اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
دومین بسته انتخاباتی شوشان / ورود مشاوران استاندار به عرصه رقابت شورا / علی عماد: علی رغم درخواست های مکرر ، تصمیم به عدم ورود به انتخابات گرفتم/ روابط عمومی فرمانداری اهواز پیشتاز در اطلاع رسانی
انتخابات همواره از سرنوشت ساز ترين فرآيندهايي است كه در تارو پود کشورهای دموكراتيكي كه با راي مردم اداره مي شود درهم تنيده است...


شوشان: انتخابات همواره از سرنوشت ساز ترين فرآيندهايي است كه در تارو پود کشورهای دموكراتيكي كه با راي مردم اداره مي شود درهم تنيده است و كمتر كسي را مي توان يافت كه به اين امر اظهار بي اعتنايي كند،كمابيش همه مردم به انتخابات و نتيجه آن حساس هستند و همه ي آگاهان سياسي،اجتماعي و فرهنگي در تلاشند تا اصلح ترين فرد از ميان كانديدا ها در عرصه اين رقابت پيروز شده و بر كرسي نمايندگي مردم جلوس كند.

دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراي های اسلامي شهرو روستا در پيش است اما به سبب در جريان بودن فرآيند ثبت نام كانديداهاي شوراي شهر بحث ها نيز در اين خصوص با دقت و سرعت بيشتري دنبال مي شود، در استان ما نيز همانند اقصي نقاط كشور اعت١٢ امشب ثبت نام كانديداها براي ورود به عرصه رقابت در شوراهاي اسلامي شهرو روستا به پايان می رسد و قطعا پس از اعلام نظر قطعي تاييد صلاحيت ها ،اين افراد در مقابل ديدگان تيز بين افكار عمومي مورد نقد و نظر قرار مي گيرند،حال نگاهي مي كنيم به حاشيه ها و اخباري كه بر آخرين روز وقت قانوني  ثبت نام كانديداها گذشت:


•    بدون شک خبر عدم ورود علی عماد معاون توسعه منابع انسانی استاندار سابق با وجود رایزنی های فراوان ، از مهمترین وقایع حاشیه ای – انتخاباتی  پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز است. وی که به سبب کاندیداتوری برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، از سمت خویش استعفا داده بود ، به دلیل رد صلاحیت نتوانست در آن انتخابات شرکت کند و هم اکنون نیز در گفت و گو با شوشان از انصراف و عدم ورود به عرصه رقابت های شوراهای اسلامی شهر با وجود درخواست های متعدد و مکرر خبر داده است.

 •   رقابت تلگرامی بین هواداران کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در خوزستان وارد فاز جدیدی شده است. طرفداران روحانی و آیت الله رییسی هر کدام با راه اندازی کانال هواداران ، درصدد تاثیر و تبلیغ در فضای مجازی به نفع کاندیدای مورد نظر خود هستند. 

 •   سایت مقتدایی استاندار سابق و کاندیدای ریاست جمهوری نیز همزمان با سفرهای استانی افتتاح شد. مقتدایی سفرهای استانی خود را از بوشهر شروع کرده و درصدد راه اندازی کانون هوادران در صنف های مختلف است.

 •    بر اساس اعلام  رسمی رئیس ستاد انتخابات خوزستان ،تا کنون 13 هزار کاندیدا در خوزستان ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تا آخرین ساعات مهلت قانونی ثبت نام  ،این تعداد افزایش پیدا کنند.در عین حال تا به امروز 246 نفر برای انتخابات شورای روستا در بخش مرکزی شهرستان اهواز و 139 نفر در بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز ثبت نام کردند.

 •   ارزانی فرماندار سابق اهواز نیز در پیامی واتساپی اظهار کرد: شورای نه محل کارآموزی است ، نه شغل  ، نه سکوی پرواز، نه تجارتخانه. شورای کارآمد محل کنشگران با تجربه و پاسخگو با پیشینه مثبت درهم اندیشی و هم فکری است.

 •   تعدادی از مشاورین استاندار از جمله سید زین العابدین موسوی مشاور مستعفی ، داریوش ممبینی ، ایرج زارع مشاور معاون سیاسی استاندار برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر اهواز ثبت نام کردند.  

 •   شور انتخاباتی در شهرهای مختلف خوزستان نیز از اولین روز ثبت نام کاندیداها شکل گرفته است. در خرمشهر در میان خیل عظیم ثبت نام کنندگان این دوره ی انتخابات شورا ، از هر طیف و تفکری چهره های شناخته شده ای برای تصاحب شورای خرمشهر آستین بالا زده اند . شنیده ها حاکی ست اعضای دوره ی گذشته شورا که رای به انحلال آن صادر شده بود هم برای این دوره ثبت نام کرده اند .  

 •   طی روزهای گذشته پیامی در گروه های مجازی منتشر شده بود و در آن پیام از اعضای فعلی شورای شهر اهواز خواسته بود که به هیچ وجه برای کاندیداتوری در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز ثبت نام نکنند. گفتنی است شورای چهارم اهواز به دلایل مختلف نتانسته انتظارات مردم اهواز را برآورده نمایند و دوچاره حاشیه شد.

 •    به گزارش شوشان ٬ در هفتمین و آخرین روز ثبت نام کاندیداها ٬حمید زنگنه نماینده اسبق اهواز ٬ داریوش ممبینی مشاور استاندار و عضو شورای اول و سوم اهواز ٬ سید حمید حسن زاده رییس شورای سوم اهواز ٬ علیمراد حافظی ٬ جاسم نژاد مدیرمسئول روزنامه ایام ٬ شیرمردی رییس شورای شهر ٬ باورصاد ٬ خیریه نیسی و ایزدیان مدیرمسئول آستانه پارس و ... از جمله افرادی بودند که با حضور در فرمانداری اهواز در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر اهواز ثبت نام کردند.

 •   نکته قابل توجه در آغاز فرآیند نام نویسی از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاع رسانی دقیق ، صحیح و به موقع روابط عمومی فرمانداری اهواز بوده است. اطلاعات ثبت نام کاندیداها علی رغم وجود تعطیلات رسمی ،به صورت مرتب توسط روابط عمومی فرمانداری اهواز منتشر می شود و در اختیار رسانه ها و کاربران شبکه های مجازی قرار می گیرد.

 •   ولی الله شجاع پوریان نماینده ادوار مجلس خوزستان و عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران،  نیز با حضور در فرمانداری تهران ٬ کاندیداتوری خود را اعلام کرد. وی پس از ثبت نام گفته است که ممکن است لیست‌های مختلفی به نام اصلاح‌طلبان منتشر شود، اما لیستی مورد تایید است که به تایید رئیس‌ دولت اصلاحات برسد. 

 •   معصومه خنفری فرماندار کارون در گفتگو با شوشان از ثبت نام ۳۳۱ کاندیدای انتخابات شورای شهر و روستا از روز نخست تا پایان روز ششم خبر داد.77 نفر از داوطلبان در حوزه شهری ، 111 نفر در حوزه بخش مرکزی و 143 نفر در بخش سویسه ثبت نام کرده اند.

 •    با توجه به اینکه حضور زنان در عرصه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان کمرنگ است اما برای نخستین بار در تاریخ ایران، صد در صد نامزدهای یک حوزه انتخابیه در روستای افضل آباد دهستان پشتکوه خاش در سیستان و بلوچستان، زن هستند. از زنان خوزستانی که برای این انتخابات اعلام کاندیداتوری کردند می توان به فرزانه لیموچی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، فاطمه نجفی، مدیر موسسه فرهنگی- هنری نقش نور، فاطمه عطشانی ،سرپرست شرکت نفت و گاز، معصومه نری موسا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و خانم ارزانی اشاره کرد.

 •   سجاد پورسلطان، عضو شورای مرکزی و رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی خوزستان نیز در آخرین روز از مهلت قانونی ثبت نام کاندیداها، با حضور در فرماندای اهواز برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرد .

 •   یکی از کاندیداهای شورای شهر شهرستان بویراحمد سوار بر اسب و به همراه زن و فرزندانش برای ثبت نام و اعلام کاندیداتوری به فرمانداری بویر احمد رفت و ثبت نام کرد. پیش بینی می شود، پس از تایید صلاحیت کاندیداها و شروع تبلیغات  ،مشاهده حرکات اینچنینی برای جلب نظر و رای مردمی افزایش پیدا کند.

 •    مالک صابری، از جانبازان جنگ تحمیلی و متخصصان مالی که در مسائل اجتماعی و جامعه شناسی صاحب نظر است، نیز بنا به درخواست عده ای از نخبگان دانشگاهی از حوزه اهواز، برای حضور در رقابت های شورای اسلامی شهر، ثبت نام و اعلام کاندیداتوری کرد.

 •    در حالی که ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا رو به پایان است، نگاهی به اسامی و نام های ثبت نام نشان می دهد که جای چهره های سرشناس دانشگاهی ، استانی  و متخصصان کارآزموده در میان آنها خالی است.

 •   شنیده ها حکایت از این دارد که هنوز هیچ توافقی برای ارائه لیست مشترک بین فعالان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی صورت نگرفته است و این مورد کماکان در هاله ای از ابهام به سر می برد.


































مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار