اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
اولین بسته انتخاباتی شوشان / حاشیه هایی از ثبت نام کاندیداها / حضور کمرنگ بانوان خوزستانی / ورود خوزستانی های مقیم تهران به انتخابات / فعالیت دوباره کانال تلگرامی مقتدایی و انتشار فرم همکاری / استعفای پرحاشیه سید زین العابدین موسوی / افقه: تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته ام
پایگاه خبری شوشان طبق روال گذشته ، تا زمان برگزاری انتخابات ، حاشیه ها و شنیده های انتخاباتی را در قالب بسته انتخاباتی منتشر می کند...


پایگاه خبری شوشان طبق روال گذشته ، تا زمان برگزاری انتخابات ، حاشیه ها و شنیده های انتخاباتی را در قالب بسته انتخاباتی منتشر می کند. در اولین بسته انتخاباتی ، نگاهی گذرا به روند ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در خوزستان شده و به حاشیه های شکل گرفته در شش روز نیز  اشارتی شده است: 

تعداد داوطلبان انتخابات شورا در خوزستان در مدار 10 هزار نفر

تعداد کل ثبت‌نام کنندگان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان 9 هزار و 459 نفر است. از این تعداد دو هزار و 772 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 6 هزار و 687 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند

حضور کمرنگ بانوان خوزستانی

حضور بانوان خوزستانی برای کاندیداتوری در انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به مردان بسیار پایین است. در طول شش روز ثبت نام کاندیداها ، سهم بانوان خوزستان از 10 هزار ثبت نامی ، کمتر از 500 نفر است. 

ورود خوزستانی های مقیم تهران به انتخابات شوراها

در روز دوم ثبت نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا ٬ خوزستانی های مقیم تهران از جمله علیرضا دهقان نماینده اسبق ایذه ٬ غلامعلی رجایی مشاور مرحوم آیت الله هاشمی و طاهره عیدی زاده برای انتخابات شورای شهر از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردند.

برگزاری چراغ خاموش جلسات جمنا در خوزستان

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خوزستان ( جمنا) چراغ خاموش و به دور از فعالیت رسانه ای ، در شهرهای مختلف خوزستان نشست های مختلفی برگزار می کند. جلسات این جبهه برای ارائه یک لیست واحد در اهواز و شهرهای دیگر ادامه دارد و به احتمال زیاد و با وجود اختلاف نظرهای فراوان در بین اصولگرایان ، با یک لیست واحد وارد انتخابات شورای شهر اهواز می شوند. 

ثبت نام 532 نفر در پایان ششمین روز ثبت نام

طبق گفته سرپرست فرمانداری اهواز ، یک روز مانده به پایان ثبت نام کاندیداها ، تاکنون532 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز ثبت نام کردند. از این تعداد 452 نفر مرد و80 نفر زن ثبت نام هستند. همچنین 22 نفر نیز برای شورای شهر الهایی ثبت نام کردند.

فعالیت دوباره کانال تلگرامی مقتدایی و انتشار فرم همکاری

پس از وقفه ای یک ماهه در اطلاع رسانی کانال عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان ٬ بار دیگر و در آستانه انتخابات ٬ این کانال با انتشار « فرم همکاری» فعال شد.  مقتدایی که با حضور در بوشهر و طی یک نشست خبری رسما کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده ٬ با انتشار این «فرم» درصدد راه اندازی ستادهای تبلیغاتی و مردمی در سراسر کشور است.
 
ثبت نام امید حلالی در انتخابات شورای شهر اهواز

امید حلالی نویسنده خوزستانی و مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز ٬ برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز ثبت نام کرد . حلالی پیش از این مدیر خانه مطبوعات خوزستان و مدیرعامل خانه مطبوعات ایران بوده است / از وی تاکنون ۱۰ کتاب به چاپ رسیده که آخرین عنوان آن "چرا باید هویت خوزستانی را احیا کنیم؟ " است.

ثبت نام 246 نفر برای انتخابات شورای روستا

بنا به گفته علی بلمچی بخشدار مرکزی شهرستان اهواز از روز اول ثبت نام تاکنون 246 نفر برای انتخابات شورای روستا در بخش مرکزی شهرستان اهواز ثبت نام کردند.

استعفای پرحاشیه سید زین العابدین موسوی

استعفای سید زین العابدین موسوی مشاور استاندار در اولین روزهای سال جدید نیز در نوع خود جالب بود. هر چند استعفای وی به دلیل کاندیداتوری او نسبت می دهند العابدین موسوی در گفتگویی ، عدم هماهنگی و مشورت در صورت حکم مشاروت را دلیل اصلی این استعفا عنوان کرده است.

نیازی به سوء پیشینه نیست

پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفته است که  کسانی  که به هر دلیل موفق به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه نشده باشند می توانند با تنظیم فرم خوداظهاری مربوطه در فرمانداری ها و بخشداری ها ثبت  نام و اعلام داوطلبی نمایند.

ورود مجری خوزستانی به انتخابات شورای شهر اهواز

در ششمین روز از ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراهای شهر و روستا ٬ کیوان لطفی مجری توانمند سیمای خوزستان و از چهره های شاخص فرهنگی ٬ با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری اهواز ٬ برای پنجمن دوره انتخابات شوراها از حوزه انتخابیه اهواز ثبت نام کرد

دکتر افقه : تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته ام

دکتر سید مرتضی افقه اقتصاددان و استاد دانشگاه شهید چمران به شوشان گفت که با وجود درخواست های متعدد اما تصمیمی برای حضور در انتخابات شورای شهر اهواز نگرفته ام

عدم توافق در لیست واحد

عبدالرضا دسومي ، محمد چوپان و شهاب الدين نظري از جمله اصلاح طلبانی بودند که در روز اول ثبت نام با حضور در فرمانداری اهواز ، کاندیداتوری خود را در انتخابات شورای شهر اهواز اعلام کردند. در روزهای بعد نیز رضا عبيات فعال سياسي اجتماعي خوزستان کاندیداتوری خود را اعلام کرد. طبق اخبار رسیده به شوشان ، اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها بخصوص در اهواز هنوز بر سر لیست واحد به توافق نرسیده اند. 

تبلیغات چراغ خاموش کاندیداها

 با وجود آنکه مسئولان وزارت کشور و مجریان انتخابات هشدار داده‌اند که تبلیغات زودرس تخلف محسوب می‌شود و افرادی که قصد حضور در انتخابات را دارند، باید از تبلیغات در این مقطع خودداری کنند با این حال برخی کاندیداهای انتخابات شوراها در خوزستان ، در صدد فراهم کردن مقدمات تشکیل ستادهای انتخاباتی و سازماندهی کردن حامیان خود بوده و تبلیغات انتخاباتی خود را دور از چشم مسئولین کلید زده اند.

حضور پررنگ استاندار و نمایندگان در ستاد انتخابات 

 حضور نمایندگان خوزستان و همچنین استاندار در ستادهای انتخابات پرنگ شده و شریعتی استاندار هر روز از ستادهای انتخابات سراسر خوزستان بازدید می کند. در کنار آن ، نمایندگان خوزستان نیز با حضور در ستاد انتخابات از نزدیک بر روند ثبت نام کاندیداها نظارت می کنند. الباجی و یوسفی دو نماینده اهواز طی روزهای گذشته با حضور در فرمانداری اهواز ، ضمن بازدید از ستاد انتخابات ، نشستی نیز با سرپرست فرمانداری برگزار کردند.

انصراف قابل تقدیر عضو خوزستانی شورای شهر تهران از کاندیداتوری

معصومه آباد عضو خوزستانی شورای شهر تهران از حضور در انتخابات شورای پنجم انصراف داد. معصومه آباد با صدور پیامی اعلام کرد: به احترام نسل دهه شصت که باید وارد چرخه مدیریتی نظام شوند تا بتوانند با اندیشه های نو گره گشا باشند از ثبت نام در دور پنجم شورا صرفنظر کردم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار