اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
دکتر مهدی پازوکی موافق دولت: در دولت گذشته، اقتصاد کشور ربع قرن به عقب بازگشت / دکتر ابراهیم رزاقی منتقد دولت: روحانی ناکارآمدی های خود در این چهار سال را با حمله به دولت گذشته توجیه می کند
دکتر ابراهیم رزاقی منتقد و دکتر مهدی پازوکی موافق دولت یازدهم در خصوص عملکرد دولت در محل دانشکده اقتصاد مناظره کردند.

 شوشان: دکتر ابراهیم رزاقی منتقد و دکتر مهدی پازوکی موافق دولت یازدهم روز یکشنبه در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصاد در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در محل دانشکده اقتصاد مناظره کردند.

دکتر مهدی پازوکی به عنوان موافق دولت در این مناظره اظهار کرد: تنها راه برای ایجاد اشتغال ، افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ملی است یعنی سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در نظر بگیریم. 

وی افزود: برای اشتغال باید امنیت سرمایه گذاری در اقتصاد اتفاق بیفتد و با شعار امکان پذیر نیست. پازوکی ادامه داد: در دولت گذشته، به جز چند کشور، جامعه جهانی ارتباطی با ایران نداشت و ما از گردونه جهانی حذف شده بودیم. 

این اقتصاد دان حامی دولت گفت: در دولت گذشته، اقتصاد کشور ربع قرن به عقب بازگشت و نرخ تورم و بیکاری افزایش یافت و بنابراین ایران برای پیشرفت راهی جز اصلاح ندارد و با تفکر تندروی در دنیا هیچ جایگاهی نداریم.

پازوکی ادامه داد: از نظر امکانات گردشگری جزء 10 کشور بالقوه هستیم البته اگر تندروها اجازه دهند ، البته زمینه برای توسعه نسبی توریسم در دولت روحانی افزایش یافته است.

این اقتصاددان حامی دولت بیان کرد: ریشه فساد در اقتصاد دولتی است و هرچه اقتصاد دولتی گسترش یابد فساد بیشتر می شود بنابراین اگر زمینه برای اقتصاد خصوصی از جمله در صنعت توریسم فراهم شود شرایط بهتر می شود.

وی گفت: اگر در دنیا دشمن داریم دوستانی هم داریم به شرطی که عقلانیت بر نظام تصمیم گیری اقتصادی حاکم باشد.

ابراهیم رزاقی به عنوان اقتصاد دان منتقد دولت نیز اظهار کرد: اقتصاد در سطح خرد و کلان به اندیشه نیاز دارد آقای روحانی چهار سال است سر کار است و سرمایه هسته ای افتخارآفرین ایران را نابود کرد.

وی اظهار کرد: 12 میلیون نفر بیکار هستند ، 70 هزار روستای ایران به علت هجوم اقتصادی بیرونی که عامل آن روسای جمهوری هستند، از جمعیت خالی شده اند.

رزاقی بیان کرد: صنعت نفت و پتروشیمی هنوز بومی نشده است و لازمه بازگشت به خود این است که به قانون اساسی برگردیم و دولت ها از زمان آقای رفسنجانی به قانون اساسی عمل نکرده اند.

این اقتصاد دان منتقد دولت بیان کرد: مردمی کردن اقتصاد یعنی هر فردی که بخواهد کار کند امکان کار داشته باشد که باید در این خصوص به اصل 43 قانون اساسی توجه کنیم. 

وی اظهار کرد: افراد فقیر قربانی فساد شده اند و با وجود تهی دستی و فقر دل آنها با انقلاب است.
وی اضافه کرد: آقای روحانی نابسامانی ها و ناکارآمدی های خود در این چهار سال را با حمله به دولت گذشته توجیه می کند. رزاقی ادامه داد: با 200 میلیارد دلار که دست شما بود باید شغل ایجاد می کردید باید کارنامه خود را در چهار سال ارائه کنید.

وی گفت: فساد از زمان دولت سازندگی تاکنون در حال رشد شتابان است چون بین آدمهای فاسد و برخی مسولان ارتباط متقابل است و رئیس جمهوری از مدیر فاسد دفاع می کند. 
رزاقی بیان کرد: اگر این فاسدان به طور موثر مجازات نشوند امکان هیچ اصلاحی در جامعه وجود نخواهد داشت. 

این اقتصاد دان منتقد دولت اضافه کرد: آیا با گردشگری می توان شغل ایجاد کرد؟ یعنی نوکر و سرسپرده آنها شویم و آیا این شایسته ایران است؟

در این مناظره جمعی زیادی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: مناظره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار