی از داوران مطرح فوتبال در شورای شهر اهواز و عدم تغییر محسوس در حوزه ی فعالیتش ٬  انتظار می رود كه با استقبال از «کمپین کناره گیری داوران و ورزشکاران در انتخابات» ٬ با انصراف از کاندیداتوری ، فضا را برای ورود افراد متخصص تر باز نمايد .

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی آغاز شده است. مراجع چهارگانه نیز نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را تا روز ۱۶ فروردین به ستاد انتخابات اعلام کرده اند. مطابق قانون هیات‌های نظارت نیز از ۲۵ تا ۳۱ فروردین ماه کار بررسی صلاحیت داوطلبان در این هیات انجام خواهد شد و فرمانداری نیز دوم اردیبهشت ماه مراتب تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان را با توجه به نظر هیات نظارت، به نامزدها ابلاغ می‌کنند

طايفه گري و قوم گرايي در انتخابات شوراي شهر ، نگراني افکار عمومی را برانگيخته است و صاحبنظران معتقدند که باید با افزایش آگاهی در افکار عمومی ، از این امر جلوگیری کرد.

تعداد از اصلاح طلبان جوان خوزستان با محوريت بابك طهماسبي فعال اصلاح طلب در قالب كانون اصلاح طلبان جوان (كاج) اعلام موجوديت نمودند. در بیانیه کاج آمده است:  ما جمعی از جوانان اصلاح طلب خوزستان فارغ از هر قوم و نژاد و عقیده ، تنها با تأسی بر تفکر ناب اصلاحات و برای ساختن ایرانی سربلند و خوزستانی آباد گرد هم آمده ایم تا با مشی صحیح سیاسی و جذب و تربیت نیروهای جوان و عاشق وطن ، قدم در راه تلاش برای آبادانی و رهایی خوزستان عزیز از ورطه ی مشکلات گوناگون فعلی بگذاریم.

کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شده است. بر این اساس ششم اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر می شود و از هشتم اردیبهشت ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می شود.

سید ابراهیم رئیسی با 2147 رای ، علیرضا زاکانی با 1546 رای ، مهرداد بذرپاش با 1404 رای ، محمد باقر قالیباف با1373  رای و پرویز فتاح با 994 رای به عنوان پنج نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معرفی شدند که قالیباف و فتاح از ورود به این رقابت صرفنظر کردند.

کمپین هم اندیشان "آرمان شهر اهواز" با هدف تلاش برای آرای پاک شهروندان برای انتخاب شورای شهری تشکیل شد. در بیانیه ای که این کمپین صادر کرده ،آمده است: مردم ایران حادثه تاسف بار پلاسکو را فراموش نکرده اند و این تلنگر را قبول دارند که شورا باید جای افراد مجرب و متخصص و کارآزموده باشد.هیچ فردی به صرف داشتن تجربه کارشناسی و مسئول بخش بودن طی سنوات کوتاه در یک سازمان نمی تواند نماینده ای کارآمد برای کلانشهر اهواز باشد.

علی عماد از چهره های بنام اصلاح طلب استان خوزستان از عضویت در شورای سیاستگذاري اصلاح طلبان خوزستان انصراف داد. وی چندی پیش نیز اعلام کرده بود علی رغم تلاش هایی که برای کاندیداتوری وی در شورای پنجم صورت گرفته است، در این انتخابات کاندیدا نمی شود.

کاندیداتوری استاندار پیشین خوزستان که به نوعی پدیده این انتخابات محسوب می شود، بازتاب های مثبتی در خوزستان دارد. وی که به دلیل آزادسازی خودروهای اروندی از شهرت قابل توجهی در این استان برخوردار است اخیرا در مصاحبه ای گفته است: اصرار دارم که در مدیریت ها از وجود زنان نه از سر احساس ، نمادین یا سمبلیک، بلکه کاملاً جدی و کاربردی بهره ببریم. مقتدایی در عین حال در خصوص انتصاب بخشداران زن در زمان تحت تصدی اش بر استانداری خوزستان اظهار داشت: این افراد ، افرادی بودند که از درون خود سازمان بودند ، سابقه حداقل 5 یا 10 ساله و تحصیلات عالیه داشتند و در کنار آن هم دوره آموزشی منظم و هدفمند 6 ماهه‌ای تحت عنوان دوره توانمندسازی مدیریتی را گذرانده بودند.

ادامه روش تبلیغاتی احمدی نژادی از سوی همفکران وی دنبال می شود. بقایی که مورد حمایت علنی محمود احمدی نژاد است برای تبلیغات انتخاباتی اش ،روش احمدی نژادی را در پیش گرفته است و از وعده افزایش مبالغ یارانه در جلب آرای مردمی استفاده می کند.

از شهرستان رامهرمز نیز خبر می رسد که گرچه فضای انتخاباتی در این شهرستان به گرمی و پرشوری شهرستان ایذه نیست اما تکاپوی کاندیدا های شهر و روستا در رامهرمز نیز در حال افزایش است و چهره ی شهر به سمت و سوی انتخاباتی شدن پیش می رود.

این روزها کاربران شبکه های مجازی در بدو روشن کردن تلفن های همراه خویش با سیل انبوهی از پیام های واتساپی و تلگرامی ارسال شده از سوی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه هستند و این معضل علی رغم اینکه یک تخلف انتخاباتی است ، با توجه به تعدد کاندیداهای شورای پنجم هر روز بیش از روزهای قبل بر مزاحمت هایش در جهت سلب آسایش کاربران این شبکه ها می افزاید.رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان نیز در این خصوص اظهار کرده است: : طبق قانون ، کمیته ستاد انتخابات استان خوزستان با تبلیغات زودهنگام یا هر نوع فعالیت خلاف قانون کاندیداها برخورد می کندو ضمن پیگیری و رصد فعالیت های آنها در دنیای مجازی، با متخلفین در چهارچوب قانون رفتار می کند.

گروه جوانان حامی روحانی در خوزستان نیز آغاز به کار کرد. این گروه توسط دانشجویان و جوانان حامی دکتر روحانی در خوزستان تشکیل شده است. 

دبیر حزب عدالت و آزادی خوزستان با انتشار بیانیه ای حضور دو تن از اعضای این حزب را به عنوان نمایندگان حزب عدالت و آزادی در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان ممنوع اعلام کرد. وی در گفت و گو با شوشان اظهار کرد: به دلیل ایجاد پاره ای مسائل حضور دو تن از اعضای حزب عدالت و آزادی در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان به نمایندگی از این حزب غیرقانونی است و در صورت حاضر شدن آن ها ، بقیه احزاب نسبت به حضور آنها حق اعتراض دارند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار