اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین‌ خبر داد:
شلمچه - شوشان ؛ جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین‌ گفت: در گذشته تعداد مواکب خدمت رسان به زوار اندک بود اما اکنون بیش از 1020 موکب در مرزها مستقر هستند.
شوشان شلمچه ؛ سردار علی فضلی در نشست ستاد استقبال مردمی از زائران غیرایرانی اربعین حسینی که در پایانه تجاری شلمچه برگزار شد، عنوان کرد: در سال 93 تعداد موکب‌های خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی بسیار اندک بود اما اکنون بیش از 1020 موکب در مرزها و بیش از 600 موکب در خاک عراق به زوار خدمات‌دهی می‌کنند.

وی از عبور روزانه بیش از 300 هزار زائر از مرزهای سه‌گانه کشور خبر داد و افزود: این تعداد زوار روزانه از موکب‌های مستقر در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران خدمات دریافت می‌کنند. البته مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات رصد شوند و هر مقدار که این سامانه را تقویت کنیم ارزشمندتر خواهد بود.

فضلی ادامه داد: در گذشته زوار برای تردد از مرزها شرایط بسیار سختی داشتند اما اکنون به همت مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار اتفاقات غیر قابل توصیفی رخ داده است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین‌ گفت: ما به وظایف ذاتی دستگاه‌ها وارد نمی‌شویم و وقتی مسئولان گزارش‌ها خود را از اقدامات اربعینی خود ارائه می‌دهند چیزی غیر از عشق‌بازی در این گفته‌ها دیده نمی‌شود که این عشق‌بازی‌ها بدون کمک مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: برای آن که بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به زوار ارائه دهیم باید مشکلات را آسیب شناسی کرده تا دغدغه‌ها مرتفع شوند. ضمن آن که این آسیب‌شناسی‌ها باید مکتوب باشد تا مسائل و مشکلات موشکافانه رسیدگی شوند.

فضلی با بیان اینکه امروز تمام ایران به یک ایستگاه صلواتی برای زائران اربعین تبدیل‌شده است، ادامه داد: مردم سه استان‌ مرزی در خط مقدم این ایستگاه هستند که روزانه به زوار ایرانی و خارجی از مرز تا مرز خدمات‌رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ما در سپاه و بسیج نیاز به هیچ تابلویی نداریم، گفت: اعتقادمان بر این است که باید به زائران کمک  و خدمات‌رسانی کرد و مردم نیز به عنوان میزبانان اصلی این زائرین باید ما را یاری دهند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین‌ افزود: روز گذشته در شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص اربعین حسینی برگزار شد و مسئولان مختلف گزارش‌های خود را در زمینه خدمت‌رسانی ارائه دادند و از آنان قدردانی شد.

وی  از تشکیل ستاد مرمی خدمت به زائران غیرایرانی خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته فرماندهی کل سپاه دستور تشکیل این ستاد مردمی  را برای خدمات‌رسانی به زائران اتباع خارجه ابلاغ کرد و این فرصتی طلایی برای کمک به زائران حسینی برای ما به وجود آورده است.

فضلی افزود: شبکه حمل‌ و نقل کشور در این ایام که در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی است به کمک زیادی نیاز دارد و همه دستگاه‌ها باید همکاری و کمک کنند تا این خدمات به خوبی انجام شوند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین‌ با بیان اینکه تبادل نظر به تکریم زائرین کمک ویژه‌ای می‌کند، گفت: سایر استان‌های کشور به دنبال آن هستند تا به مناطق خوزستان، ایلام و کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زائرین کمک کنند.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همیشه ثابت کرده‌اند که در همه صحنه‌ها حضوری پر رنگ دارند که برای حضور مردم در صحنه تنها باید ساماندهی انجام شود و این نیز شیعه و سنی ندارد زیرا همه ما مسلمان هستیم و باید در کنار یکدیگر باشیم.

***
همچنین در این نشست ، سردار یعقوب سلیمانی در عنوان کرد: 90 درصد عملیات اربعین بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
وی از حضور سپاه در ستادهای اربعین سراسر کشور خبر داد و افزود : اکنون بدلین ایام اربعین حسینی تمام ظرفیت‌های راهیان نور کشور متوقف‌شده و در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع)قرارگرفته است.
مسئول گردشگری سازمان بسیج مستضعفین ،اظهار داشت: تمام استان‌ها با رویکرد تقویت مؤسسات مردم‌نهاد تلاش می کنند تا در این این به زائران حسینی خدمات دهی کنند.
سردار سلیمانی با اشاره به برپایی موکب های مؤسسات مردم نهاد در شهر سامرا عراق ، افزود: این سازمان‌ها در تلاش هستند با ارائه خدمات در آن نقطه به زائران حسینی خدمتی کرده باشند.
وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت های متمرکزی در غالب موکب خدام الحسین برای اسکان 13 هزار زائر ایجادشده است که 8 کیلومتر با کربلا فاصله دارد و میزبان زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار