شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
بسته انتخاباتی شوشان
تلاش افراد و گروه های مختلف در اهواز برای دادن لیست های ائتلافی با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی شدت بیشتری یافته است
شوشان: لیستی به نام جمنا (اهواز) در روزهای اخیر منتشر شده است که عمدتا متشکل از اطرافیان محمد جعفر فلسفی یکی از کاندیداهای چند دوره مجلس شورای اسلامی ست که در این سر لیست قرار گرفته است. انتشار این لیست مورد اعتراض و انتقاد تعدادی از سایر کاندیداهای متمایل به جریان اصول گرایی و ستادهای آنان قرار گرفته است.

تلاش افراد و گروه های مختلف در اهواز برای دادن لیست های ائتلافی با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی شدت بیشتری یافته است. گروه های سیاسی و قومی یک پای ثابت انتخابات اهواز هستند. در همین زمینه گروه های 3+10 به لیدری جاسم شدید زاده نماینده دور ششم مجلس اهواز که قایل به دادن لیستی 10 نفره از کاندیداهای قومیت عرب است . همچنین لیستی مشترک از کاندیداهای بختیاری ٬ از لیست های مطرح قومی هستند.

ابراهیم عامری و عبدالله سلامی نیز در تلاشند تا در ائتلافی با اصلاح طلبان لیست 5+8 را عرضه نمایند.

ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی پر ازدحام تر از سایر کاندیداهای ریاست جمهوری در خوزستان و اهواز هستند. تاکنون فقط سه کاندیدا یعنی آقایان روحانی، رییسی و قالیباف اقدام به تشکیل ستاد انتخاباتی در خوزستان کرده اند.

گروه های سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب از آنجا که نظر به پیروزی و رقابت سنگین تر و جدی در انتخابات ریاست جمهوری دارند به نظر می رسد که تمایل چندانی برای دادن لیست های مشخص در شورا ندارند چرا که معتقدند دادن لیست 13 نفره از بین حدود 600 کاندیدا منجر به شکسته شدن آرا آنها از طریق قهر و ناراحتی کاندیداهایی می شود که در لیست حضور نیافته اند.

تعدادی از پیمانکاران و سرمایه داران ورودی صریح در طرفداری از کاندیداهای شورای اهواز و تقویت جبهه آنان دارند که نشانه مثبتی نیست و بعدها نیز ممکن است در صورت ورود کاندیداهای آنان به شورا دخالت های آنان کما فی السابق در تصمیم گیری های شهری امتداد یابد. 

به گزارش شوشان ٬ برخی طوایف پر جمعیت شهر اهواز نیز که دارای کاندیداهای پر تعداد در انتخابات هستند آن طور که گفته می شود در نهایت ممکن است به شکل داخلی اقدام به دادن لیست داخلی برای افراد وابسته به خود بنمایند.

برخی از نخبگان اهواز نیز فارغ از دلبستگی ها و تعلقات قومی و سیاسی با انتقاد از وضعیت بوجود آمده و تکثر بیش از حد کاندیداها که عرصه را برای شناخت دقیق شهروندان کم می کند تحرکات و رایزنی هایی برای دادن لیست های مستقل دارند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور گفت: بیشترین رد صلاحیت در استان خوزستان ثبت شد. در این استان 603 مورد شکایت به ثبت رسیده بود و در رتبه سوم بیشترین شکایات ثبت‌شده قرار گرفت. پس از بررسی مجدد پرونده‌ها ، 144 مورد رد و 99 مورد تایید صلاحیت شدند. این استان 16 هزار و 806 نفر نامزد انتخاباتی دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار