اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
جلسه ی تجلیل از معاونین پرورشی و نخبگان مسابقات قرآنی با حضور رفیعی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان،علی فر ریاست آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر و معاونین و کادر اداری آموزش و پرورش،سازمان منطقه آزاد،اداره تبلیغات اسلامی،اعضای شورای شهر،مدیران و معاونین و مربیان پرورشی مدارس،روز یکشنبه بیستم اسفند ماه در تالار خلیج فارس برگزار شد.
شوشان خرمشهر:
در این مراسم بعد از قرائت قرآن توسط مؤمنین قاری برجسته ی کشوری و پخش سرود ملی،علی فر به عنوان اولین سخنران مراسم پشت تریبون قرار گرفت.
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر بعد از خیر مقدم و تبریک سالروز ولادت زهرای اطهر(س) و روز مادر و هفته ی امور تربیتی،استقبال فرهنگیان از رفیعی را نشانه ی محبوبیت ایشان دانست.
علی فر گفت:امروز تقدیر از دو قشر، معاونین و مربیان پرورشی و نخبگان قرآنی که توانستند در مسابقات استانی مقام کسب کنند برنامه و هدف اصلی این مراسم است.
نخستین و مهم ترین عامل سرنوشت ساز در زندگی و امور تربیتی،مربی است.انسان برای رشد و تعالی نیازمند الگوی مناسب است و بطور فطری در پی اسوه ای است که از او تقلید کند.
مربی پرورشی و امور تربیتی بدون شک اسوه ی دانش آموز خواهد بود و تربیت آگاهانه و ناخودآگاه در شکل گیری شخصیت دانش آموز تأثیر دارد.
این ما هستیم که خوب فکر کردن،فکر خوب داشتن،خوب ماندن و خوب زیستن را به دانش آموز منتقل می کنیم و انسانهایی با خدا،با ایمان و با نشاط را پرورش می دهیم.
علی فر در پایان با آرزوی رقم خوردن روزهای خوب برای آموزش و پرورش به صحبتهای خود خاتمه داد.
و به دنبال آن بعد از اجرای سرود،رفیعی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و با دعوت مجری برنامه جهت ایراد سخنرانی به جایگاه دعوت شد.
رئیس اسبق آموزش و پرورش خرمشهر بعد از تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و هفته ی امور تربیتی با بیان اینکه علاقه ی ویژه ای به خرمشهر دارد ادامه داد،خرمشهر را دوست دارم چون عزت خرمشهر را دیده بودم،وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد مشکلات مردم را در خانواده ی خودم می دیدم و هرگز سختی های زندگی در خانه ی دوستان را فراموش نخواهم کرد.بعد از جنگ مردم این شهر واقعا اذیت شدند،کمبود امکاناتی مانند آب و برق مردم را تحت فشار قرار داده بود.
من خرمشهریها را بخاطر نجابتشان دوست دارم،بخاطر شما خوبان و همراهی و همکاری دو ساله تان.
رفیعی در خصوص هفته ی تربیت افزود برگزاری این مناسبتها و نامگذاری آنها قطعا پیامی دارد و ما مجددا باید با سنجش و بررسی بدانیم که در کجا هستیم.
نظام آموزش و پرورش،نهادی تربیتی است،این نهاد در سالهای گوناگون مشکلات سخت افزاری و کمبود نیروی انسانی را تجربه کرده است،این کمبودها باعث وارد شدن ضرباتی بر پیکر آموزش و پرورش شده اما ضربه ی بزرگتر این بوده که علاوه بر اینکه نیرو و انرژی خود را صرف رفع آنها کردیم،کمتر متوجه مغزافزارها و خلاقیتها و تواناییها که وظیفه ی اصلی این نظام آموزشی است،شدیم.
در بحث جامعه شناسی،مبحثی به نام سرمایه ی اجتماعی داریم که منظور از آن حلقه هایی است که انسانهای جامعه را به هم وصل می کند.اگر در جامعه ای سرمایه ی اجتماعی دچار کمبود و نقصان شد،بدون تردید باید منتظر سقوط پایه های اخلاقی و نشست و تزلزل آنها باشیم.
یکی از عواملی که به موفقیت سازمان کمک می کند،آشنایی کارکنان با اهداف و ماموریتهای سازمانی خود می باشد.
مأموریت اصلی آموزش و پرورش هم،مأموریت تربیتی است.تربیت در واقع به معنای فراهم کردن زمینه برای بروز استعدادها و آموزش تفکر انتقادی و نیز ایجاد زمینه برای رشد خرد و تعهد دانش آموزان می باشد.
مادامیکه آموزش و پرورش به دنبال نمرات انتزاعی،مجرد و فاقد خاصیت باشد موفقیتی به دست نخواهد آورد.
در این راستا و برلی نیل به اهداف فوق الذکر باید محورهای تربیتی شش گانه ذیل را بطور ویژه مد نظر داشته باشیم.
_تربیت اعتقادی و عبادی اخلاقی
_تربیت سیاسی و اجتماعی
_تربیت فرهنگی
_تربیت اقتصادی
_تربیت علمی و فناوری
_تربیت زیستی و بدنی
اهداف فوق بر اساس نیازهای انسانی تعریف شده است.
در آموزش و پرورش نمره یک شاخص است.در مدیریت دو واژه تعریف شده:هدف و سنجش هدف،نمره در واقع شاخصی برای سنجش هدف است و شاخص نباید جای هدف را بگیرد.
در منابع علمی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو هدف برای تربیت تعریف شده است:
الف)دانش آموز به عقلانیت ارزش محور برسد.
ب)دانش آموز به خودکنترلی برسد و مدرسه توسط دانش آموز اداره شود.
مشارکت یعنی کنترل ارادی و رشد عقلانیت.
آخرین سخنران برنامه نعمت زاده معاون فرهنگی آموزشی منطقه بود که بعد از تشکر از برگزار کنندگان مراسم،اهمیت موضوع تربیت را با طرح مثالی اینگونه بیان کرد:
حضرت یعقوب(ع) چه کاری در تربیت یوسف نبی (ع)انجام داد که علیرغم دوری از خانواده و فراز و نشیبهایی که با آنها درگیر بود،از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاید و در تمام طول عمر این عنصر تربیتی در او تأثیر گذار بود؟
می توان توجیه کرد که یکی از دلایل آن تأثیر نیرویی بود که بواسطه پیغمبر بودنش در وجودش نهفته بود.
اما این فرضیه حسب اعتقادات ما مردود است،چون خداوند کسی را به این مقام میرساند که شایستگی لازم را کسب کرده باشد نه برعکس.
پایان بخش مراسم اهدای جوایز و هدایایی به مربیان،معاونین برتر پرورشی و نیز دانش آموزانی بود که در مسابقات قرآنی استان مقام کسب کرده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار